![]() |
Dichterskunst (of net niet)
Enkele gedichtjes. Opbouwende kritiek wordt natuurlijk altijd op prijs gesteld:D
Is. Laat de wind in tijd vervliegen, voor de orkaan gaan liggen is Vergeel de brieven om klokslag twaalf, voor de inkt onleesbaar is haal mij uit de sterrennachten, want ik vergeet wat dromen is Neem de harten die verlangen, als liefde toch gebroken is Het spinnenrag zal niet blijven hangen, want alles sterft in ergernis Wacht op gisteren voor de morgen, Als verleden toch de toekomst is Lees niet langer onze ogen, ze zijn gesloten voor de duisternis ...Valt Zee. Een leugen verder- weg, vervlogen zaten zij in schaduw, bloesems die allang uitgebloeid zijn, de mensen drukten, schoven als treinwagonnetjes die botsten, in rook met hand voor ogen Ons voeten telden zandkorrels, zwaaiden in weinig wind ongewillig hoger, in klotsend zeewater en zout schuim, dat lippen afdwaalde en prikkelde Gespreden licht van gedoofde vuurtoren, overscheen de zon op zomerdag blaren op blote voeten, warme grond duinengras, gelukkig leed ligt lager onder zeespiegels, in het zand.. Vleugelslagen Laat me niet hangen hier, als laatste paar vleugels gevlogen- geweven in spinnenrag van dagen Laat mij weten wanneer en hoe haar wijzers stilgevallen zijn in speldenprikken, zacht gebloed Haar ijsadem is slechts in tijden genomen Laat haar, ongedwongen gekust-gesust De nacht was reeds eerder zonder morgen en het rode doek is toen gevallen Grenzen Anarchistisch leed gedragen, woorden in mijn hand vervagen Afgepast langs de mensen, leg mij, leg mij, langs uw grenzen Destructief in hart geslagen, kleuren in mijn wind geblazen Gegeseld voor de levenswensen, ken mij, ken mij, na uw grenzen Levenslicht Haalt zij uit in koude ijsvlagen, snijdend als de vries zijn gade slaat laat zij hangen als laatste bloesem Wat het begin van tijden moest zijn Ik heb haar schoonheid niet aanschouwd Mijn levensliefde was vergeten bij deze kruisiging als herhaling der tijden Neem de handen in de ochtendnevel als zonsopgang zich voorbereidt op het vallen van het duister daar daar; waar mijn sterren de weg wijzen |
Dit heb je toch net al gepost?
|
Sorry, ik kon het nergens terugvinden dus dacht ik dat ik slecht verbonden was:). Als iemand daar beschikking toe heeft mag varia gerust verwijderd worden.
|
Citaat:
|
OK, gevonden. Maar dat ze deze aub laten staan ;)
|
Knap, zeker gezien je leeftijd, je woordgebruik is mooi, misschien wat te vol soms, in het tweede gedicht bijvoorbeeld. Maar ik ben onder de indruk, je gaat vast nog veel mooie dingen schrijven. Veel lezen, veel dichten. Ik vind het lastig alle gedichten apart van kritiek te gaan voorzien, het is makkelijker als je een volgende keer één gedicht per topic (let wel op het max. aantal topics per dag/week) post, maar (y) .
|
(y) Vooral de eerste vind ik bijzonder, ik merkte door jouw goede woordkeuze wel dat het rijmde, maar niet dat alles steeds eindigde op 'is'. Pas toen ik naar de titel keek, dus de titel is ook goed :).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03. |