![]() |
einde
Ik wil nu in de stilte zitten
erin, niet op de blaren zitten sereen en blanco, zacht tapijt dat door mijn toen-gedachte snijdt ja, door de tegenstelling Het wachten duurde mij zo lang omdat je stiekem hoopte op het droge van een wang waartegen niet gelogen is maar jij maakte me bang met al die lange lome stiltes Toch kuste je mijn huid hoewel je zei dat je niet langer aan mijn wereld wilde hangen, en voluit dat je gevoel en je verlangen langzaam van je vandaan waren gegaan, hoewel je steeds weer wilde proberen. Ik las de brief vijf keer per dag, misschien wel zes maal, en wie weet bracht dat mijn ongeluk met zich mee omdat ik teveel hoopte op een nieuw hervonden vuur en wacht ik daarom nog een uur op jou Misschien wel twee. Commentaar is welkom. |
Het laatste stuk is echt ge-wel-dig. Ik snap de rode draad in jouw eerste strofe niet helemaal, waarom 2 x zitten? Ik zou een verandering aanbrengen in de eerste zin, zodanig dat die eerste keer zitten eruit gefilterd word:).
Anders weet ik niks te bekritiseren (dat wil zeggen dat het goed is), dat laat ik over aan andere mensen die dat beter kunnen onderbouwen. |
Ik wil nu in de stilte zijn
erin, niet op de blaren zitten sereen en blanco, zacht tapijt dat door mijn toen-gedachte snijdt ja, door de tegenstelling Misschien is het zo beter? Dan heb je niet de herhaling van het 'zitten'. |
Mooi! Het loopt lekker (op dat twee maal zitten na, dus dat zou ik inderdaad veranderen) en de rijm is goed gevonden. De inhoud is open voor interpretatie en daar houd ik van. Vooral de eerste strofe is erg inspirerend en vaag tegelijk. Het laatste stuk vind ik niet - zoals G. - - er uitspringen alszijnde het het beste. Over het algeheel een mooi gedicht!
|
Ik vind het een mooi gedicht, erg beeldend. De stukjes zoals "aan mijn wereld willen hangen" en " op het droge van een wang waartegen niet gelogen is"
Mooie alliteratie ook bij "lange lome stiltes". Het einde is pakkend. Het enigste wat ik mis zijn punten op het eind van de 1e en 2e strofe. (Maar dit is verwaarloosbaar, waarschijnlijk ben je het gewoon vergeten). |
Wow, ik krijg er kippevel van,
erg mooi. XDo (y) |
Citaat:
Ontopic: Jouw verbetering is inderdaad goed. |
Citaat:
zo mooi het zorgde ervoor dat het gedicht af was en dat het MOOI afgerond was prachtig!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |