![]() |
[F1] GP van Duitsland
Programma
28 juli 2006 11:00-12:00 1e training 14:00-15:00 2e training 29 juli 2006 11:00-12:00 Vrije training 14:00 Kwalificatie 30 juli 2006 14:00 Race http://img206.imageshack.us/img206/8...ndkleinky6.jpg Circuit: Hockenheim Land: Duitsland Lengte: 4.574 Aantal ronden : 67 Totale lengte : 306,458 km Baanoppervlak : vlak Hoeveelheid grip : medium Ronde record: 1:13.783 (M. Schumacher) http://img133.imageshack.us/img133/4595/dui2005ow7.jpg De Hockenheimring was in het verleden net als Monza één van de snelste circuits op de F1-kalender. Omdat veel van de races zich echter tussen de bomen van het bijna 7-kilometer lange circuit afspeelden en dat niet zo leuk was voor de fans, werd besloten het circuit een heel eind in te korten. Daarbij werd er wel op gelet de eigenschappen van het circuit niet in gevar te brengen. Ook het nieuwe deel is nog steeds vrij snel en staat nog steeds in schril contrast met het stadiongedeelte dat veel technischer en trager is. Historie circuit De ’oude’ Nürburgring mocht dan een reputatie hebben, ook die van de vroegere uitgave van Hockenheim was niet mis. Tot 1970 had het circuit helemaal geen chicanes en werden er absoluut waanzinnige snelheden bereikt. En dan te bedenken, dat er in die tijd niet of nauwelijks vangrails waren, maar des te meer bomen! Tegen die bomen kwam de legendarische Jim Clark in 1968 aan zijn eind. De supersnelle Ostkurve was vroeger een bocht die geen fouten duldde, op straffe van de dood. Dat overkwam Patrick Depailler tijdens een testrit in 1980. Er kwam na het ongeval prompt een chicane, zodat de snelheid een stuk lager kwam te liggen. In 2002 werd de baan volledig op de schop genomen. De faciliteiten werden gemoderniseerd, en het circuit werd ingekort tot een ’gangbare’ lengte van vier-en-een-halve kilometer. De Hockenheimring werd oorspronkelijk gebouwd als testbaan voor Mercedes. In 1986 verwierf het circuit de exclusieve rechten om de Grand Prix van Duitsland te organiseren. http://img141.imageshack.us/img141/4...ken301gfv1.jpg |
Hier nog een link naar de crash van Schumacher en Burti in 2001.
VT1: 1 Würz, Alexander Williams 1:16.349 +0.000 26 2 Davidson, Anthony Honda 1:16.523 +0.174 29 3 Kubica, Robert BMW 1:17.343 +0.994 29 4 Button, Jenson Honda 1:17.439 +1.090 5 5 Doornbos, Robert Red Bull Racing 1:17.835 +1.486 25 6 Barrichello, Rubens Honda 1:18.085 +1.736 6 7 Alonso, Fernando Renault 1:18.328 +1.979 5 8 Jani, Neel Scuderia Toro Rosso 1:18.539 +2.190 24 9 Fisichella, Giancarlo Renault 1:18.664 +2.315 6 10 Coulthard, David Red Bull Racing 1:18.795 +2.446 5 11 Winkelhock, Markus Midland F1 1:18.964 +2.615 27 12 Villeneuve, Jacques BMW 1:18.972 +2.623 6 13 Liuzzi, Vitantonio Scuderia Toro Rosso 1:19.214 +2.865 5 14 Heidfeld, Nick BMW 1:19.507 +3.158 7 15 Sato, Takuma Super Aguri 1:20.102 +3.753 14 16 Albers, Christijan Midland F1 1:20.132 +3.783 5 17 Monteiro, Tiago Midland F1 1:20.575 +4.226 7 18 Speed, Scott Scuderia Toro Rosso 1:20.950 +4.601 7 19 Yamamoto, Sakon Super Aguri 1:21.218 +4.869 21 20 Rosberg, Nico Williams 1:34.942 +18.593 3 |
Nieuwe circuit is saai, de oude was echt een klassieker met die lange rechte stukken (y)
Eerste vrije training: 1. A. Wurz Williams 1:16.349 2. A. Davidson Honda 1:16.523 3. R. Kubica BMW 1:17.343 NL 5. R. Doornbos Red Bull 1:17.835 16. C. Albers Midland F1 1:20.132 Tweede vrije training: 1. R. Kubica BMW 1:16.225 2. M. Schumacher Ferrari 1:16.502 NL 3. R. Doornbos Red Bull 1:16.502 22. C. Albers Midland F1 1:18.643 En Albers heeft zijn motor moeten wisselen tijdens de vrije training, dus dat betekent dat hij ook 10 plaatsen achteruit zal moeten op de grid. |
Citaat:
