![]() |
Existentialistisch gereutel in Halogenistische nepmystiek
“Er is een … ”
Ik heb drie woorden in mijn hoofd, die maar geen gedicht willen vormen. Niet omdat zij het begin verstoren van ons tegenwoordige sprookje: “ niet aan het volk vertoont” en ook niet omdat zij mijn gestalten in essentie weergeven. Juist niet. Zij zijn een analogie voor alles wat ik zou kunnen zijn. Er is een eigenaardig gebaar dat je niet kent, niet toelaat en waarnaar je toch verlangt. Het verlamt de pijn van niets willen worden en alles willen zijn. |
Ik vind je titel niet zo leuk, flauw zelfs.
Je gedicht vind ik echter wel heel goed, briljant bij vlagen: het klopt, het loopt, het spreekt (vooral dat laatste), geeft me zelfs een beetje het 'zo is het' gevoel. Waarom je dat weg moet nemen met een dergelijke laatste regel is me dan ook geheel onduidelijk. Bewaar dat soort leuzen voor goedkope t-shirts. Het was af en toen plakte je er nog een regel achteraan. Een beetje zoals een geslaagde vakantie afsluiten bij de McDonald's. |
Citaat:
Die laatste zin ja, ik heb er nog over getwijfeld, maar, hmja, ik denk nog over een verbetering na. |
Topic, ik weet dat het niet de titel van je gedicht is, yet still. En verbetering, ik zou het weglaten.
|
aangepast :). waar heb je die FB-krachten anders voor.
|
Nu ja, ik heb natuurlijk enkel jouw verbetering gelezen, en ik ben betoverd door jouw laatste regel.
|
Omg ik heb invloed op halo (y)
|
Ik moet er even inkomen. (heeft niets met je gedicht te maken).
De laatste 2 strofes vind ik echt prachtig, die pakken. Over de eerste strofes ga ik nog even nadenken. |
Hee, die herken ik.
ik vind de eerste zin eigenlijk niet zo omdat hij inmijnopinie zo niet-bijzonder is, zo voordehandliggend. De rest vind ik namelijk wel bijzonder sprekend, hoewel ik de macdonaldsassociatie van lieke wel deel, komt denk ik door de comcinatie van zogezegde clichéwoorden als 'verlammen' 'pijn' en 'niets'. ps hoe doe je dat nou, een streep door woorden zetten? |
Citaat:
|
Citaat:
maar eerst kwam daar nog een zin achter, iets van 'Word toch wie je bent'. |
Citaat:
Maar goed, ik vind het alsnog. correctie: de laatste zin vind ik een beetje te emo in combinatie met de rest door de combinatie... etc. |
Hoopwekkende woorden, zeker voor deze generatie op deze leeftijd
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben jij echt maar 20? :confused:
|
Ik ben wel deze maand jarig. :o
|
Ik vind het een fijn gedicht, alhoewel die laatste drie regels inderdaad een beetje emo overkomen. Wat plaats ik dat weer mooi in een hokje :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het gezien voor de verandering, maar ik ben het vergeten ^^.
Het idee erachter vind ik mooi, maar ik vind het te simpel. Ook vind ik het zichzelf tegenspreken, maar ik kan niet aanwijzen wat en dat is compleet de schuld van de Whisky. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gebruik dan een kompas :p
(Droge humor die eigenlijk te stom is voor woorden) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30. |