![]() |
Gekke bult bij de hond
Het viel me de laatste dagen op dat mijn hond steeds op 1 plek zich zit te bijten en te likken. Toen ik vanochtend wilde kijken, zag ik dat er [boven/achter zijn voorpoot] een bult op zat die nu helemaal kaalgebeten was. Ik mag er alleen niet aankomen van em, want dan is hij boos :P Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?
|
Is het een grote bult?
Ik weet dat bij oudere honden vaak op die plaatsen vetbulten ontstaan die verder geen kwaad kunnen. Zolang je die bult nog los heen en weer kan bewegen kan het vaak geen kwaad. Als de bult vast zit zou ik even met hem naar de dierenarts zijn om na te laten kijken of het geen gezwel of iets anders is. |
De bult is ongeveer 2 bij 2 cm. Tis niet echt een los stuk [als je dat bedoelde met een vetbult] maar meer een bobbel ofzo.
|
Ik zou even langs de DA gaan.
Het kan iets onschuldigs zijn maar het kan ook kanker zijn, dat krijgen de meeste oudere honden. |
Hoe oud is je hond?
Onze vorige hond kreeg het toen hij 8 jaar was (is 14 geworden). Bij de dierenarts zetten ze dan een stuk huid op kweek of sturen het op en gaan dan bekijken wat het is. Dan weet je meteen waar je aan toe bent :) Lijkt mij de slimste optie even naar de dierenarts te gaan.. |
Citaat:
Maar als het kanker is en je hond is oud, dan moet je je wel afvragen of je er nog iets aan wil laten doen. Een narcose kan dan al dodelijk zijn. |
Mijn hond is afgelopen week 10 jaar geworden.
De vorige hond is op zijn 9e ookal overleden door kanker. Is die kans groot bij oudere honden? |
De kans op kanker is bij oudere honden vaak groter ja. Ik zou er toch even mee naar de dierenarts gaan. ZoŽn bult hoeft natuurlijk geen tumor te zijn, het kan ook een abces of zoiets zijn, dat kan gewoon weggehaald worden.
|
Ben je al langs de dierenarts geweest?
Want ik denk dat dat toch handig is om even te doen. |
Citaat:
|
Natuurlijk moet je met een abces ook naar de dierenarts ja! Ik wilde er alleen maar mee zeggen zoŽn bult echt niet altijd een tumor is.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |