![]() |
Het is hier doods! Leven in de brouwerij!
Nee, geen gedicht, maar nu ik de titel zie, krijg ik wel zin om er iets van te maken...
Iig, ik wil hier wat mensen uit hun zomerslaap schoppen, enthousiasme, laten we weer eens wat nader tot elkaar komen. Een soort kettingreactie-topic, maar dan: Maak een gedicht over je voorganger-topic :). Oh en voor mensen miepen dat ze de ander niet kennen en dat het te moeilijk is, het mag ook refereren aan waar de naam je aan doet denken, de sig, zijn/haar dichtstijl enz... Zet er wel even bij over wie het gaat, mochten er toevallig 2 posts tegelijk komen enzo. Go! |
Goed idee. 't Is inderdaad veel te rusitg hier. Zou iedereen op vakantie zijn? Enfin, ik bijt het spits maar af. Het is meer een versje dan een gedicht.
Mutant Progressie of degradatie Wat brengt het tot stand? Wat het ook is We noemen haar Mutant Staat een mutant stil? Is ze al gemuteerd? Of is ze nog altijd bezig? Immer in de weer? Gemuteerd of in mutatie Wat was zij vroeger dan? En is zij nu tevreden? Of denkt ze dat het beter kan? Ik ken je niet, dus wellicht zit ik er naast maar ik hou je maar te vriend want je bent immers forumbaas |
Klein probeersel, ik weet niet echt of het in de opdracht past maar dat hoor ik dan vanzelf wel ;)
Antoni. Jij verblijft. (n.a.v. de laatste twee woorden van je sig.) Jij verblijft in namen over ongezongen nummers, ik ken de klanken maar ben je gezicht lang vergeten - in italiaanse dromen over dansen op de zon. Schrijf je verhalen op de ruiten en ik zet de wissers uit. Laat de zon gaan door de regen want het straalt zo mooi, uit onverzonnen zinnen verzin ik jouw naam en achter - grond, met wat klanken en sluimerende gedachten aan een taal waar ik geweest ben. Zo nu en dan denk ik je te herkennen; maar ik verspil mijzelf slechts. Verblijf toch eventjes in het schrijven. |
Fri.
Ik zou jou vragen kunnen stellen over in welke kleur jij je teennagels lakt als jij gaat vissen, is je visvangst pover? Hou je van McDonald's, ben jij zo iemand die wel eens naar ruimte in een relatie snakt? Sta jij wijdbeens op de grond? Misschien zou ik je kennen hierna. Misschien ook niet. Waarschijnlijk hou je van mensen en weet ik ook niet wat je in hen ziet. Deed als kleine meid ook wel wensen. Met een wimper, waar je glimlachend naar blies Ben je wel je-van-het Treur je om verlies. Ben jij jezelf? |
Fayelinde.
Op stap met je glimlach, en sarcasme bij de hand Neem jij het leven minder letterlijk (eerder woorderlijk) in zinnen- het mooist ben je in de stralenzon, aan het zand onder schaapachtige wolken die langzaam jouw poëzie willen vormen.. |
G. -
Verhuld in een letterklank dank ik de nacht die zacht jouw woorden voerde. Maak me af tot een woord, een naam- niet langer een raadsel maar daad bij woord. De stilte wordt verhoord nadat ik jouw naam noemde zoals alleen ik die kan spellen. Laat me je vertellen dat een rijke fantasie jouw letter G dankbaar is. |
Orpheus !
Vanuit de zwierderige schaduw van wit gruis, zwartgewassen door de branding van de nacht, glibberen geurige tentakels vanuit Orpheus op zoek naar maagdelijke wijsheid, speelse pracht. Toch raakt hij ieder maal zijn ledematties kwijt, want speelsheid vraagt om deugden die de gracht niet bracht. Doch de respons van brokkig grijs meermaal ten spijt is het steeds Orpheus' stille hart dat mystiek lacht. Persoonlijk en toch niet persoonlijk, lastig |
Puur gebaseerd op je naam en sig.
EggeD Veiligheid - het grootste goed - vindt in jouw naam een rechte weg Laat ons teruggaan en geboren worden vanuit een onwetend niet-bestaan Kan de hardheid van de buitenkant ons iets zeggen van wat binnen ligt? Is doorlichting mogelijk, opdat wij ons zo graag willen kennen Deel de warmte en het geheim en leer ons zo te worden zoals jij daar geborgen zit wachtend op wat komen zal |
Poëzie is geen lijm,
het is enkel geraaskal over hoofdletters en liefde en Italië en rood en groen en zo. Poëzie plakt niet, het zingt en roept en schreeuwt. Echo, echo, echo's vervormen van vroomsheid naar speelsheid van de ziel. (ik kan niet zo goed ineens een gedicht schrijven over iemand die ik niet ken, maar dit vind ik wel echt een leuk topic) |
Citaat:
Als een vogel wil je vliegen, om meer dan vrij te zijn. Ofschoon het in je naam verscholen zit, ben je slechts gebonden door een vloek. Als je dacht te dansen in de hemel verder dan de regenboog pas dan op je vleugels en vlieg niet te hoog. |
*nerwen elensar:
Witte vlekjes op zijn zwarte vacht Scandinavische klanken hadden geklonken Witheid is hetgene wat hij hier niet had verwacht aangezien de armoede, de armoede van de nacht Tussen krabpalen door met bladeren overal een scheur in zijn oor, gewonnen door gevecht Aan het eind eindelijk een licht brandend boven de deur het is zaligmakend wit, het druppelen, de geur Melk is hetgene wat hij hier niet had verwacht aangezien de armoede, de armoede van de nacht |
Millipop
Een stille vogel bij zwarte nacht met vleugels, gebladerde vleugels waarin je valt- uit de lucht, omdat je hand het dichten maar steeds niet wil afleren, dat hoeft ook niet in mysterie, want ik gis enkel naar wat je naam niet verraadt... ...Net als een stille vogel bij zwarte nacht |
Zou ik kunnen schrijven
met zachte G en harde hand, hoe Geweldig zou dat zijn, als dichter in dit land. ^^ korte schop :D. |
De klanken van Mutant.
