![]() |
werk vraagje (vakantieuren)
Ik heb momenteel een baantje waar natuurlijk ook vakantieuren mee opbouw (ongv 12 per week) ik ben van plan dit baantje tot November te blijven doen, want daarna moet ik stage gaan lopen (en verder geen vakantie op te nemen).
Ik hoorde dat als je ergens weg gaat je je vakantieuren nog uitbetaald krijgt. Maar ik weet niet precies hoe dat zit, gebeurt dit automatisch of moet je dat aanvragen? Of gebeurd het misschien wel helemaal niet... iemand die hier iets vanaf weet? |
Dat gebeurd in princiepe automatisch, sommige bedrijven proberen het je door de neus te boren, dan moet je er gewoon achter aan gaan.
Maar meestal gaat het gewoon goed hoor |
Vorig jaar zat ik bij een uitzendbureau waarbij ik er zelf om moest vragen (en dan zeiden ze niet ff waardoor ik er dit jaar juni pas achter kwam, omdat ik maar 's ging bellen waar het bleef)
Dit jaar zit ik bij eentje waar ze vakantieuren/vakantiegeld direct na je laatste werkweek uitbetalen. Dus gewoon ff vragen bij je uitzendbureau :) Er is trouwens ook nog iets met dat je boven bepaald bedrag belasting over je uitbetaalde vakantieuren moet betalen en als je het in meerdere keren laat doen zodat het per keer daaronder blijft dan niet. Maar hoe en wat precies zou je daar ook even moeten vragen. |
Citaat:
|
bij mijn vakantiewerk zit de vakantie al bij het loon inbegrepen.
|
Citaat:
Probleem is dat je om loon te vergelijken daar dus wel heel goed rekening mee moet houden. Soms lijkt A aantrekkelijker dan B maar verdien je bij B toch meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
weet iemand trouwens ook hoeveel belasting je ongeveer met betalen als je je vakantiegeld laat uitbetalen?
|
Citaat:
|
en dan heb ik nog een vraag (ja ik weet het ik ben een beetje onderontwikkeld op dit gebied) Als ik nou een week vakantie opneem, krijg ik dan automatisch doorbetaald van mijn vakantieuren?
|
Niet automatisch, je moet wel even verzoeken om uitbetaling van je opgebouwde vakantieuren.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25. |