Sommige teams moeten hun massadempersysteem aanpasen: Het massadempersysteem treedt vooral in werking als de auto ’springt’ als ’ie over de kerbstones rijdt. Daarbij krijgen de banden een flinke klap, het dempersysteem zorgt er dan voor dat de kracht in tegengestelde richting wordt teruggevoerd. Daardoor wordt de auto stabieler en nog belangrijker: er is meer grip in de bochten. Volgens de FIA is de werking van het systeem in strijd met artikel 3.15 van de technische reglementen. Dit omdat de massa zich in het dempersysteem vrij kan bewegen en invloed heeft op de aërodynamische prestaties van de auto. Meteen na het verbieden was de verwachting dat het nadeel voor Michelin-rijders groter is dan de coureurs die gebruik maken van Japans Bridgestone-rubber. De Japanse banden hebben sterkere zijkanten, waardoor de neiging om in te deuken veel minder groot is. De uitspraken van Fisichella lijken deze theorie te ondersteunen. ,,Ja, het zou een probleem voor ons kunnen zijn”, vertelt hij in Autosprint. ,,Ik weet het fijne niet van deze beslissing van de FIA, maar als ik het me goed herinner hebben we het massadempersysteem dit jaar in vrijwel iedere race gebruikt.” Dergelijke systemen van Red Bull Racing, Ferrari en McLaren zijn eveneens verboden. Van dit trio rijdt enkel Ferrari op Bridgestone-banden. En volgend jaar is de GP van Australië weer de eerste (y) |
Ik moet de race wss missen. :( (n)
|
Citaat:
Albers motorwissel, hoogstwaarschijnlijk dus op de laatste startrij. (n) Ook bij mij is de kans groot dat ik deze race moet missen. :s En Hongarije moet ik sowieso missen. Spijtig nu het kampioenschap wat spannender dreigt te worden. :( Maja, als Schumacher een keer uitvalt en Alonso wint dan is de spanning weer weg. Al vind ik dat de Ferrari in de loop van dit jaar betrouwbaarder is geworden (plus ze hebben de betere band, daar zit de grootste winst van Ferrari de laatste races) dus ik verwacht niet meteen dat Schumacher snel zal uitvallen. Alonso trouwens ook niet. |
Zaterdagtraining:
1 15 Christian Klien RBR-Ferrari 1:15.628 2 12 Jenson Button Honda 1:15.651 3 11 Rubens Barrichello Honda 1:15.963 4 6 Felipe Massa Ferrari 1:15.977 5 14 David Coulthard RBR-Ferrari 1:16.080 6 2 Giancarlo Fisichella Renault 1:16.130 7 16 Nick Heidfeld Sauber-BMW 1:16.167 8 3 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:16.218 9 5 Michael Schumacher Ferrari 1:16.307 10 4 Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 1:16.322 11 1 Fernando Alonso Renault 1:16.427 12 20 Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 1:16.532 13 21 Scott Speed STR-Cosworth 1:16.600 14 10 Nico Rosberg Williams-Cosworth 1:16.690 15 9 Mark Webber Williams-Cosworth 1:16.834 16 7 Ralf Schumacher Toyota 1:17.419 17 17 Jacques Villeneuve Sauber-BMW 1:17.740 18 18 Tiago Monteiro MF1-Toyota 1:17.793 19 23 Sakon Yamamoto Super Aguri-Honda 1:18.643 20 22 Takuma Sato Super Aguri-Honda 1:18.668 21 19 Christijan Albers MF1-Toyota 1:19.254 22 8 Jarno Trulli Toyota |
Net de kwalificatie gezien. Kimi Raikkonen was echt een verrassing, ik had nooit verwacht dat hij op pole zou staan.
Alonso vond ik echt tegenvallen, zevende... Ik heb zo'n idee dat Schumacher morgen weer flink in gaat lopen. Beter voor de spanning ;) Dat incicent tussen Ralf en De La Rosa vond ik echt onzinnig. Het kostte hen allebei de kwalificatie en het was zeker te voorkomen. |
1. K. Räikkönen McLaren 1:14.070
2. M. Schumacher Ferrari 1:14.205 3. F. Massa Ferrari 1:14.569 4. J. Button Honda 1:14.862 5. G. Fisichella Renault 1:14.894 6. R. Barrichello Honda 1:14.934 7. F. Alonso Renault 1:15.282 8. R. Schumacher Toyota 1:15.923 9. P. de la Rosa McLaren 1:15.936 10. D. Coulthard Red Bull 1:16.326 11. M. Webber Williams 1:15.094 12. C. Klien Red Bull 1:15.141 13. J. Trulli Toyota 1:15.150 14. J. Villeneuve BMW 1:15.329 15. N. Rosberg Williams 1:15.380 16. N. Heidfeld BMW 1:15.397 17. V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:16.399 18. C. Albers Midland F1 1:17.093 19. T. Sato Super Aguri 1:17.185 20. T. Monteiro Midland F1 1:17.836 21. S. Yamamoto Super Aguri 1:20.444 22. S. Speed Scuderia Toro Rosso geen tijd |
Was een leuke kwalificatie idd. Ik denk dat Raikkonen heel licht is, en dat hij uiteindelijk 2e of 3e zal worden.
