![]() |
Boete
Vraagje,
In februari of maart een bon gekregen in scheveningen voor 'fout' parkeren. Was het er niet mee eens, maar kreeg van de betreffende controleur te horen dat ik pas in beroep kon gaan als de boete al betaald was. Nu echter augustus en nog steeds niets gehad, kan ik nog wat verwachtten, of denken jullie dat het niet meer komen gaat. Gr |
Het kan een tijdje duren voordat je een bekeuring binnen krijgt, ik had een keer dat het ruim 3 maanden duurde voor ik de bon binnen had :)
Maar hij komt vast en zeker nog wel :p |
Hoop dat het nog paar maand duurt , na jaar verjaart een bon geloof ik ;)
|
Ik geef toe, vijf maanden is wel lang...misschien heb je geluk en zijn ze hem kwijtgeraakt. Was het zo'n handgeschreven bonnetje? Misschien niet goed leesbaar? Of misschien woon jij ondertussen op een ander adres dan waarop je bent ingeschreven? In dat geval ben je nu al een wanbetaler en is je boete fiks verhoogd en dan krijgen ze je vroeger of later wel....
|
Hoezo was je het er niet mee eens? Het is sowieso jouw woord tegen het zijne, geef je weinig kans.
|
Mijn vader heeft een keer een bon gekregen voor het parkeren op een plek waarvan hij vond dat het niet duidelijk was aangegeven... Hij dus heel lang wachten op een bon om tegen in beroep te gaan, kreeg hij na weet ik veel hoelang een telefoontje dat er nog een boete openstond, hij dus zo chagrijnig 'Jah, maar sry, ik kan niets betalen en/of in beroep gaan als ik niets thuis gestuurd krijg!':P
Hij heeft er nu al paar jaar niets meer van gehoord, verwacht ook niet dat er nog wat komt^_^ Altijd lache met de politie^.^ |
Citaat:
Wil het helpen als ik zeg omdat het zolang heeft geduurd, ik in daar hlml niet ben geweest, of moet ik dat dan bewijzen? |
Citaat:
ga er maar niet vanuit dat ze met hun hand over hun hart hebben gestreken ;) |
Citaat:
|
De taalpolitie zal ook wel een hartig woordje met jou willen spreken, schat ik zo....
|
Citaat:
Je moet minstens 5 meter bij de randen van de bocht vandaan parkeren. (niet 5 meter bij het midden van de bocht vandaan, zoals sommige slimmerikken weleens denken). Dat geldt ook voor kruispunten e.d. dat die controleur dat de vorige dag niet zei, is lullig, maar je hoort dit soort dingen zelf te weten. je stond 4 meter van een punt vandaan waar mensen de weg oprijden of oversteken - anders waren er geen haaientanden. Dat is te dichtbij, omdat men vanaf die weg dan nooit goed kan zien wat er precies voor verkeer aankomt. (denk ook aan fietsende kinderen e.d.). ik denk niet dat de bekeuring gaat over het parkeren in de bocht - dat mag overigens sowieso niet, ook niet in een flauwe bocht - maar over de plaats bij een kruispunt. Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben het met Mighty Marcel eens, je staat fout geparkeerd en dat kan je nu eenmaal geld kosten, dat er dan vier dagen niemand langskomt om te controleren of dat zo is, maakt niet uit.
En het is een naheffing (want dan vloeit het geld terug naar de instantie die over het parkeerbeheer gaat, gemeente Den Haag denk ik) en geen bon. :p |
Op zich wel een interessante kwestie, die ambtenaar die TS gevraagd had of hij daar mocht staan of niet en die hem vervolgens, achteraf gezien verkeerd, voorlichtte.
Het opvolgen van een (ook onbevoegd) gegeven ambtelijk bevel is natuurlijk een strafuitsluitingsgrond. Maar er was hier geen sprake van een bevel. Tweede mogelijkheid: dwaling ten aanzien van het recht. Hij heeft netjes advies gevraagd aan een daartoe bevoegde ambtenaar, alleen die had het fout. Nou gaat het hier om een simpele verkeersregel, die TS geacht werd zelf donders goed te kennen. Heb je daarvoor advies nodig van een controleur? Nee dus. Kun je dan beroepen op rechtsdwaling? Nou nee. Sorry TS: betalen! |
En dan nog, heeft TS een naam/nummer van de ambtenaar in kwestie?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20. |