![]() |
Welke speciaalbier vind jij het lekkerst?
Wieckse witte :)
|
niet slaan maar rosebier is echt lekker, t smaakt naar frambozenlimonade <3
t is alleen wel erg roze :( (n) |
Citaat:
(bier voor meisjes :o) |
Wieckse Witte idd (y)
|
Bij Wieckse witte kan ik me weinig voorstellen. Dan heb je nog nooit écht witbier gedronken. Hoegaerden gaat opzich nog wel.
Lekkere speciaalbieren: - La Chouffe - Duvel - Hoegaerdsche Das - Hertog Jan Primator - Leffe Blond - Grolsch Weizen |
Kriek Lindemans
La pecheresse Timmermans En ne kriek 3 fonteinen :) Maarja , ik leef dan ook in bierenstreek :) |
Leffe Blond
|
Grolsch Kanon en Hoegaarden Grand Cru vielen gisteren wel in de smaak (je ligt alleen zo onder tafel met die sterke biertjes).
|
Op dit moment Deugniet :).
|
Ik vind bier viesch.
|
Hoegaarden Verboden Vrucht :cool: <3
|
Ik kies voor palm
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Okay er zijn er 2 grote (lindemans en timmermans op een aantal kilometer , geen enorm grote brouwerijen, maar toch wel bekend in de streek, vooral fruitbieren ...) en dan is er een brouwerij die het artisanaal maakt, bekend in de streek, maar voert niet uit enz, vooral kriek en geuze en lambik enz, waar elk vat anders smaakt omwille van het natuurlijk proces. |
Ik denk dat hij het zo bedoelt: artis- ANALE
huhu grappig he :rolleyes: ;) |
ik vond dat herfst bokbier of zo toen erg lekker
en de winterkoning volgens mij ook |
Chouffe, goede triples, Delerium Tremens, Judas, HJ Primator, Guillotine.
|
Brigand, Kanon en La Trappe triple. (y)
|
Ik heb het niet zo op speciaalbier, maar een grimbergen/leffe tripple gaat er (bijna) altijd wel in.
|
Hertog Jan Primator!!!!!!!
Barbar Kasteelbier Chouffe, maar dan heb je daar weer een ondersoort van waar ik ff niet op kom.. Vind er trouwens iemand Hommelbier lekker...? |
|
Citaat:
|
Ik vind dat kersenbier toch wel zooo smerig :P snap niet hoe mensen dat lekker vinden
|
La Chouffe (Y).
Kersenbier zal ik nooit meer bestellen (N). |
Kriek is echt meisjes bier. Ik drink het ook weleens.
Gueuze is ook wel lekker, met appel. Verder heb ik geen verstand van bier. |
Oud bruin van heinikken smaakt ook wel.
Heb liever goed te drinken bier op feesten of festivals dat lekker koud is. Een donker bier midden in een donker café in Keulen vind ik tot nu toe het lekkerst, weet het merk niet meer. Daarnaast hier, Grolsch na het werk, Hertog Jan als je ergens doorzakt bij een vriend/in, Heinekken als me pa niks anders heeft gekocht. |
Citaat:
|
Het Kanon
van onze Keizer Grolsch natuurlijk. |
Citaat:
|
Duvel
Koninck delirium tremens verboden vrucht mongoza ( bieren uit afrika en zuid amerika ) kwak |
ik lust dus echt Geen bier maar anders kies ik voor Hoegaarden
|
van de 600 soorten die ik geproefd heb (pimp, pimp):
Weihenstephaner Hefe Weissbier (Duitsland, 5,4%) Urthel Hibernus Quintem (België, 9,0%) overigens wil ik toevoegen dat het gebruik van citroen in witbier (waarvan veel Nederlanders denken dat het hoort): 1) te smerig voor woorden is 2) door veel brouwers als een belediging wordt opgevat |
Hertog Jan Grand Prestige :bloos: (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Geldt het normale Hertog Jan bier als smerig? Zeg maar ja, dan heb ik de smaak van een kenner. (y)
|
Citaat:
|
Goed zo. En thumbs up voor je Duitse sig. (y)
|
Citaat:
Urthel Hibernus Quintem is het soort bier waarmee je kettingen kan ontroesten. Erg goed dus (y). Maar Urthel is onbetaalbaar. Citaat:
|
http://users.belgacom.net/gc128517/desperados.gif
<3 Dit samen met een verse citroen, en mikal is tevreden |
Citaat:
In mijn vaste kroeg hebben ze Hertog Jan op tap. Meestal vers en lekker, uitzonderingen daargelaten. Dat kost dan een duppie extra en dat heb ik er graag voor over. Er zijn mensen die het verschil niet proeven. Ik drink zelf ook graag een glas rode wijn en dat wordt door mensen veel meer als een drank gezien waar je jezelf uiterst goed in kunt en behoort te verdiepen. Leuk om te doen natuurlijk, maar ik vind het moeilijk te accepteren dat dat met bier niet zo zou hoeven zijn. Goedkoop bier kan goed te drinken zijn, zeker op een avond waar je alleen "kansloos komt zuipen". Wanneer ik echter op een terrasje zit en de omstandigheden zich lenen voor een lekker potje genieten, ga ik geen Bavaria "achteruit zitten kotsen". Ik ben een liefhebber van lekker eten en drinken en wanneer het geen avond of middag is waar echt gezopen en geschranst wordt, zorg ik dan ook dat ik altijd wat te genieten heb. Een goede fles wijn, een lekker koude Hertog Jan of speciaalbier en een lekker zelfgemaakt "diner" (hoewel ik "warme hap" wilde schrijven, gebruik ik toch deze titel om de omstandigheden beter te omschrijven) en ik kan écht genieten. De situatie die kameraad Snees dan omschrijft, waar studenten niet bij Hertog Jan horen te zweren, kan ik maar gedeeltelijk onderbouwen. Een student die kán genieten moet dat ook vooral niet laten. Een student die op een avond twee kratten "d'rin en d'ruit" gooit, kan zich een hoop onkosten besparen. Maar ik ga als levensgenieter toch niet lekker in het zonnetje in de tuin zitten met een fles Jaeger in m'n klauwen terwijl ik wacht op het "pingen" van de opwarmnasi van de Aldi? |
Satan bier
|
hebben jullie niets te doen?
|
Citaat:
Urthel kost ongeveer 1,25 voor een flesje van 330 ml. (in de winkel) en is in 4 soorten verkrijgbaar: Hibernus Quintem (de lekkerste imho) Samaranth (ook goed te doen, maar niet het hele jaar verkrijgbaar geloof ik) Tonicum Finiboldus (ook prima) Novicius Vertus (moelijk te pruimen) vind het niet bijzonder duur, maar je gaat er misschien geen kratten van aanschaffen nee. |
Citaat:
Citaat:
de gemiddelde kok zal het ook niet waarderen dat een gast een fles ketchup over zijn maaltijd leegknijpt. ook al hou die gast nu eenmaal van die smaak. maar goed, ik neem het terug voor alle brouwers die er geen moeite mee hebben;) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, eerst investeerders vinden :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24. |