Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Israël/Palestina IV (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1449777)

Firdaus 27-07-2006 13:51

Israël/Palestina IV

Rome talks upset Arabs, please Israel
Thursday 27 July 2006 9:01 AM GMT

Arab countries have expressed disappointment at the Rome talks' failure to demand a ceasefire in the Middle East, while Israel says the talks gave it "authorisation" to press its offensive in Lebanon.

Ahmed Abul Gheit, the Egyptian foreign minister, said the international conference in Rome "failed to meet Arab demands", the official Middle East News Agency reported on Thursday as Israel continued its attacks.

Air attacks

Israeli warplanes carried out raids on suspected Hezbollah strongholds in south Lebanon and the Bekaa Valley east of Beirut on Thursday.

One policeman and two civilians died in the Bekaa, police said.

Warplanes also hit a Lebanese army base and a radio relay station, fired more than 400 missiles overnight at Khiam in the south, and destroyed several roads.

Kofi Annan, the UN secretary-general, had called for an "immediate cessation of hostilities" at the Rome talks, but Condoleezza Rice, the US secretary of state, argued that Hezbollah needed to be disarmed first.

Abul Gheit acknowledged that despite the setback, the conference had been "a step forward in the direction of a ceasefire".

Israel, however, saw it differently.

Haim Ramon, the Israeli justice minister, told army radio on Thursday: "We received yesterday in the Rome conference permission, in effect, from the world - part of it gritting its teeth and part of it granting its blessing - to continue the operation, this war, until Hezbollah's presence is erased in Lebanon and it is disarmed."

Ramon also said that "everyone who is still in south Lebanon is linked to Hezbollah, we have called on all who are there to leave. Bint Jbeil is not a civilian location, we have to treat it like a military zone".

The minister was speaking before a security cabinet meeting on Thursday that was to decide whether to expand the offensive, now in its 16th day.

Israeli media said the cabinet wants "to step up air strikes and limit ground operations".

Israelis growing weary

But any decision to expand the campaign might give fuel to an increasing number of Israelis criticising their government.

Nine Israeli soldiers were killed and 22 wounded in bloody battles in the south Lebanon stronghold of Bint Jbeil on Wednesday alone, and the army has been unable to stop the rocket barrages on northern Israel that have killed 18 civilians in 15 days.

After Hezbollah fighters crossed the border on July 12, killing three soldiers and capturing two others, there was strong support for the government's decision to launch a large-scale offensive to crush the resistance group.

But that consensus is beginning to crack, and critics are starting to say the government launched the offensive hastily, with no exit strategy, and many fear the country is again entering a quagmire across its northern border.

"The war is leading us by the nose to sink deeper in the Lebanese mud. The Hezbollah wants to drag us into its territory. The moment the army will be in Lebanon for an extended period, it will be hell for us in there," said Ran Cohen, a dovish lawmaker and a colonel in the Israeli army reserves.

Ehud Olmert, the prime minister, tried to quell the criticism on Wednesday, warning of tougher times ahead and asking lawmakers to hold their tongues until the fighting ended.

But Danny Yatom, a retired general and Labour Party legislator, said the initial goals of the Israeli operation were too grandiose, and the government now realised that wiping out Hezbollah was no longer realistic.

A poll conducted before the announcement of the nine deaths on Wednesday showed that public support for pressing the offensive had begun to slip slightly, with 82% n favour, compared to 90% the previous week.

Fifty-one Israelis have been killed since July 12, including 33 soldiers and 18 civilians.

More than 405 people, many of them civilians, have been killed in Lebanon.

Agencies
By

http://english.aljazeera.net/NR/exer...AE9A97F48E.htm

Love & Peace 27-07-2006 13:55

Moest die suggestieve titel nou. :o

Weet iemand trouwens wat die vredesmacht inhoudt, wat hun taken zijn enzo?

Pruttelpot 27-07-2006 13:58

Citaat:

Israel says world backs offensive
Man helping Tyre woman from her destroyed house
The people of Tyre no longer feel they are in a safe haven
Israel says the decision by a summit of world powers not to call for a halt to its Lebanon offensive has given it the green light to continue.

"We received yesterday at the Rome conference permission from the world... to continue the operation," Justice Minister Haim Ramon said.

