Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Zooi problemen met nieuwe pc. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1453791)

robbzooi 03-08-2006 22:03

Zooi problemen met nieuwe pc.

Het is weer zover..

Ik heb net een nieuwe pc gekocht, mooi ding maar hij heeft wat probleempjes.
-Als ik een video kijk op bv. youtube of video.google (ook in andere web based video spelers) stopt de video ineens met spelen. Ook als het hele bestand klaar is met laden stopt hij gewoon. Met windows media player heb ik een soortgelijk probleem. Ik open een video bestand wat hij afspeelt tot een bepaald moment, vanaf dat moment blijft hij beweren dat het bestand beschadigt is. (Is niet waar want op de andere computer doet het bestand het gewoon.)

-Als ik een .exe download geeft windows (als ik het start) aan dat het bestand corrupt is.

-Internet explorer sluit zo nu en dan uit zichzelf af. (Ik weet dat ik een andere browser kan gaan gebruiken, maar IE hoort niet zomaar te sluiten.)

-(Ik weet niet of er bij deze hulp geleverd kan worden, maar ik zet hem er toch tussen.) Als ik Guild Wars speel, sluit deze soms uit zichzelf met een error. (Ik weet niet wat voor error, want dat staat er niet bij.)

Als iemand me hiermee kan helpen, graag.
Alvast bedankt, Rob.

Koning 03-08-2006 23:46

Ik neem aan dat we het over Windows XP hebben? Volledig geüpdate?

robbzooi 03-08-2006 23:55

Windows xp wel, updates neem ik aan van wel. De winkel heeft alles voor me geinstalleerd.

Koning 04-08-2006 00:19

Citaat:

robbzooi schreef op 04-08-2006 @ 00:55 :
Windows xp wel, updates neem ik aan van wel. De winkel heeft alles voor me geinstalleerd.
Lijkt me beter dat je het probleem dan bij de winkel neerlegt.

robbzooi 25-08-2006 16:01

Citaat:

Koning schreef op 04-08-2006 @ 01:19 :
Lijkt me beter dat je het probleem dan bij de winkel neerlegt.
Inmiddels gedaan, net terug gekregen maar.. Alle problemen zijn er nog, ik ben nu 25 euro reparatie kwijt en nog 50 euro voor een ander anti-virus systeem. :s

M@rco 25-08-2006 16:22

Teruggaan dan, dat pik je toch niet?

Marcade 25-08-2006 16:56

Citaat:

robbzooi schreef op 25-08-2006 @ 17:01 :
Inmiddels gedaan, net terug gekregen maar.. Alle problemen zijn er nog, ik ben nu 25 euro reparatie kwijt en nog 50 euro voor een ander anti-virus systeem. :s
Weet je ook wat ze gerepareerd hebben en waarom je een ander anti-virus ding nodig had; wat voor virussen je bv. had?

Citaat:

M@rco schreef op 25-08-2006 @ 17:22 :
Teruggaan dan, dat pik je toch niet?
Idd; als je tenminste denkt dat je zelf niet al die problemen veroorzaakt hebt .. winkel moet een computer gewoon zonder problemen leveren.

Heb je toevallig een 'nerd' in de buurt die naar je systeem kan kijken in ruil voor een fles cola en een zak chips?

freyk 25-08-2006 17:38

Ik vraag me nog een paar dingen af:
  • was je computer een tweedehandse computer toen je hem kocht
  • Zo nee, heb jenog garantie
  • Heb je zelf je hardware nog ff gecontroleerd op fouten, met programma's die je bv op de Ultimate Bootcd staan?

robbzooi 26-08-2006 11:45

Ben er nogmaals mee terug gegaan, weet niet precies wat ze deden, maar ik kreeg mijn geld terug en hij doet het weer perfect. Iig, bedankt!

T_ID 26-08-2006 11:53

Citaat:

robbzooi schreef op 25-08-2006 @ 17:01 :
Kunnen ze niet maken. Als ze alles installeren en je betaald daarvoor moet het wel werken. Het zou een mooie boel worden als jij moet betalen aan reparaties van hun slechte installatie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.