![]() |
Stem jij op de zelfde politieke partij als je ouders?
En waarom?
Is het omdat je op dat moment geen interesse had in de politiek en maar je ouders om advies vroeg of heeft het met je opvoeding te maken. Het zou ook kunnen dat je juist het tegenovergestelde stemt. Maat andere woorden, hebben jouw ouders invloed op het kiezen van stemmen op een politieke partij. |
Ik ook niet. :)
|
Dit was anders een serieuze topic. Ik ken genoeg mensen die zich laten adviseren door hun ouders als het gaat om stemmen. Vooral bij jongeren zie je dat vaak. Daarom vroeg ik me af hoe jongeren op dit forum erover denken. Niks onzinnigs aan.
|
Een groot deel van de topics op Kantine bestaat uit opsommingen en die ook nog open. Daarnaast zegt de titel van mij topic genoeg.
Nogmaals, ik snap niet waar jij moeilijk over doet. Als dit topic je niet aanspreekt, dan kun je hem toch ook gewoon negeren. Laat de forumbazen maar bepalen of het wel of niet DK-genoeg is. Zo niet, dan zou ik dat erg jammer vinden, aangezien ik weet dat bij Onzin sowieso niet serieus gereageerd wordt. |
Okee, ik geef toe dat ik slecht ben in het openen van topics. Daarom doe ik het bijna nooit. Maar ik zal kijken of ik hem kan aanpassen.
|
Citaat:
maar ik weet wel zeker dat ik niet stem wat mij aangeleerd is, ik ben toen ik een jaar of 14 was zelf uit gaan zoeken met welke partij ik mij het meest associeerde en heb me toen ook meer verdiept erin Offtopic: 1 goede openingspost btw (y) Offtopic: 2 verwijder even je andere reacties op mij ;-) (y) |
Soms, maar dat is dan bij toeval. Mijn vader en moeder stemmen ook niet hetzelfde. Ik ben over het algemeen linkser dan mijn ouders.
|
mijn vader stemt PVDA en mijn moeder VVD, dus ik heb thuis niet meegekregen dat ik op een bepaalde partij zou moeten stemmen. Zelf ga ik PVDA stemmen maar deze partij paste al het beste bij me voor dat ik wist waar me vader op stemde.
|
Jawel.CU.
|
Mijn moeder stemt PVDA, uit gewoonte denk ik. M'n vader stemt uit principe niet. Zelf stem ik GroenLinks. Dus ik stem niet wat m'n ouders stemmen.
M'n broertje volgt mijn stemgedrag dan wel weer. :p |
Ik weet niet eens precies wat mn ouders altijd stemmen, en volgens mij wisselt t nog wel eens. Ik heb nog nooit gestemd, maar als ik straks voor de eerste keer mag, heeft groenlinks wel een goede kans.
|
Nee, mijn moeder stemt CDA, omdat ze daar altijd op stemt. :(
|
Ik weet niet waar mijn ouders op gaan stemmen.
|
Nee. ;)
|
Nee zeg!!! :nono:
|
Zowel mijn ouders als ik stemmen niet (y)
|
Ja. Zal wel gedeeltelijk met mijn opvoeding te maken hebben.
|
'k Stem wel hetzelfde als mijn moeder, maar niet 't zelfde als mijn vader :) Hoewel ik ook wel eens anders heb gestemd dan beiden.
|
M'n ouders waren VVD 4 lyfe, maar m'n vader gaat nu in ieder geval hoogstwaarschijnlijk PvdA stemmen vanwege de clusterfuck die ze van het onderwijs en de zorg aan het maken zijn. :)
Natuurlijk hebben je ouders je voor een belangrijk deel gevormd, maar dat hoeft niet automatisch te betekenen dat je hun politieke opvattingen deelt. |
Nee mijn ouders stemmen 'rechts' en ik ben behoorlijk 'links'-stemmend.
|
De eerste vijf berichten zijn nu echt gaaf. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, denk het niet. Ook al weet ik niet precies wat ik zou stemmen als dat mocht.
|
Mijn vader stemt Groen Links, ik ga dat hoogst waarschijnlijk ook stemmen. Mijn moeder stemt ook links, maar maakt nog wel eens een uitstapje naar bijv. de PVDA.
