![]() |
Kraanwater in Denemarken
Is het veilig om dit te drinken,
er zijn verschillende sites daarover maar die spreken elkaar tegen |
Voor zover ik weet is het kraanwater daar gewoon te drinken. :)
|
Is veilig te drinken, en ik kan het weten want ik doe het dagelijks. Het kan zijn dat het in Kopenhagen anders in, wel zit er veel kalk in dus wij filteren het meestal en zetten het dan in de koelkast. Nederlands water is lekkerder en helderer, maar net zo veilig. ;)
|
Gwoon drinken. Ik drink trouwens bijna overal wel water, zelfs in Rome en Frankrijk, nooit ergens last van gehad.
|
Citaat:
|
In Denemarken is niets mis met het drinkwater. Het is zelfs zeer behoorlijk van smaak.
|
Precies, in Denemarken is het prima gesteld met de drinkwaterkwaliteit...
|
Beetje offtopic, maar in Parijs werd ons afgeraden om daar water te drinken. We moesten het dus altijd met gekochte dranken doen. Maar ik kan me niet herinneren dat ik dat lastig vond.
In Kroatië was het kraanwater in ons huisje ontzettend vies, met erg veel chloor. We gebruikten dat water nooit voor eten of drinken (zelfs macaroni en koffie maakten we met mineraal water), maar daar was het water wel erg goedkoop. |
denemarken heeft prima water
|
Ja, beter dan in Spanje, blegh.
|
Ben vaak in DK geweest en altijd gewoon kraanwater gedronken.. Maar ja, heb afgelopen zomer ook kraawater in Praag gedronken. Halverwege de week hoorden we dat we dat beter niet konden doen, maar ach, boeiuh, anders blijf je je t leplazerus sjouwen aan flessen bronwater! :p
Maar idd is het water in Kopenhagen wel veel kalkhoudender dan we gewend zijn, maar dat maakt weinig uit volgens mij.. |
Ben inmiddels terug uit Denemarken, en nergens last van gehad met het kraanwater
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18. |