![]() |
Castro geeft macht tijdelijk over aan broer - einde bewind nabij?
Citaat:
Maar laten we hopen dat het einde van de dictatuur Cuba hiermee wordt ingeluid! Ik hoop het voor het lijdende volk daar! |
/care
|
Nou, ik 'care' wel. Ik gun die Cubanen net zulke vrijheden als wij hier genieten!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Raar verhaal, ben jij ooit iemand tegenkomen die geopereerd werd aan zijn stress? :confused:
|
Cuba, mooi ongerept land, mensen leven van muziek en sigaren in hun eigen tempo.
Eenmaal open voor de commercie zal het land worden volgebouwd met buitenlandse hotels. De trotse Cuba vlaggetjes tijdens de urenlange preken zullen waarschijnlijk gedesillusioneerd verdwijnen. End of an era... |
Citaat:
|
Citaat:
Allemaal lood om oud ijzer, een dictatuur blijft het toch wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is Kim Jong Il daardoor een goed of rechtvaardig bestuurder? :p |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
op Cuba hebben ze volgens mij niet zo'n probleem met
Castro, het leven kabbelt er rustig voort en iedereen heeft te eten. Ookal is het geen superwelvarend land, en ach dat ie zn broer de leiding toevertrouwt,was te verwachten. |
geruchten gaan dat ie allang dood is,in Miami lopen ze met Cubaanse vlaggen te zwaaien.
Raul staat trouwens te boek als een vervelendere man ,die met harde hand Cuba zal gaan regeren op den duur. In tegenstelling tot Fidel ,die nog wel wat krediet heeft bij de bevolking. |
Het lijkt er meer op dat fidel waarschijnlijk wat langer in het ziekenhuis zal moeten verblijven en dat hij daarom besloten heeft zijn broer als tijdelijk plaats vervanger aan te wijzen. Ookal lijkt het mij onomstreden dat Raúl de tweede man is.
|
Citaat:
Verder denk en hoop ik dat Castro nog even aanblijft :) |
Denk en hoop? Puik. Ook fan van Saddam? (y)
|
Ik zou Fidel niet durven vergelijken met Saddam...
Nou weet je natuurlijk niet wat er achter de schermen gebeurt maar van iemand die als "volksheld" president geworden is mag ik veronderstellen dat hij het beste met zijn volk voor heeft. Arme bevolking? Arm is relatief, een schaapsherder kan arm zijn maar heel gelukkig elke dag op de hei. Een succesvolle zakenman kan rijk zijn maar niet gelukkig met z'n 80-urige stressvolle werkweek... Voor zover ik weet is de medische zorg in Cuba gratis, verdient een dokter niet veel meer dan een muzikant. Het heeft zo z'n charme. |
Ik zou liever arm zijn op Cuba dan in een willekeurig ander latijnsamerikaans land. Er is geen hoge welvaart, maar niemand leeft onder de armoedegrens, en dat doen andere dictators Fidel Castro niet na.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(ps, over openbaarheid van dit forum he: http://forum.scholieren.com/disclaimer.html eerste zin: Dit is een openbaar forum) |
Hij bedoelt vrij toegankelijk, dus niet op uitnodiging.
Openbaar in staatsrechtelijke zin is het niet. Dat kan ook niet voor een private onderneming. Maar je moet je wel aan de regels houden, anders wordt je er weer uitgeknikkerd. |
Inderdaad ja, gewoon wat anders roepen dan wat er staat. :) Doe je wel vaker.
Maargoed. Castro, toffe peer. Maar wel op zn einde. Een nieuw tijdperk voor cuba. Wat zal het brengen? |
Ik denk dat jij en ik een andere invulling geven aan het begrip openbaar als het om het forum gaat.
En wat democratie en de armoedegrens betreft: in dicatorieel geregeerde landen is het aantal mensen dat onder de armoedegrens leeft en de onevenwichtge verdeling van welvaart groot tot zeer groot. In een democratie is het tegendeel het geval. Dus Castro is echt de uitzondering. |
Citaat:
|
Citaat:
De oude garde leeft nog in een roes van traditie. De meeste Fidel tegenstanders wonen volgens mij in Miami. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach, ik neem aan dat Fidel Castro zorgvuldig een al dan niet tijdelijke plaatsvervanger heeft geselecteerd. Niet dat ie de macht aan een of andere liberaal overgeeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Landen waar regelmatig een burgeroorlog losbarst en de ene staatsgreep de andere opvolgt zijn over het algemeen verre van welvarend te noemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens wel zeer leuk om te weten dat deze derde rangs dictator van een suikerriet republiek meer voor de mensen in latijnsamerika doet dan de gehele westerse wereld bij elkaar, ondanks dat cuba vergeleken bij europese landen een armoedig derde wereld land is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Net zoals nu de beelden van een groepje feestende Cubanen (20 personen?) de hele wereld overgaat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32. |