His comments came before Israeli cabinet ministers decided not to launch a large-scale ground offensive.

Israel has launched fresh air raids, amid ongoing fighting in south Lebanon.

At least 423 Lebanese and 51 Israelis have died in the violence since Hezbollah captured two Israeli soldiers in a cross-border raid on 12 July.

Sustainable truce

Foreign ministers attending emergency talks on the crisis in Rome on Wednesday did not call for an immediate ceasefire, vowing instead to work with the "utmost urgency" for a sustainable truce.

Speaking on Israeli army radio, Mr Ramon - a close confidant of Israeli Prime Minister Ehud Olmert - said "everyone understands that a victory for Hezbollah is a victory for world terror".

He said that in order to prevent casualties among Israeli soldiers battling Hezbollah militants in southern Lebanon, villages should be flattened by the Israeli air force before ground troops moved in.

He added that Israel had given the civilians of southern Lebanon ample time to quit the area and therefore anyone still remaining there could be considered Hezbollah supporters.

"All those now in south Lebanon are terrorists who are related in some way to Hezbollah," Mr Ramon said.

At its meeting later, the Israeli cabinet decided not to broaden its military offensive, Israel Radio reported.

But ministers also decided to call up thousands of additional reservists to boost the military campaign, the radio said.

The chief of Israel's northern command, Maj Gen Udi Adam, has warned that he expects the fighting to "continue for several more weeks".

The head of political programmes at Hezbollah's TV station, al-Manar, Ibrahim Moussawi, says the organisation is determined to continue fighting.

Wounded solider being removed from helicopter
Israel suffered its worst losses in an ambush in Bint Jbeil

"Israel is a mighty army. You're talking about a regional superpower with hi-tech weaponry," Mr Moussawi said.

"But when you talk about resistance and determination and resolve to face and to confront this, yes, Hezbollah has the will and the determination to do it."

"The Israelis have tried this before since 1982, which culminated in the year 2000 with the defeat of the Israelis and their withdrawal from south Lebanon," he added.

Hahaha, het gros van de wereld spreekt zich er tegen uit, alleen de USA staat achter ze, zoals gebruikelijk (groot voorstander van massamoorden) en alsnog zegt ie dat de hele wereld achter hem staat...

Smerige laffe moordenaar.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5219360.stm

Pruttelpot 27-07-2006 14:11

Tussenstand tot nu toe:

Ruim 5000 woningen in puin,
ruim 60 bruggen opgeblazen,
3 havens verwoest,
3 electriciteits centrales met de grond gelijk gemaakt,
4 VN waarnemers doodgeschoten (meer geloofik toch?),
600KM weg weggevaagd,
ruim 70 viaducten platgegooit,
ruim 150 bedrijven en fabrieken met de vloer gelijk gemaakt,
2 TV stations en het GSM netwerk zijn platgegooid,
22 tankstations met de grond gelijk gemaakt,
en een vuurtoren aan gort geschoten.

Het hypocriete van Israel is dat het op extreme schaal doet wat ze anderen verwijten.

Men noemt dit ookwel misdaden tegen de menselijkheid, of schending van de mensenrechten, of een volk in diaspora jagen, of genocide, of terrorisme.

Pruttelpot 27-07-2006 15:08

Citaat:

Grootste Palestina-graf gevonden

Een pas ontdekt massagraf met moslims die na de kolonisatie van Palestina door Israel vermoord zijn, blijkt het grootste tot nu toe. Er zijn 733 lichamen geborgen, terwijl van het massagraf eenderde nog niet is geopend. In totaal zouden er meer dan 1000 stoffelijke resten liggen in het graf bij het Palestijnse dorp Bil’in.
Het zou me niks verbazen als dit ooit realiteit blijkt. (t gaat oorspronkelijk natuurlijk over Bosnie).

Gatara 27-07-2006 15:48

Citaat:

Love & Peace schreef op 27-07-2006 @ 14:55 :

Pruttelpot 27-07-2006 15:49

Citaat:

Weet iemand trouwens wat die vredesmacht inhoudt, wat hun taken zijn enzo?

Waarschijnlijk om als militaire doelen voor Israelische trigger happy comandanten te fungeren.

Relief 27-07-2006 15:50

Citaat:

Pruttelpot schreef op 27-07-2006 @ 16:08 :
Het zou me niks verbazen als dit ooit realiteit blijkt. (t gaat oorspronkelijk natuurlijk over Bosnie).
Bron? :| (n)

Pruttelpot 27-07-2006 15:54

Citaat:

Relief schreef op 27-07-2006 @ 16:50 :
Bron? :| (n)
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...766A7CDB9.html

Louis Armstrong 27-07-2006 16:04

als ik, met mijn toch wel linkse sociale achtergrond zeg dat ik Israel, net als de VS een schurkenstaat vind, die alles schijnt te mogen omdat hun opa's en oma's door Hitler in de oven werden gepropt, en ze daarom als wiedergutmachung een stuk grond kregen waar ze geen recht op hadden, ben ik zeker een antisemiet??

ja??

Laat maar dan :|

Pruttelpot 27-07-2006 16:05

Nee, dan ben je een surviver van de holocaust guilt-trip.

(Y)

Relief 27-07-2006 16:23

Pas op dat de AIVD je niet oppakt. :)

Pruttelpot 27-07-2006 16:26

Citaat:

Relief schreef op 27-07-2006 @ 17:23 :
Pas op dat de AIVD je niet oppakt. :)
Waarom moet ik daar bang voor zijn?

Ik ontken de holocaust toch niet ofzo?

Relief 27-07-2006 17:03

Citaat:

Pruttelpot schreef op 27-07-2006 @ 17:26 :
Waarom moet ik daar bang voor zijn?

Ik ontken de holocaust toch niet ofzo?

;) het was ook maar een nietszeggende opmerking

T_ID 27-07-2006 19:05

Die titel is onnodig, echt een zwaktebod. Maar ja, allochtonenbevrijdingsfront enzo..
Citaat:

Louis Armstrong schreef op 27-07-2006 @ 17:04 :
een stuk grond kregen waar ze geen recht op hadden
Nee, dan ben je geen antisemitist, dan heb je gewoon ongelijk omdat Israël op elke denkbare manier erkend is.

Tenzij je natuurlijk de VN, alle staten in Europa, in Amerika, Egypte, Turkije, Irak, Saoudi-Arabië, Jordanië etc etc niet wilt erkennen als zijnde een regering, dan zou je kunnen stellen dat Israël niet erkent is. :D

T_ID 27-07-2006 19:06

Maar, om wat nieuws te melden in plaats van constant dezelfde argumenten te weerleggen:
Israël: geen deadline voor offensief

Het Israëlische kernkabinet heeft tot voortzetting van de huidige strategie in Libanon besloten. Volgens politieke bronnen is de wens van de legertop voor een invasie niet gehonoreerd. Er is geen tijdslimiet gesteld voor het offensief.

Het kabinet kwam bijeen na de zwaarste Israëlische verliezen op één dag sinds de strijd in Libanon 10 juli begon. Gisteren sneuvelden negen Israëliërs.

Mediaberichten dat Israël zou besluiten tot zwaardere luchtaanvallen zijn na het kabinetsberaad niet bevestigd. De krant Haaretz meldt dat het kabinet de indruk wil wegnemen dat het leger ook uit is op een aanval op Syrië.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...F9B4A5A09.html

Louis Armstrong 27-07-2006 19:10

Citaat:

T_ID schreef op 27-07-2006 @ 20:05 :
Die titel is onnodig, echt een zwaktebod. Maar ja, allochtonenbevrijdingsfront enzo..Nee, dan ben je geen antisemitist, dan heb je gewoon ongelijk omdat Israël op elke denkbare manier erkend is.

Tenzij je natuurlijk de VN, alle staten in Europa, in Amerika, Egypte, Turkije, Irak, Saoudi-Arabië, Jordanië etc etc niet wilt erkennen als zijnde een regering, dan zou je kunnen stellen dat Israël niet erkent is. :D

jajajaja die nonsense ken ik wel

de palestijnen werden geloof ik uitgekocht en afgescheept. En het merendeel werd niks gevraagd.

Maar goed. Ik laat me met deze discussie maar niet meer in, want ik heb geen zin om de hele tijd hetzelfde liedje af te moeten draaien.

