![]() |
Marmite <3
ik ben gek op marmite en met mij vast nog wel anderen.
Gebruiken die anderen het alleen op brood of doen jullie er andere dingen mee zoals een vervanger voor maggi of gebruiken in de dressing? en hoe dik smeren jullie het op je brood, geraffineerd of gewoon lekker dik? Oh, en heeft iemand een idee waar je tegenwoordig nog de grote potten kunt krijgen? in Duitsland zijn ze verkrijgbaar maar ik kom niet elke keer dat de marmite op is in duitsland natuurlijk;) http://www.cojeco.cz/attach/photos/v...rmite-1max.jpg |
Om met jiskefet te spreken: marmite dat lust ik niet.
gadverdamme het is echt zo ontzettend smerig ;( |
je liegt!
|
oeh mijn zus is daar sinds ze in australie is geweest ook helemaal gek op. Daar noemen ze het vegimite, het is een toch een soort restproduct bij het maken van bier? Het zit op een soort grens, aan de ene kant kan ik heel goed begrijpen dat mensen het lekker vinden, maar ik ga net over die grens heen en vind het meestal vies. Soms op toast een klein beetje, of op een boterham met kaas valt het wel mee. Maar niet zoals mijn zus die het zooo--oo heerlijk vindt :)
|
Citaat:
Ik vind het lekker en het is behoorlijk voedzaam (geloof ik). |
er zitten ook vitaminen B12 en D in(Y) en hoewel je het in kleine concentraties eet krijg je er geloof ik best wat van binnen(Y)
ik mocht een tweetal jaren geen marmite eten ivm een anti-candida-dieet, en daarna voelde ik me echt bevoorrecht het te lusten. het voegt echt veel smaak toe aan heel veel dingen. |
groene thee van korrels van de chinese toko met marmite bijvoorbeeld, een soort bouillon maar dan euh anders.
|
Waar smaakt het naar, iets enigszins vergelijkbaars?
|
hmm ik omschrijf het altijd als een hele dikke maggi, maar eigenlijk smaakt het iets kruidiger. het is in elk geval heel zout.
|
Ik dacht altijd dat het een soort stroop/honing was :o
|
ja dat denken meer mensen en dan is het heel leuk om het ze te laten eten hehehe:D
|
Ik vind dat zo 1 keer per maand lekker in kleine hoeveelheid op een boterham. Dat is niet zo vaak en daarom heb ik er geen potje van en eet ik het dus eigenlijk nooit, wat op zich jammer is, want ik heb toch enorme hoeveelheden broodbeleg, daar kan nog best wat bij. Hoe lang blijft het goed?
|
nee dan toch liever marmalade :o
|
Citaat:
een jaar of twee minimaal geloof ik, maar ik houd me bij marmite nooit zo aan die datum. terwijl ik daar best een zeikerd in ben. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik mag het niet meer ivm dieet ivm voedselintolerantie. |
Citaat:
|
gatverdamme
ik ga al bijna over m'n nek van de geur |
je bent gewoon een watje sjoerd.
|
ik heb het in engeland meerdere malen geprobeerd maar vind het echt supervies!
|
Té ranzig.
|
Marmite = lekker!
Maar ik geloof niet dat er veel mensen in mijn omgeving zijn die die mening delen... Het schijnt ook te helpen tegen muggen??? |
Citaat:
|
Citaat:
|
vroeger at ik het heel veel en toch heb ik het idee dat ik het vies vind :confused:
|
is best lekker maar na de 2e boterham wordt het vies :confused:
|
goed spul, maar te niet te dik smeren :nono:
|
ik vind het heeerlijk (y)
soms heb ik n tijd dat ik het veel smeer, en soms dan 'vergeet' ik het en dan zie ik het weer s staan in de kast en denk ik JAMMIE. meestal op een broodje kaas of pindakaas, verder niet geloof ik. misschien mega potten marmite te verkrijgen bij n groothandel ofzo? |
Citaat:
|
heel erg smerig. In Australie probeerden ze me ook nog wel eens Vegimite (zoals het daar heet) aan te smeren maar wat is dat een ranzige zooi zeg.
|
het is lekker! in bucharest mocht ik het proeven van een australier, maar echt 1 hapje maar want hij was er verliefd op :)
|
Ik vind het vies maar ik zag het gisteren staan in de AH in Utrecht en toen moest ik (haha) aan Grandmommy denken. :o
|
Nooit van gehoord tot nu :eek: ik wil het wel een keertje proberen maar ik heb zo'n voorgevoel dat ik het niet geweldig ga vinden ik hou namelijk helemaal niet van zoutige dingen :/
|
na het lezen van dit topic maar weer eens een kans gegeven, maar ik vind het ronduit smerig.
|
Ik vind het persoonlijk wel lekker, alleen redelijk dun.
Tip: op een boterham met kaas en komkommer is het extra lekker. Wat betreft de grote potten..... Ik weet het niet zeker maar misschien in een biologische winkel. Of bij de albert heyn. Denk dat je het gewoon moet vragen. |
bij AH hebben ze die niet, in elk geval niet in een filiaal in de buurt:(
|
Nog nooit gehad. Nu wil ik het ook een keer proberen :mad:
|
Citaat:
|
Mijn pa is er dol op, ikzelf weiger het te proberen, alleen de geur al :( :|
|
Ik weet niets van Marmite, alleen dat ik het vroeger enorm vond stinken.
|
Geitewollensokken-troep.
|
in wat voor opzicht is het geitenwollensokkentroep? ik denk dat je je een beetje aanstelt.
|
De b12 zit er overigens niet van nature in. Die wordt toegevoegd, aldus de Engelse en de Duitse wiki: http://de.wikipedia.org/wiki/Marmite...otaufstrich%29
|
Citaat:
Omdat dat type mensen die troep veelal eet natuurlijk. |
Het is inderdaad niet echt spul wat mensen tevoorschijn halen om tussen hun verse big mac te smeren.
|
Bedoel je dat het geitenwollensokken type het tegenovergestelde is van een mcdonalds geek, of stel ik me een beetje aan?
Marmite is eerder iets wat je als grauwe muis met rode loopneus op je selderijstengel smeert. |
Oh, ik was niet de mcDonaldsganger aan het typeren maar meer de gemiddelde mens.
|
Dat is een product waar altijd bejaarden naar vragen bij mn AH :S
|
Het ziet eruit als honing, maar dat is het vast niet.
Wat is het dan wel? En waar smaakt het wél naar (geen kaas dus). |
Citaat:
@stefanie: ikzelf vind het smaken naar kruidige dikke maggi maar er zullen vast mensen zijn die vinden dat het daar totaal niet naar smaakt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16. |