![]() |
Slecht geluid
Net als veel mensen op dit subforum heb ik voor het geluid een losse versterker met 2 (binnenkort 4) boxen.
Alleen geeft mijn laptop wat meer door de audio-uitgang dan alleen muziek. Zo hoor ik ook het gepruttel van de harde schijf en het geschuif (!) van de muis. De microfoon staat op gedempt, maar dat maakt geen verschil. Bergen instellingen heb ik uitgetest, vooralsnog zonder resultaat. Hier wat specificaties: Laptop: Asus Z9100 L audiostuurprogramma: realtek AC 97 Audio en de gebruikelijke windows xp Wiet het weet mag het zeggen! en alvast bedankt |
Ik heb ook geen bijster goede ervaringen met die Realteck Ac 97 onboard geluidstroep. Ik heb uiteindelijk maar een losse geluidskaart gekocht. Maarja dat was in een desktop. Of dat in een laptop ook zo makkelijk kan weet ik niet...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je hebt tegenwoordig ook externe usb audiokaarten, mischien is dat wat voor je ?
|
of pcmcia/cardbus, is wat compacter en mobieler..
ik ben bang dat dit een hardware probleem is, mijn notebook (nec) heeft er ook last van en de asus van mn zus nog erger |
Ik heb dit ook ietsjes met de Realtek-chip van m'n Asus A8N-E mobo, hoort volgens mij een beetje bij dergelijke (onboard) chips.
Als je er vanaf wilt: koop een losse geluidskaart. (misschien is dit iets voor jou) |
nee die creative zs is niks, neem dan echo indigo voor 2 tientjes meer (y)
|
Het schijnt nogal een Realtek probleem te zijn :)
Ik heb het ook op twee verschillende Realtek AC97 mobo-chips gehad. Bij eentje was het al opgelost door zoiets simpels als een Sound Blaster Live24! te plaatsen voor gratis. Bij de ander was het minder en onhoorbaar als er muziek overheen walst :) |
Er kan nog een oorzaak zijn hiervan: of het stopcontact geaard is. Klink misschien vergezocht, maar werkt wel: zodra de computer van netstroom is, heb ik geen last meer van storende geluiden.
Ik heb nog niet getest of het probleem bij het geaard stopcontact in de badkamer zich niet voordoet, maar dit is iig de theorie. |
Als de geaardheid van het stopcontact (haha:D) werkelijk het probleem is, hoe los ik dat dan op met het ongeaarde stopcontact in mijn kamer?
|
stopcontact aarden (heeft je laptop een geaarde netstekker dan?), in elk geval niet aan je verwarming knopen (alhoewel dat wel aard)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |