![]() |
Overplaatsen van data
Goedendag,
Ik wil binnenkort Windows herinsteleren op mijn PC. Nu heb ik alleen een probleem. Ik wil al mijn muziek, foto's en studiebestanden wel graag bewaren. Dit is ongeveer 80 gigabyte dus een beetje te veel om op dvd te branden etc. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om 2 computers op elkaar aan te sluiten om vervolgens mijn data daar even te stallen en an de herinstalatie weer terug te zetten. Weten jullie misschien hoe en of dit mogelijk is? Alvast bedankt! |
Je kan het op verschillende manieren doen:
|
OK, is het dus mogelijk om 2 partities te maken terwijl windows al geinstalleerd is? Ik dacht namelijk altijd dat dit onmogelijk was. En is er ook geen gevaar dat het fout gaat? Die gedachte heb ik in ieder geval altijd bij partities gehad, dat het snel fout ging. Maar misschien dat de software tegenwoordig beter is enzo. Welk programma raad je me aan om partities te maken? En kan een bijna-leek als ik dit ook?
|
Dat is wel mogelijk, maar je moet dan wel vrije ruimte voor de backup hebben.
(dus voor jou is dat minimaal 80 gb) Zelf raad ik je aan om voor de laatste manier te kiezen (windows map verwijderen), omdat je zo geen andere programma's, documenten, enz hoeft te verwijderen. En nieuwe partities aanmaken is altijd aan te raden. Alles wat je nodig hebt, staat op 1 cd -> hiren bootcd. (mag je helaas geen adressen geven, vanwege de illegale software. Maar met google kom je ver) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07. |