![]() |
Doe jij 's avonds laat nog de voordeur open als de bel gaat?
Stel; je bent alleen thuis, het is 22:30, buiten is het donker, je kijkt tv wanneer de bel gaat. Je verwacht geen bezoek.
Doe jij open? |
Ja, ik kan toch altijd wel eerst zien wie er achter het hekje staat.
|
Jawoor, als ze me willen 'pakken' komen ze wel langs de achterdeur die dan nog open is.
|
ik doe nooit de voordeur open.. de zijdeuren.. tuurlijk
|
Ja hoor.
|
Natuurlijk.
|
Citaat:
|
Ja, maar ik zou wel eerst even door het raampje kijken. We krijgen redelijk vaak bezoek laat en onverwacht dus ik zou me niet echt druk maken verder.
|
Ik zou dan eerst door het raam kijken wie of wat het is.
|
Alleen als het de communiceerbeer is.
|
Als ik naar rde deur loop kijk ik door het keukenraam wie het is. Maar waarschijnlijk doe ik sowieso wel open. :o
|
Ja, maar open eerst het kleine raampje in de deur om te zien wie het is!
|
Wij hebben een klein raampje in onze voordeur, dus ik zie altijd wel of het een bekende is of juist niet. Als het geen bekende is, dan schuif ik het raampje open en zeg ik: "Wat mot je zo laat johh lul?" :)
|
geweldig zo'n intercom
|
Citaat:
|
Wakker? 22:30? Hmm?
Nee dus :D |
Ja, natuurlijk. Maar alleen als ik TV kijk.
|
Jah hoor geen probleem mee.
|
Een tijd geleden stond er om 2 uur 's nachts ineens een freak voor de deur, of hij geld mocht lenen voor de bus :confused:
Hij keek overigens niet heel erg helder uit z'n ogen en heb hem daarom maar vriendelijk verzocht snel op te donderen :) Maar ik had wel open gedaan (wel met een stalen buis achter de deur verstopt :o). |
Nee, ik heb wel wat beters te doen dan 's avonds voordeuren open doen. :)
|
Eh. Ligt eraan of ik al half slapend achter de computer zit of nog fatsoenlijk wakker ben.
|
Intercom (y) Dus ja, ik neem wel even op.
|
Ik wacht nog altijd op het moment, datk met een of andere freak een coole kung fu gevecht kan hebben, dus ja zeker weten (y)
|
Ik gluur eerst in de reflectie in het glazen keukendeurtje door het keukenraam naar buiten :p en als dat neit te zien is, kijk ik wel gewoon stiekem uit het raam.
Meestal doe ik wel open, ligt er ook weer aan wie het is dan. |
We hebben zo'n kijkgaatje..
|
Waarom niet? 22:30 is nog vroeg genoeg. Als het nou 's nachts zou zijn, uurtje of 02:30 of zo, dan zou ik achterdochtig worden als m'n huisgenoot niet toevallig op stap is of zo...dan neem ik zo m'n voorzorgsmaatregelen ;)
|
Ja, waarom niet he? Er kan altijd wel iemand onverwacht langs komen, dus ja...
|
Dat mag niet van mijn moeder:p
|
Citaat:
|
ja tuurlijk, je weet maar nooit wie het is :P
kan de lottoman zijn... |
nee, maar wel een emmer water op hun kop van boven :)
|
Ik woon vier hoog, dus ik kijk sowieso altijd eerst uit het raam, voordat ik die vier trappen afga :D
Dus ik kijk eerst uit het raam, en als het een bekende is, doe ik open ja ;) |
officieel hebben we een vage regel dat 1 keer bellen doe ik open, 2 keer bellen een ander meisje, 6 keer bellen weer een andere huisgenoot en 7 keer bellen is de vierde huisgenoot (dit bestond al voordat ik er kwam wonen, 7 keer bellen is echt nasty (n)) maar goed, als er 1 keer gebeld wordt op een belachelijk tijdstip spiek ik eerst door het raam (ik woon op de begane). Pas deed ik in al mijn enthousiasme open, stond er een man voor de deur die vroeg of hij een fiets mocht hebben van een van ons :confused:
|
Euh ja.
|
Citaat:
|
Ik doe nooit de deur open als de bel gaat. Mensen die bij mij langs komen die bellen me gewoon als ze voor de deur staan.
|
Nee, want ik wil 's avonds laat niet meer gestoord worden. Na 19:00 uur moeten ze bij mij niet meer aankomen, hoor, want dan word ik pissig. De avond is van mij! :mad:
|
Citaat:
|
Altijd. :)
|
Ik heb een prachtige intercom + camera erbij, dus ik kan altijd zien wie er voor mijn deur staat. Dus het ligt niet aan het tijdstip, maar aan de persoon die voor de deur staat. :)
|
Nee. Niemand doet hier eigenlijk open als er geen visite of pakje verwacht wordt en als het een bekende is hoor je een minuutje later wel ergens een telefoon overgaan.
|
Kan toch eerst door het raampje kijken, of ik dan open doe ligt eraan wie het is :P
|
Ik neem dan aan dat het bezoek voor een huisgenote is, en in dat geval moet zij ook zelf maar open doen he. Als ze nog een keer bellen doe ik wel open, dan is de huisgenote in kwestie misschien nog niet thuis, of is het iemand die een onverwacht bezoek brengt.
|
HAJA GIJ. Natuurlijk wel. Misschien is het m'n vriendje. <3
|
zeker doe ik open, maar ik steek wel mijn loden pijp bij me
|
Jawel hoor. Heb altijd 3 honden vlak achter me staan, en vooral de nieuwkomer blijkt heel snel door te hebben of ze te maken heeft met goed volk of gespuis. Héérlijk zo'n kruising met een vechthond, al was het maar omdat ik zeker weet dat me maar weinig kan gebeuren zolang ik hun bij me heb. :)
Verder zit bij ons de deur altijd op de ketting, en hebben wij een raampje in de voordeur zitten waardoor ik kan zien wie er voor de deur staat. :o |
Ik zou open maken maar mijn herder mee de gang opnemen, dan voel ik me helemaal veilig. Het beest ziet er zeer angstaanjagend uit, maar is eigenlijk de goedheid zelve ;)
|
ja, ik woon in de veiligste wijk die ik ken en heb dus niks om bang voor te zijn.
|
Nee, als ik 's avonds alleen thuis ben, ben ik al redelijk paranoia dan durf ik de deur dus al helemaal niet open te doen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15. |