(Was ik maar aan je verwant.) |
Haiku :)
Mus hopt door de tuin, tsjilpt de winterzorgen weg in een streepje zon. *schopt weer* Komop mensen. Associaties, korte gedichten, rijmelarij! |
Troep :)
Mutant Die arme Mutant, bijna aangerand. Een vlootcommandant trok haar aan de kant. Ze was dominant, haalde uit met haar hand. Hij ging neer als een plant tijdelijk ontmand. En vandaag in de krant: "Mutant aangerand? Dat klopt van geen kant! Niets aan de hand! Leve Mutant!" |
Dit topic is dood...
Kom op mensen! Het hoeft niet perfect, het hoeft niet eens goed. Gewoon iets wat eventueel onder de noemer 'poezie' zou kunnen vallen. Hup! |
Ik ken je niet en ik kan slechts twee korte gedichtjes van je vinden, (heb je wel gedichten?) dus ik roei met de riemen die ik heb
Blood Fire Rage Bloed in zijn ogen Ranzende vragen Wanneer mensen klagen En daar het bij laten Vuur in zijn schrijven Niks geen gedonder De armen eronder Dat mocht wel eens baten |
wilookmeepraten
Pogend haar respons te zoeken en hervinden Samenvattend haar woord- en schat, rustig aan Als het blad van een linde varend langs de stroom van haar hinden- hordeloop als voorste. |
Hij was gevlogen.
Een klein zwart stipje werd kleiner. De stilte fijner, zonder dat gezoem. De vlieg was weg. |
MevrouwMus,
Het gezang van vervlogen tij, herkend in mij een herinnering. Het zij bedeest, maar niet gevreesd, ten aanzien wat is geweest. Luisterend naar de klanken, ronkend zoeken in de nacht. Weerstaat mij te ontlokken, wat was bedoelt met haar violenpracht. Wakker worden met de zon al schijnend in mijn gezicht, kijk ik omhoog, denken aan vannacht, hoe het was. Door die klanken, aan iemand gericht, te bedenken wat is bedoelt, het zij in de vorm van een gedicht. |
Discovertjuhh
Een breezer naam, een arty ava. Een mooi gedicht, maar in cursief. Complex figuur, Discovertjuhh. |
Blood Fire Rage
Doordringende geur van brand, laat mijn bloed sneller koken. Staat de keuken nou in brand? Wie heeft die deur open gebroken. Toen stond de brandweer voor me neus. Dag meneer, er is gebeld. Wat is er loos? Ik weet niet, zei ik met me duffe kop. Ahh kijk daar, me gordijn is in de fik gevlogen. Meneer, ga maar naar buiten. Uw vriendin heeft niet voor niks de boel zo afgesloten. :evil: |
Je houdt van treinen, foto's wellicht.
Als ik later in mijn graf lig maak je dan reportages collages met je naam eronder? Open ramen met het silhouet (in elkaar gestoken kaarten, opgezet spel) Ik weet wel dat ik jou niet ken, maar stiekem denk ik een beetje bij je naam. |
Met drie letters een raadsel compleet-
maar wat ik meer weet, is geheim en stiekem gedeeld. Het verveelt niet; een schaduw te spelen wijl velen zoeken naar een achtergrond. Struint ook zij de woorden door`; voor en na, of ertussen. De lussen verbinden de zinnen maar ze kent haar idolen en de rest kan heel stiekem gestolen worden. Want drie letters en het raadsel is compleet.. |
Orpheus (excuses voor het ABAB en AABB en onsamenhangend gebrabbel):
- Zou Orpheus uit de Griekse mythe Nog steeds verlangen naar zijn Eurydike? Zouden klanken zijn citer ontspringen, terwijl zijn stem niets liever wilde: klaaglijk zingen? - Naamloos kun je niet schuilen – zou dat, Orpheus, dichter? Want als haar tranen jouw naam huilen, maakt dat het verlangen lichter? Orpheus, ieder mens kent zijn zwakheid Jouw zwakheid, weet je welke? Immodicus, waardoor Eurydike eeuwig schreit Jij Orpheus, immodicus, zanger, dichter. |
Wie weet nog
wat een genot er schuilt in nectar en ambrozijn, nu het rood en goud zo snel vergrouwt? In de blanke kisten rest niets dan muffig stof en grijze as. Het is slechts in de ruïnes van tempels van weleer dat soms nog eens de fluistering wordt verstaan: 'Ambrozia wat vloeit mij aan?' |
De zon schijnt met haar warme lichtstralen in je ogen,
verblijd kijk je om je heen, alleen, sereen. Versuft wakker worden, genoten van een nacht, waarin gefeest, gevierd, getracht te herinneren hoe je weer thuis bent gebracht. Hier en daar wat losslingerd goed. Pizzaresten, koude koffie, waar heb ik me allemaal mee gevoed. Watskeburt vannacht, was me feest wel goed? Huh, wie heeft het eigenlijk bedacht, te houden daar in dat huis langs de gracht. Ik was toch samen, of toch alleen. Laat ik maar doese, fris wakker worden, en er weer een jaar tegenaan, gaan. (Achteraf reflecteert dit ook naar mezelf, maar goed, ow, en hij lijkt wel wat op me ena laatste, ach boeie, hij is voor jou.) ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50. |