Israel en Palestina willen en kunnen niet in vrede leven, dus ik hoop serieus dat ze elkaar zo snel mogelijk allemaal naar de andere wereld helpen, zodat er van de restanten, nog iets zinvols gemaakt kan worden

nare man 27-07-2006 19:13

Citaat:

Wat mij betreft wel, het is je reinste terreur van die joden.

Benieuwd hoe lang het duurt voor het CIDI op dit forum terechtkomt, via www.google.il

T_ID 27-07-2006 19:18

Citaat:

Louis Armstrong schreef op 27-07-2006 @ 20:10 :
jajajaja die nonsense ken ik wel

de palestijnen werden geloof ik uitgekocht en afgescheept. En het merendeel werd niks gevraagd.

Maar goed. Ik laat me met deze discussie maar niet meer in, want ik heb geen zin om de hele tijd hetzelfde liedje af te moeten draaien.

Valt wel mee, er is eigenlijk nog heel veel te zeggen over de situatie van voor 1949 dat veel mensen gewoon niet weten. Die zitten dan met zo'n beeld dat de Joodse migranten al schietend van de schepen af kwamen zetten of dat de Palestijnen spontaan met verzet en terreur zijn begonnen, dus wat dat betreft is het geen overbodige discussie. Zeker aangezien er in die periode bijna geen meningsverschillen over zijn: beide groepen wilden een eigen staat, konden en zouden dat krijgen. De echte problemen begonnen pas later.

Zelf vind ik de hele oorlog omtrent het uitroepen van de staat Israël overbodig. Het had best gekunt dat de Israëli's normaal in het deel dat Arabische staat zou zijn geworden hadden kunnen wonen, en de Palestijnen die zich toevallig in het gedeelte voor Israël bevonden gewoon daarin waren blijven wonen.

Alleen konden de Arabieren de komst van Joden kennelijk niet accepteren (zie rellen 1920-1947) en wilde ook de Joodse migranten op een gegeven moment vechten.

De inval in Israël door de Arabieren is niet goed te praten, daarom moeten we vind ik uit gaan van de huidige situatie.

Geen van beiden zijden is verder toch nog verder dan marginaal te verplaatsen en beiden willen ze denk ik het meeste gewoon met rust gelaten worden.

Nu ja, de angel eruit halen door de terreurorganisaties op te doeken en daarmee ook geen tegenacties van Israël meer, dan een jaar of twintig wachten, en hoppa, de mensen kunnen weer fatsoenlijk met elkaar samen leven.

Tot zover zal ik het met de meeste Pro-Palestijnen eens zijn (behalve de Greta Duisenberg-typjes die echt alle Israëli's uitgeroeid willen zien, een minderheid denk ik zelf), waar de verschillen komen is dat het mij niet zo gek veel uitmaakt wat er moet gebeuren om die terreurorganisaties te ontmantelen. De Arabieren en Palestijnen doen het niet uit zichzelf, dus wil ik best accepteren dat Israël dat met geweld doet. En daar wringt dan de schoen met een aantal mensen; die willen wel vrede, maar sommige van de stappen om vrede te krijgen willen ze niet nemen.

Levitating Nun 27-07-2006 19:21

Citaat:

nare man schreef op 27-07-2006 @ 20:13 :
Wat mij betreft wel, het is je reinste terreur van die joden.

Benieuwd hoe lang het duurt voor het CIDI op dit forum terechtkomt, via www.google.il

Dat is waar, maar het doet er niet toe :) Beide partijen maken zich er schuldig aan (maar natuurlijk verschillend in grootte/grote/groote (welke?)).

Dat jij dat vindt, is leuk, maar nietszeggend.
Maar toch ook weer wel, omdat jij de schijnbaar enige actieve FB op N&A bent.

Juda[NL] 27-07-2006 19:23

Ik wil even terugkomen op de opmerkingen over het grote aantal kinderdoden:

Wat Israël doet, is begrijpelijk maar niet goed te praten. Je moet niet denken dat de Joden alleen puur uitzijn op het uitmoorden van de buurlanden.

BTW: In elke oorlog vallen er doden, en ja ook kinderen. In WO II zijn er ook miljoenen kinderen vermoord.

Het is niet zo dat oorlog niet kan, omdat er vooral kinderen omkomen, nee het kan gewoon niet omdat het doelloos is.

Nogmaals, wat "wij" doen tegen de Libanezen.... Niet goed te praten, wel begrijpelijk. Maar dat kleine beetje begrip, is voor veel neo-antisemitisten op dit forum niet weggelegd.

