![]() |
Cassettebandje ruisvrij maken
Als je een cassettebandje hebt, waarop gesproken is, maar er zit veel ruis op, hoe kun je die dan wegkrijgen? En als je dat bandje dan later kopieert, kopieert die ruis dan ook?
Ik wist niet waar ik deze vraag moest posten, hij staat waarschijnlijk verkeerd, sorry. |
Ik weet het ook niet zeker, een cassetebandje lijkt me nou niet bepaald... een gadget. Ik zadel mijn collega's van muziek hier maar mee op, succes ermee. :o Als ik hem niet goed heb verplaatst, gooi hem dan maar naar het goede forum. :bloos:
|
Forumbazen van 10 jaar? Het moet niet gekker worden. :|
|
Citaat:
|
Muziek? Maar dat heeft toch verder niet zoveel te maken met hoe een cd/cassette werkt? Nja als ik hier het antwoord niet krijg mag ie dan misschien terug worden geplaatst?
|
ik gebruik een heel oud programma genaamd "goldwave" waar een dynamische ruisonderdrukker in zit. als je de cassette dan opneemt in de computer, zet je de aanwijzer op een plek waar stilte is (en dus alleen ruis) en daar vormt het ruisfilter dan een filter op.
|
Mjah, misschien past het beter op gadgets & electronica.
|
Magneetjes.
|
je kan het proberen om het op je computer te zetten en dan met wat software ruis weg te halen. Het bandje zelf zal je toch echt eerst moeten wissen zodat je een schone lij(lei?) hebt.
|
http://site.magix.net/dutch/home/muz...xe/?no_cache=1
Schijnt een van de weinige producten te zijn van Magix waar je wel wat fatsoenlijks mee kan. (valt vast wel ergens te downloaden.) |
idd, toen ik ook van die cd'rom in een zaak verkocht, nou er was niet vanaf te komen..
|
T zijn inderdaad net windows licenties die magix paketten.
Niemand die ze koopt, want t is overrated prut. (alleen weet ik van mn pa dat dat digitaliseer progje best netjes zn werk doet). |
Citaat:
De TS kan beter (haar) vraag HIER voorleggen, daar zitten de analoge nerds. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nja weetje er staat iets heel belangrijks op een cassettebandje en dat mag dus absoluut niet gewist worden. Ik wil dus die ruis van het bandje afhalen zodat die boodschap duidelijker wordt.. maar dat kan dus niet?
|
Ga je je leraar chanteren zodat je toch nog over gaat?
|
Citaat:
Wil en kan die opname wel voor jou op CD zetten, ruis kan ik met de ruisonderdrukker verminderen op mijn cassettedeck. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze doet haar best, ik snap niet waarom het topic verplaatst is en wtf, stabiliseren? |
verkeerde subforum : (
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16. |