Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   "Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd." (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=144879)

N.I.W.H.L. 30-06-2002 16:57

"Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd."

"Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd."

Zo luidt het gezegde op het eeuwenoude Delfts Blauwe tegeltje bij ons op het W.C. dat wij tevens als levensmotto beschouwen. Een gezegde waar wij wanhopig op terug vallen wanneer wij sites bezoeken zoals het forum “Dansen op Papier” van deze site. Het verbaasd ons hoeveel zielige, wanhopig naar een uitweg zoekende, op de rand van een inzinking zijnde, vaak alleenstaande personages wij in dit welvarende land rond hebben lopen die, naar vernomen, hun depressies en diepgaande gedachten van zich af dienen schrijven. Voor deze stereotype Gothics, schijnt deze site een perfecte uitkomst te bieden. Deze gedachten gaan ons, twee“normale”, gezonde mensen boven de pet en met ons velen anderen. Daarom raden wij deze mensen aan een leuke hobby te zoeken zoals borduren, wadlopen, blokfluiten of een andere verrijkende activiteit waarbij alle mogelijke negatieve krachten die zich in het lichaam bevinden, veranderen in positieve impulsen…(y)

Gothic 30-06-2002 17:01

Dit is meer (kort) verhaal, dan gedicht, dus past beter op K&L...

N.I.W.H.L. 30-06-2002 17:18

Het was een sortiment van commentaar op de personen die zo depressief zijn dat zij hun frustraties van zich af moeten schrijving i.p.v. een nice hobby...En wij willen dat gebruikers van dit forum onze kritiek lezen dus dachten wij er verstandig aan te doen om het op dit forum te plaatsen maar schijnbaar zijn er mensen die daar anders over denken....

klootzak2001 30-06-2002 17:24

hee, godverdomme een disent lulverhaal schrijven, dat nergens op slaat en mij klootzak buiten beschouwing laten :mad:

dat betekent een slot aanvaag :p

N.I.W.H.L. 30-06-2002 17:34

Ja Klootzak het spijt me, ik verdiep me niet zo in mensen die al hopeloss verloren zijn dus ik denk dat dat de reden is dat je me ontgaan bent...Nogmaals mijn excuses...

kisses N.I.W.H.L

Tofke_H 30-06-2002 17:44

Kunst & Literature lijkt me een betere plaats

Just Johan 30-06-2002 17:50

Citaat:

N.I.W.H.L. schreef:
Ja Klootzak het spijt me, ik verdiep me niet zo in mensen die al hopeloss verloren zijn dus ik denk dat dat de reden is dat je me ontgaan bent...Nogmaals mijn excuses...

kisses N.I.W.H.L

toch interessant zulk soort uitlatingen te lezen geschreven door iemand die afwisselend in de ik- en wij-vorm predikt :eek:

klootzak2001 30-06-2002 17:56

Citaat:

N.I.W.H.L. schreef:

kisses N.I.W.H.L

mja,
je voelt je nu wel cool en terecht..
gelukkig ben jij niet hoploos toch..

je bent zelfs super, dat jij dat gewoon even gedaan hebt
nou nou petje af.

Entheos 30-06-2002 18:27

ik vind het geen blijk geven van een hoog empathisch vermogen als je denkt dat het zo simpel werkt..

Weinig respect kan ik dan ook opbrengen voor een stukje tekst waaruit zo weinig begrip blijkt.

Een uitweg zoals je die noemt kan hoop geven, maar we moeten niet vergeten dat hoop iets gevaarlijks kan zijn, geen brug van staal en beton over de leegte tussen dit moment en een betere toekomst. Hoop is even broos als een trillende dauwdruppel aan een draad van een spinnenweb en kan het benangstigend grote gewicht van een gekwelde geest en een gewond hart niet lang dragen...

Gewoon iets om tussen je oren te stoppen.

Entheos

Gewoon ik. 30-06-2002 19:51

Hihi gaaf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.