Pruttelpot 27-07-2006 19:33

Citaat:

Juda[NL] schreef op 27-07-2006 @ 20:23 :
neo-antisemitisten
Dat woord bestaat niet eens.

Grappig, altijd weer jezelf de slachtoffer rol aanmeten en beweren dat de rest gewoon racistisch is, het standaard joden excuus.

Van dat soort gelul walg ik, en dat heeft niks met discriminatie of racisme te maken.

Een laffe moordenaar ben je, dat is iedereen die het beleid van Olmert steunt in mijn ogen. Met die instelling is het ontzettend logisch dat je vuurpijltjes op je af krijgt, de mensenrechten schendingen van Israelische zijde laat blijken dat het nodig is.

op de korte termijn zal Israel nog wel blijven bestaan. Maar op de lange termijn zeer zeker niet, en ik ben zeer content met die gedachte.

nare man 27-07-2006 19:38

Citaat:

Levitating Nun schreef op 27-07-2006 @ 20:21 :
Dat jij dat vindt, is leuk, maar nietszeggend.
Maar toch ook weer wel, omdat jij de schijnbaar enige actieve FB op N&A bent.

:eek:

Levitating Nun 27-07-2006 19:38

Citaat:

nare man schreef op 27-07-2006 @ 20:38 :
:eek:
(y)

Juda[NL] 27-07-2006 19:42

Citaat:

Pruttelpot schreef op 27-07-2006 @ 20:33 :
Dat woord bestaat niet eens.

Grappig, altijd weer jezelf de slachtoffer rol aanmeten en beweren dat de rest gewoon racistisch is, het standaard joden excuus.

Van dat soort gelul walg ik, en dat heeft niks met discriminatie of racisme te maken.

Een laffe moordenaar ben je, dat is iedereen die het beleid van Olmert steunt in mijn ogen. Met die instelling is het ontzettend logisch dat je vuurpijltjes op je af krijgt, de mensenrechten schendingen van Israelische zijde laat blijken dat het nodig is.

op de korte termijn zal Israel nog wel blijven bestaan. Maar op de lange termijn zeer zeker niet, en ik ben zeer content met die gedachte.

Kill, wat kom je praten, de manier waarop jij praat over Israël, serieus daarvan word ik misselijk. Je neemt niet eens de moeite om het van beide kanten te zien.

nare man 27-07-2006 19:46

Citaat:

Juda[NL] schreef op 27-07-2006 @ 20:42 :
Kill, wat kom je praten, de manier waarop jij praat over Israël, serieus daarvan word ik misselijk. Je neemt niet eens de moeite om het van beide kanten te zien.
Gelukkig doe jij dat wel he.

Pruttelpot 27-07-2006 19:48

Citaat:

Juda[NL] schreef op 27-07-2006 @ 20:42 :
Zegt degene die iedereen met kritiek "neo-antisemitisten" noemt, en het de normaalste zaak vind racisme, marteling en wraak deel uit te laten maken van politiek beleid.

Ik bekijk het van beide kanten. Israel is het die nou al jaren alle medewerking aan een oplossing weigert. Hezbollah en Hamas hebben groot gelijk met hun acties. De wraak van Israel bewijst alleen maar weer wat voor een schurken staat Israel eigenlijk wel niet is. Sadam Hoessein was er niks bij.

Juda[NL] 27-07-2006 19:49

Citaat:

nare man schreef op 27-07-2006 @ 20:46 :
Gelukkig doe jij dat wel he.
Ja ik probeer dat wel ja...

Maar het is wel debiel om alleen Israël als zondebok aan te wijzen. Die Hezbollah en Hamas doen net zo hard mee...

T_ID 27-07-2006 19:50

Citaat:

Pruttelpot schreef op 27-07-2006 @ 20:48 :
Zegt degene die iedereen met kritiek "neo-antisemitisten" noemt, en het de normaalste zaak vind racisme, marteling en wraak deel uit te laten maken van politiek beleid.
Dat heeft hij nergens gezegd. Verder is jouw avatar nergens goed voor, laat staan de uitspraak over 'führer Olmert', net als Firdaus topictitel, dus daarover is best wat te zeggen.
Citaat:

Ik bekijk het van beide kanten.
Lulkoek, daarvoor sla je te extreme praat uit.

sharkkkie 27-07-2006 19:54

Citaat:

Ik bekijk het van beide kanten. Israel is het die nou al jaren alle medewerking aan een oplossing weigert. Hezbollah en Hamas hebben groot gelijk met hun acties. De wraak van Israel bewijst alleen maar weer wat voor een schurken staat Israel eigenlijk wel niet is. Sadam Hoessein was er niks bij.