Alonso leek trouwens net een klein kind; ’Did you see what Michael did?’ :D |
Het lijkt erop dat Midland de aansluiting plotseling helemaal weer kwijt is... Sato zet zijn nieuwe SA er toch vrij makkelijk tussen. De baan zal de auto waarschijnlijk niet zo liggen, en Chris ging niet voluit omdat ie toch 10 plekken terug wordt gezet, maar toch... Midland valt me tot nu toe erg tegen dit weekend. :(
|
Citaat:
|
Een verrassende pole voor Raikkonen inderdaad zeg. :o Wat ook opvalt is de hoge noteringen van de Honda's na een serie tegenvallende wedstrijden. Begin van een "wederopstanding"? ;)
Verder heb ik niets gezien, waarover was Alonso dan aan het mekkeren? Hm, vijf plaatsen verschil tussen hem en Schumacher, dat kan nog leuk worden in de race... start is belangrijk voor de Renaults omdat ze denk ik graag wat posities willen winnen om in het spoor van de Ferrari's te blijven. |
Leuke kwalificatie, ben blij dat Raikonnen hem eindelijk weer eens heeft (y)
Verder vond ik het ook erg leuk om de BAR's toch weer eens vaak in beeld te zien, ze waren eindelijk weer eens een beetje goed, hopelijk dat ze het steeds beter gaan doen. Hopelijk wordt de race ook spannend, beter komt er eens een keer water uit de lucht vallen, dat hebben we al een tijd niet meer gehad :cool: |
Alonso zal meteen voorbij Fisichella mogen. Dan is het opnieuw de taak van Massa om hem op te houden. Hopelijk gaat Schumi en Kimi er snel vandoor en kunnen ze beide de race uitrijden in de omgekeerde volgorde van de kwalificatie's. Dan wordt het weer wat spannender in het kampioenschap.
Hopelijk dat de Honda het ook nog eens doen. Waarom mag Albers voor Trulli starten?? Omdat Trulli later zijn motor verving?? |
Ik ga nu een paar uurtjes slapen, misschien dat ik de race dan eens volledig kan zien :o
|
Citaat:
Dus 10 plaatsen terug. Waarom Albers er dan nog voor staat begrijp ik eigenlijk niet zo heel veel van, want Albers was 18e en Trulli was 13e dacht ik. |
Leuke race, Renault draait echt slecht nu :eek:
Wel leuk voor het kampioenschap dat het gat nu nog maar 11 punten is :cool: |
En ja hoor daar istie weer:
Midland gediskwalificeerd om flexibele achtervleugel 30 juli 2006 / Uitslagen / Foto's Midland-coureurs Christijan Albers en Tiago Monteiro zijn uit de uitslag van de Grand Prix van Duitsland geschrapt. Bij de technische controle na de race bleek dat de wagens van het Midland-team flexibele achtervleugels hadden. Beweegbare aërodynamische onderdelen zijn niet toegestaan in de F1. Albers en Monteiro kwamen zondagmiddag als dertiende en veertiende aan de finish in Hockenheim. In een verklaring lieten de stewards weten dat het onderste element van de achtervleugel te flexibel was. Een woordvoerder van het Midland-team zei tegenover F1Racing.nl: "Midland heeft vanavond kennis genomen van het besluit van de FIA. We zullen het besluit van de FIA accepteren en niet in beroep gaan, hoewel we ervan overtuigd zijn dat onze achtervleugels aan de regels voldoen en deze beslissing van de FIA betreuren. We willen verder ook onze excuses aanbieden aan Christijan Albers, die vandaag zijn beste race van het seizoen heeft gereden." Bron: F1Racing Hoe dom ben je dan :o (n) Het verbaasde me al dat Albers zo snel was, omdat ie sneller was dan Coulthard en Speed enzo, dit is dus waarschijnlijk de oorzaak |
Hm ja, dacht ik dat Albers lekker aan het knallen was, maar gezien dit bericht snap ik waarom.
Ferrari lijkt steeds beter te worden, Renault juist slechter. Komt ook voornamelijk door de banden, de Bridgestone doet het heel goed op warme banen. En aangezien het volgende week in Hongarije ook altijd warm is, voorspel ik daar al hetzelfde scenario. Kan nog leuk worden in de laatste wedstrijden. :cool: Gaat dit seizoen naar een climax toe? Verder hulde voor Trulli, goed gereden vanaf de laatste plaats. En Button had dit resultaat ook weer eens nodig. |
Verrassende race zeg. Jammer voor Albers, die toch wel een van zn beste race van het seizoen reed.
|
Damnit, hoe veel ik ook schold tegen die schijt limbo's, er was 'geen mogelijkheid' om f1 te kijken op de camping. (n) Is het ergens op internet te zien?
|
Citaat:
Offtopic: Leuke vakantie verder gehad in Limboland? :p |
Citaat:
|
We gaan opnieuw een een F1 league maken in Batracer, verdere info staat hier .
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.