Mijn opvoeding heeft daar zeker mee te maken. Ik heb geleerd om milieubewust te zijn, sociaal, buhulpzaam en gericht op het bestrijden van onrechtvaardigheid. Ik ben goed opgevoed ;) |
Mijn vader stemt VVD en mijn moeder GL, en ik heb mijn partij nog niet echt gevonden ;)
|
Nou, we stemmen wel dezelfde soort partijen, maar vanaf dit jaar niet meer.
|
Mijn ouders stemmen hetzelfde als ik. :cool: Eerste waren ze redelijk zwevend. Mijn vader meest VVD, mijn moeder meer richting GL. Nu allebei D66. Al moet ik dat voor de tweedekamerverkiezingen nog zien. (ook bij mijzelf trouwens)
|
Mijn moeder stemde voorheen standaard GL. Mijn vader was en is nog steeds veel rechtser dan GL.
En ik heb eens op de PvdA gestemd en zal aankomende verkiezingen op de SP stemmen. Ik neig dus naar de 'linkse kant' van mn moeder. |
Ja. Omdat ik het met ze eens ben :)
|
Ik geloof het wel.
Daar is verder geen reden voor. Ik denk 'toevallig' politiek gezien redelijk hetzelfde als mijn ouders. |
Citaat:
|
Citaat:
Zelf stem ik op de partij waarvan ik vind dat ze de meeste toekomst voor ons land beteken en waarvan ik vind dat die belangerijk zijn.. dat is natuurlijk per persoon anders ;) Mijn ouders zullen wel anders stemmen... Mijn pa doet altijd SP en me moeder meestal een partij die dr wel goed lijkt.. dus ook niet een vaste partij.. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo zit het toch ... of niet? Als ik het fout heb, moet iemand me maar even corrigeren :o ;) |
Ik denk eerder dat dat iets is met kiesdeler enzo en dat je gewoon minder stemmen nodig hebt om een zetel te krijgen. En niet dat er zetels 'over blijven' ofzo.
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar toch. |
Citaat:
|
mag dit jaar voor het eerst stemmen.. ik weet nog niet wat.. en ook niet wat mijn ouders zullen stemmen..
|
nee, CDA (y) ;)
|
Mijn ouders en ik denken op politiek vlak toevallig hetzelfde, mijn broers wijken allemaal een beetje af maar er zijn geen extremiteiten. Zal dus wel met een opvoeding te maken hebben.
|
Nee, weet geen eens wat me moeder stemt eigelijk :)
Maar we verschillen nogal met politiek en andere vlakken dus denk niet dat we hetzelfde stemmen. |
ik stem linkser dan mn ouders, dus ik volg het niet
maar ik ben zeker wel links opgevoed. en ik zou ook het huis uitgegooid worden als ik wilders ofzo zou gaan stemmen :D |
Om zelf maar even te reageren, mijn ouders stemmen vooral rechts (meestal VVD), terwijl ik de laatse keer op Groenlinks had gestemd.
|
Ik stem zo ongeveer het tegenovergestelde :)
|
Ouders PvdA en ik ook
grappige is wel dat ik het echt heel vaak oneens ben met mn ouders als we het over de politiek hebben :D Hoe het komt? Het zit in mn genen denk ik om sociaal te denken, maar ik ben eigenwijs en koppig genoeg om me niets door me ouders te laten opdringen, beinvloed word je onbewust altijd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of er nu 3 miljoen of 6 miljoen mensen stemmen 100% is 100% maargoed blanco stemmen is beter dan niet |
Ik stem over het algemeen rechtser dan mijn ouders, ben ook de enige die lid is van een partij hier thuis.
|
Ik heb tot nu toe altijd nog VVD gestemd. Mijn ouders hebben dat nog nooit gedaan. Meestal CDA volgens mij. Ik geloof alleen dat ze toen wel een keer op LPF hebben gestemd :confused: Niet erg, ik was wel fan van die partij, alleen al omdat er eindelijk eens wat onrust kwam waardoor mensen meer gingen nadenken (y) Ik wist toch zeker dat zo'n partij nooit aan de macht zou komen.
Ik zat me net te bedenken dat ik niet links of rechts ben opgevoed... Ze hebben dat altijd een beetje in het midden gelaten en ik ben dus zelf rechts geworden. Mijn biologische vader stemt wel VVD, maar die ken ik pas een paar maanden en heeft daar geen invloed op gehad :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |