Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Mongolië (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1451703)

Kenjirro 31-07-2006 10:20

Mongolië

Wie is hier wel eens geweest? En wat zijn jouw verhalen hierover?

Zelf had ik laatst een reisgids van lonely planet over dit land aangeschaft. En het land sprak mij meteen aan. Zou er dus graag heen willen. Alleen hoe hebben jullie dat gedaan? :o

Kali 31-07-2006 11:28

Ik ben er 2-3 dagen geweest 5 jaar geleden, niet echt zoveel te zien , grote graslanden met gers en edelweisbloempjes ...

Not for Sale 31-07-2006 13:40

Ik heb voor dit jaar ook Kazachstan en/of Mongolië overwogen. Is het toch niet geworden maar lijkt me wel ontzettend gaaf. :cool:

TRXD 31-07-2006 19:59

Citaat:

Kenjirro schreef op 31-07-2006 @ 11:20 :
Wie is hier wel eens geweest? En wat zijn jouw verhalen hierover?

Zelf had ik laatst een reisgids van lonely planet over dit land aangeschaft. En het land sprak mij meteen aan. Zou er dus graag heen willen. Alleen hoe hebben jullie dat gedaan? :o

Ik heb er ook een Lonely Planet van en het spreekt me ook aan. Ik ga er waarschijnlijk in oktober/ november heen (het is er dan wel koud, ik weet het). Ik ga met de trein vanuit Rusland.

Kenjirro 31-07-2006 22:28

Citaat:

TRXD schreef op 31-07-2006 @ 20:59 :
Ik heb er ook een Lonely Planet van en het spreekt me ook aan. Ik ga er waarschijnlijk in oktober/ november heen (het is er dan wel koud, ik weet het). Ik ga met de trein vanuit Rusland.
Transsiberia expres?

Kenjirro 31-07-2006 22:29

Citaat:

Not for Sale schreef op 31-07-2006 @ 14:40 :
Ik heb voor dit jaar ook Kazachstan en/of Mongolië overwogen. Is het toch niet geworden maar lijkt me wel ontzettend gaaf. :cool:
Kazachstan lijkt me zeer zeker ook heel gaaf. Je hebt een provincie in Mongolie Bayan oglii met Kazachstanen. Die schijnen nog 'echter' te zijn, dan de kazachstanen in kazachtstan. Ik zou eens best willen vergelijken :cool: :p .

Ik heb trouwens ook de films: Cave of the yellow dog en Story of the weeping camel gezien. Mongolie is echt zo cute (L)

Not for Sale 01-08-2006 07:41

Citaat:

Kenjirro schreef op 31-07-2006 @ 23:29 :
Kazachstan lijkt me zeer zeker ook heel gaaf. Je hebt een provincie in Mongolie Bayan oglii met Kazachstanen. Die schijnen nog 'echter' te zijn, dan de kazachstanen in kazachtstan. Ik zou eens best willen vergelijken :cool: :p .

Ik heb trouwens ook de films: Cave of the yellow dog en Story of the weeping camel gezien. Mongolie is echt zo cute (L)

Cave of the Yellow Dog wil ik inderdaad al een tijdje zien :D
Die is gaaf dus?

Wat je zegt over de kazachen in Mongolië die echter zijn dan in Kazachstan dat zou best kunnen, want Stalin heeft daar nogal huisgehouden, en er tien- of honderdduizenden etnische Duitsers en Koreanen heen verscheept :o :p

Ik ga nu naar Namibië, dat is na Mongolië en Groenland het dunst bevolkte land ter wereld. Iets in die leegte trekt me aan kennelijk ;)

TRXD 01-08-2006 11:41

Citaat:

Kenjirro schreef op 31-07-2006 @ 23:28 :
Transsiberia expres?
Deels ja. Ik wil dat traject afleggen maar dan wel op m'n gemak.
Ik wil onderweg ook enkele steden bezoeken en daar een paar dagen blijven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.