Hamas heeft tenslotte niets te maken met wraak etcetera..

Maar die hebben dan ook groot gelijk.

Juda[NL] 27-07-2006 19:54

Laat ik het zo zeggen pruttelgeval:

Ga naar Duitsland toe, vestig je daar, en je past er prima tussen.

Ik vermoed zelfs dat je een oude SS'er bent, want zulke praat sla jij uit.

Pruttelpot 27-07-2006 20:00

Citaat:

Juda[NL] schreef op 27-07-2006 @ 20:54 :
Laat ik het zo zeggen pruttelgeval:

Ga naar Duitsland toe, vestig je daar, en je past er prima tussen.

Ik vermoed zelfs dat je een oude SS'er bent, want zulke praat sla jij uit.

Dan kan ik beter naar Israel gaan, als ik onschuldige burgers en kinderen wil vermoorden met goedkeuring van de staat is dat toch echt de place to be op t moment.

De enige racist hier ben jij. De enige die massamoord goedkeurt ben jij. De enige die een volk in diaspora jagen goedkeurt ben jij.

Juda[NL] 27-07-2006 20:08

Citaat:

Pruttelpot schreef op 27-07-2006 @ 21:00 :
Dan kan ik beter naar Israel gaan, als ik onschuldige burgers en kinderen wil vermoorden met goedkeuring van de staat is dat toch echt de place to be op t moment.

De enige racist hier ben jij. De enige die massamoord goedkeurt ben jij. De enige die een volk in diaspora jagen goedkeurt ben jij.

Tering wat kom jij zeiken zeg, in een oorlog vallen er juist het meeste burger-slachtoffers, en kinderen. Klaar, wordt wakker man. En goedkeuring van de staat.. Vind je het heel logisch als ze dat gaan toezeggen? Ik wel.

Ik keur geen massamoord goed, maar ik kan het wel begrijpen (ga eens een brilletje kopen, of ga leren lezen).
En een volk in diaspora goedkeuren... Sorry doe ik ook al niet, ik vind dat iedereen gewoon moet kunnen leven, vreemdzaam en naast elkaar.

Ik heb geen hakenkruis in mijn avatar staan, jij wel.

Jij bent echt zo'n triest en kansloos persoon..

Pruttelpot 27-07-2006 20:20

Haha, het is niet eens een hakenkruis jochie, het is slechts de slachtoffer rol die je te goed ligt.

Maargoed, voordat ik je helemaal verbaal afmaak, hou ik er maar mee op, want dat gaat me vast weer een ban opleveren.

Je bent een laffe moordenaar. Niks meer, maar don't worry, op een dag zal ook jij verantwoordelijk worden gehouden.

Kenjirro 27-07-2006 20:30

Citaat:

Pruttelpot schreef op 27-07-2006 @ 21:20 :

Je bent een laffe moordenaar. Niks meer, maar don't worry, op een dag zal ook jij verantwoordelijk worden gehouden.

Dude je kan overdrijven.

Juda[NL] 27-07-2006 20:33

Citaat:

Maargoed, voordat ik je helemaal verbaal afmaak, hou ik er maar mee op, want dat gaat me vast weer een ban opleveren.
Toch wel de mooiste opmerking die ik ooit heb gehoord... Dat is nog niemand gelukt

Kenjirro 27-07-2006 20:34

Citaat:

Juda[NL] schreef op 27-07-2006 @ 21:33 :
Toch wel de mooiste opmerking die ik ooit heb gehoord... Dat is nog niemand gelukt
Off topic doe je maar op je bar mitswa ;) :p

sharkkkie 27-07-2006 20:35

Ik hoorde dat er de laatste dagen/week ook veel zelfmoordenaars worden opgepakt in Israel. Weet iemand hier wat meer van?

