![]() |
niet op komen dagen en toch niet ontslagen kunnen worden
ik vroeg me iets af,
toen ik 16 was heb ik een tijd bij de v&d gewerkt. Uiteindelijk ben ik gewoon niet meer komen opdagen (ik weet t, heel slecht :bloos: ). Maar na een tijdje had mijn baas op mijn voicemail ingesproken dat ik hem een ontslagbrief moest sturen, omdat hij mij niet kon ontslaan. Hoe kan het dat hij mij niet kon ontslaan terwijl ik gewoon wegbleef? dat is toch wel een reden voor ontslag lijkt mij? |
Citaat:
Nu verbaas ik mij er niet over dat hij dat niet weet misschien. Waarom ik me er niet over verbaas heeft de volgende reden. Bedrijfsleiders en aanverwante hebben tot mijn spijt vaak onvoldoende kennis van het arbeidsrecht. Bij sommige ontbreekt het tevens aan managmentvaardigheden. Cursus voor deze personen zou voor veel bedrijven een uitkomst zijn. |
Citaat:
|
tuurlijk kan hij je wel ontslaan, hij heeft denk ik gewoon geen zin in de administriële rompslomp eromheen (met een ontslagbrief zal wel eenvoudiger gaan)... 5 jaar geleden ben ik niet meer komen opdagen bij scapino, nu nog steeds krijg ik af en toe nog wel is een brief over aanstaande fusies of verandering van arbeidsomstandigheden :rolleyes: .
|
:eek:
en wat is er mis met gewoon ontslag nemen behalve dan de opzegtijd maar hij kon je gewoon ontslaan hoor alleen kost hem dat dan idd veel meer tijd zonder ontslag brief |
Citaat:
Ik denk dat hij haar vroeg zélf ontslag in te dienen, omdat 't gewoon makkelijker is, minder gedoe. |
Citaat:
|
Een ontslag op staande voet vergt weer gedoe met ontslagvergunningen, extra papierwerk met instanties zoals de belastingdienst en de uvi. Als iemand gewoon netjes schriftelijk opzegt, is het allemaal meteen rond.
Maar ja, dat willen veel werknemers niet, omdat ze het op een gegeven zat zijn bij een bedrijf en niet vast willen zitten aan een opzegtermijn. Heel asociaal ja, maar bekijk het ook eens op de volgende manier: Een werknemer die op een zeker moment wegblijft, dat zegt niet alleen iets over de asociale inborst van de werknemer, maar ook over de blijkbaar niet zo geweldig gezellige werkomstandigheden, een blijkbaar niet zo denderende verstandhouding tussen werkgever en werknemer op de werkvloer en de blijkbaar niet bepaald uitdagende aard van de werkzaamheden. Dus die baas heeft het ook wel een heel klein ietsiepietsie aan zichzelf te wijten. |
Neem gewoon schriftelijk ontslag. Lijkt me ook beter voor jou.
|
als mensen nou gewoon ontslag zouden nemen, dan had je dit soort problemen ook niet.
desnoods neem je eerst ontslag, en kom je vervolgens niet meer opdagen. ook niet netjes, maar he, wat wou je baas doen, je ontslaan ? :p |
Citaat:
Wanneer een werknemer niet komt opdagen is het heel makkelijk om hem uiteindelijk te ontslaan. Sommige managers maken het alleen heeeel moeilijk |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28. |