![]() |
Werkprobleempje
Hoi,
Ik doe nu sinds een dag schoonmaakwerk, en heb mn contract getekend & uniform +pasje al gekregen. Probleem is echter, datk het werk nu al zat ben. Is het a sociaal om nu al ontslag te nemen? En zo ja, wat moetk dan doen? |
Zit je dan niet nog in je proeftijd? Dan lijkt het mij dat je namelijk gewoon ontslag kan nemen...
En over of het asociaal is, lekker boeien, als jij dat werk niet leuk vindt, dan vinden ze heus nog wel iemand anders voor dat werk hoor... |
Citaat:
Maar zou ik bv nu niet mn uniform moeten vergoeden, of dat pasje? Mogen ze mij mn eerste dag salaris inhouden? |
Citaat:
1. Lever je weer in dus hoef je niet te vergoeden 2. Wie/wat dit snap ik niet 3. Nee dat mag niet je hebt gewerkt en ze moeten je betalen. Zeg het gewoon tegen je oom dan dnek dat het niet zo'n probleem is. Je zit tenslotte in je proeftijd (Standaard is dat bij wet 1 maand!) |
Citaat:
2. sorry meisje = pasje :bloos: , en die is speciaal voor mij gemaakt, met foto enzeo 3. Kan er in een contract niet een bepaalde sanctie staan, op een contractbreuk oid? Ah, oke :) thanks! |
Citaat:
2. Bedrijfsrisico 3. Werken = Salaris. Sancties kunnen er in staan, maar in je proeftijd kan je altijd opzeggen zonder opzegtermijn en dergelijk, sancties staan dan ook zelden in een contract, zeker bij dit soort werk. |
Hoho, in een proeftijd zijn bepaalde opzegverboden en -voorschriften niet van toepassing. Dat wil niet zeggen dat een opzegging in de proeftijd nooit in strijd kan zijn met bepaalde normen van goed werknemerschap.
|
Citaat:
OFFTOPIC Ook buiten de proeftijd is het komen opdagen na opzegging een vorm van goed werknemersschap echter wettelijk verplicht. Doe je dat niet... KAN je werkgever schadeloossttelling eisen, al heb ik dat zelden tot nooit horen/zien gebeuren. OFFTOPIC |
Citaat:
;) |
Citaat:
Verder valt onder goed werknemerschap natuurlijk ook "Ik steel niet van mijn baas". |
Maar ze moeten nog mn sofiverklaring oid hebben, moetk eerst die regelen? Ik zou namelijk wel mn 16 euro salaris willen hebben :rolleyes: :p
|
Citaat:
|
dr stond in de leeuwarder courant laatst al een stukje over friese werkgevers die de huidige vakantiekrachten maar watjes vonden.
ik denk dat ik dat wel begrijp. |
Ik ben bij mijn vakantiewerk ook iets eerder weggegaan dan gepland. In je contract staat als het goed is dat je twee maanden proeftijd hebt, dan kun je dus elke dag opzeggen. 't Is niet zo heel netjes natuurlijk, en ik zou persoonlijk nog even doorgaan omdat het misschien nog wel leuker wordt, maar als je je er echt niet op je gemak voelt zou ik gewoon ontslag nemen.
|
Citaat:
|
waarom dat dan ik werk nu 1 week bij de schoonmaak en het is niet zo erg vinik, wel evetjes wennen
|
Citaat:
|
als je het n iet leuk vindt: KAPPEN ERMEE
|
Citaat:
Je hebt nog geen loonbelastingsformulier ingevuld maar wel al gewerkt.. Dit betekent dat je ongeregistreerd werk hebt verricht, dus gewoon zwart. Ik zou netjes vragen om het loon en bedanken voor de 2 fantastische uren, vooral je humor onder de collega's zal worden gewaardeerd. :p Iets serieuzer.. ze kunnen er geen probleem van maken, helaas kun je niet bewijzen dat je gewerkt hebt dus of je inderdaad betaald zult krijgen is maar de vraag. |
Citaat:
Maar goed, geen werk=geen geld. |
Citaat:
|
Citaat:
Alleen zeg ik dat het het normen zijn en geen regels. Er zijn regels --> WET danwel CAO waarin een proeftijd en opzegtermijnen zijn geregeld er zijn normen --> Veel mensen houden zich er aan maar niet iedereen, sancties zijn niet mogelijk. Dat wil ik er duidelijk mee maken |
Citaat:
Ik zeg dat sommige mensen zich niet aan normen houden, zoals ik in de post hierboven al zeg. Normen is iets anders dan de Wet. Daarmee zeg ik nog altijd niet dat het goed is wat mensen soms doen. *offtopic* dacht dat ik nu wel vaak genoeg gezegt heb dat er een verschil is tussen normen en regels (wet) en dat er helaas mensen zijn die dat niet naleven, wat ik dus niet wil goedpraten, ik concludeer het alleen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat dan alsnog natuurlijk niet mag. |
Citaat:
|
Citaat:
Sterker nog, een groot gedeelte van het materiële arbeidsrecht is gebouwd op rechtspraak, gewezen naar aanleiding van de normen van goed werkgever- cq. werknemerschap. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voorheen jaartje of 5 geleden maakte ik in vakanties altijd kantoren schoon, niks mis mee hoor, en het verdiende altijd goed.. |
Citaat:
|
Nou, het is gewoon zo zwaar, en kmoet 5 dagen in de week, 2,5 uur per dag en dan moetk een paar verdiepingen inclusief de wc's . Maargoed, kzie er zelf nog ff een weekje tegenaan. En dan neemk wel ontslag.
|
Citaat:
|
2,5 uur per dag zwaar?? wat voor werk zou je dan wel aankunnen? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vriendinnen van mij die ooit in een kas hebben gewerkt, werkten daar van 7 tot 13 uur en we hebben die vakantie 's middags nog genoeg ondernomen met zijn allen. |
Citaat:
Het is zo midden op de dag :/ |
Citaat:
Grow up en wees reëel, of ga je later nooit werken omdat je niets aan je dag hebt dan? je hebt zoveel tijd over ! |
Jij zeurt over 2,5 uurtje per dag? Er zijn zoveel slechtere banen.. Je verdient er redelijk geld mee, boeiend dat het werk dan saai is voor 2,5 uur? Je hebt bewegingsvrijheid, kan een mp3 speler op tijdens het werk.. En je komt niet zomaar meer ergens binnen, vooral niet als je een enorm eisenpakket hebt. :|
2,5 uur per dag en geen tijd over.. Hoe moet dat ooit met jou op de arbeidsmarkt? :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Doe dan geen vakantiewerk (N) |
Citaat:
|
Citaat:
|