![]() |
Stukje: de oude man wil niet meer
De oude man wil niet meer. Zijn leven lang nooit ziek geweest, nu sleept hij zijn afgebeulde lichaam van ziekenhuis naar ziekenhuis met een arsenaal aan vage en minder vage klachten. Hij slijt zijn dagen voor de tv, kijkt programma's die hem niet interesseren, slaapt terwijl hij zapt. Zijn hoofd is leeg, zijn interesses weg, wat overblijft is zijn eigen kleine wereld en zijn pijn. Klagend gaat hij door het leven, slaapt overdag, 's nachts rookt hij over zijn zieke longen een sigaretje. Hij snapt het niet. Hij snapt het leven niet. Hij begrijpt niet wat andere mensen boeit, hij begrijpt de wereld om hem heen niet. Dag na dag worden zijn ogen troebeler. Nooit echt geleefd, en nu is het inmiddels zo ver dat het niet meer hoeft. Hij verzorgt zichzelf niet meer. Waarom zou hij ook. Hij wil niet meer.
|
ik vind het wel een moojeg verhaaltje --> kort maar krachtig :)
|
Mooi verhaal. herken het wel beetje, werk in bejaardetehuis, zie veel van die oude mensen, waarvan je weet dat ze vroeger harde werkers zijn enzo en nu slapen ze alleen maar op de stoel..... tja.
mooi geschreven iig. |
mooi en droevig, spreekt inderdaad kracht uit.. ook al kreeg ik de indruk dat de man uit het verhaaltje juist wel geleefd heeft, door het stukje '..zijn leven lang nooit ziek geweest..'
maar goed, dat kan aan mij liggen. |
Citaat:
|
Citaat:
maar dat maakt het verhaaltje er niet minder op, hoogstens een beetje tegensprekend :p |
T gaat over mn vader..
|
Citaat:
ik ook dat kort maar krachtig id :) |
Citaat:
(Ik zie trouwens niet echt hoe je iemand kunt quoten met z'n naam erbij..) |
Citaat:
je kan rechts boven het stukje dat iemand heeft geschreven op quote drukken of je kan ook [ quote] huppeldepup schreef: [ b] text [ /b] [ /quote] (maar dan zonder spaties tussen de ['en) ontopic mooi verhaaljte Citaat:
|
Euh tis dus niet zo dat ik met het feit dat het verhaaltje gebaseerd is op mn vader, om sterkte ga lopen zeuren ofzow.. alleen jullie krijgen al snel het beeld van een oud mannetje van 80 die ergens alleen woont ofzo.. iig, dat denk ik.
|
Citaat:
ja idd... dat idee kreeg ik er ook bij... Is er geen manier om hem weer intresse te laten krijgen voor dingen, der nog iets van te maken..de moed niet op te geven ofzo..huhm maar das natuurlijk heel moeilijk. Iig je hebt ut mooi geschreven, ut maakte indruk op me... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55. |