Het nieuws over de mogelijk vrijlating van de militair in Gaza is volgens Hamas niet waar (haaretz):

Senior Fatah sources in Gaza said earlier this week that Hamas is ready to accept a deal that involves freeing Shalit, a joint cease-fire and an end to IDF actions in the Gaza Strip.

"From our side there is nothing new," said Hamas spokesman Abu Obeida on Thursday.

Jammer, had gehoopt dat het offensief in de Gazastrook eens kon stoppen. Daar verwacht ik wel dat men stopt na het terugkrijgen van die soldaat, of het in ieder geval weer rustiger aan gaat doen. In Libanon kan men iig niet meer terug voordat Hezbollah uitgeschakeld is, denk alleen niet dat dit gaat lukken. Zeker niet als zij op de been gehouden worden door Iran en Syrië en een oorlog starten met die landen lijkt me niet erg slim.

Juda[NL] 27-07-2006 20:42

Citaat:

Kenjirro schreef op 27-07-2006 @ 21:34 :
Off topic doe je maar op je bar mitswa ;) :p
Die was al een ruime 5 jaar terug geweest, dus wat kom je kletsen

Kenjirro 27-07-2006 20:43

Citaat:

Juda[NL] schreef op 27-07-2006 @ 21:42 :
Die was al een ruime 5 jaar terug geweest, dus wat kom je kletsen
Nohh swa, nu heb je me gedisstttt

Levitating Nun 27-07-2006 21:31

Citaat:

Haha, het is niet eens een hakenkruis jochie, het is slechts de slachtoffer rol die je te goed ligt.

Sjongejongejongejongejonge :D

Gefrustreerd?

T_ID 27-07-2006 21:32

Citaat:

Kansloos.

Levitating Nun 27-07-2006 21:36

Ik vond 'm eerst alleen, eeeh, apart.

Nu eigenlijk alleen maar sneu.

Pruttelpot 27-07-2006 21:45

Dat zelfde zeg ik nou over lui die Israel steunen in deze questie.

Ach, ik ga me dr verder niet druk over maken ook, de toekomst zal wel laten zien waar ik het over heb.

T_ID 27-07-2006 21:46

Citaat:

Pruttelpot schreef op 27-07-2006 @ 22:45 :
Je spelling is zo mogelijk nog voortreffelijker dan je onpartijdigheid en je kennis van zaken.

Levitating Nun 27-07-2006 21:47

Citaat:

Pruttelpot schreef op 27-07-2006 @ 22:45 :
Je discussieert gewoon niet prettig, that's all.

Pruttelpot 27-07-2006 21:52

Citaat:

Levitating Nun schreef op 27-07-2006 @ 22:47 :
Je discussieert gewoon niet prettig, that's all.
Je bedoelt dat ik weiger terreur van Israel goed te keuren, en weiger toe te geven aan lui die de slachtoffer rol op zich nemen zodra het ze uitkomt?

Ik ben de extreme hypocretie spuugzat, en dus reageer ik niet meer liefkozend, al helemaal niet als ik voor SS-er word uitgemaakt.

Denk zowiezo dat het tijd word hier een slotje op te gooien, want het zijn 2 uitersten lijnrecht tegenover elkaar. Ook hier, en ook hier zal je geen vrede zien.

Levitating Nun 27-07-2006 21:54

Citaat:

Pruttelpot schreef op 27-07-2006 @ 22:52 :
Je bedoelt dat ik weiger terreur van Israel goed te keuren, en weiger toe te geven aan lui die de slachtoffer rol op zich nemen zodra het ze uitkomt?

Ik ben de extreme hypocretie spuugzat, en dus reageer ik niet meer liefkozend, al helemaal niet als ik voor SS-er word uitgemaakt.

Nuance is geen misdaad :)

Pruttelpot 27-07-2006 21:54

Citaat:

Levitating Nun schreef op 27-07-2006 @ 22:54 :
Nuance is geen misdaad :)
Nee, maar wel compleet overbodig in sommige gevallen.

De tijd van nuance is geweest in dit topic.

Louis Armstrong 27-07-2006 22:01

Haha net op het nieuws

de VS zag een veroordeling van de VN tegen israel, vanwege de aanval op een VN post niet zitten, dus gebeurt dat ook niet.....

Trieste honden zijn het ook

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.