![]() |
[WinXP] Installeren op usb-schijf.
Met mijn pc (Pentium 4, 1700 MHz, P4B mobo met bios rev. 1013) wil ik Windows XP op een usb-schijf installeren. De schijf is een Western Digital van 80 Gb in een ide to usb-kastje.
Het eerste dat ik tegenkwam was dat de installatie van XP heel die disk niet zag. Klopte ook, daarvoor heb ik de bios een upgrade gegeven. Nu ziet XP de schijf wel, maar geeft ie de melding dat ie niet de goede drivers heeft om met die schijf te gaan werken. Wat is hierbij het probleem? Zit het nog steeds in de bios, of heeft ie nog drivers nodig om die schijf te kunnen benaderen? |
Zelf weet ik het ook niet, maar waarom installeer je windows xp op een usb drive?
Hierdoor kan je verschillende problemen mee veroorzaken. (zie bijvoorbeeld een oude topic van maradinus) Ik raad je aan om altijd een besturingsysteem op een normale hardeschijf te installeren en dan het systeem zo in te stellen dat hij dan de gegevens op je usb-schijf wegschrijft. Na de installatie van windows xp, raad ik je aan om het volgende eens door te lezen :) |
Misschien een beetje een loze opmerking, maar het niet lukken windows hierop te installeren, kan je nog altijd eerst windows op een "normale" harde schifj zetten en de schijf dan met behulp van norton ghost exact kopieren op de usb schijf. :)
|
Citaat:
't Punt is alleen dat m'n bios zelf die schijf niet ziet, pas tijdens de XP-installatie komt ie in beeld. |
Citaat:
Oh. Hmz. Is dat normaal? Mijn bios ziet mijn usb hd wel. |
M'n P4B'tje is al vanaf 2001 he, dan krijg je dat :s
Denk dat het tijd voor een nieuw peeceetje gaat worden ;) |
ik denk dat je dat inderdaad wel kunt doen ja, maar dan kan je misschien beter nog even wachten tot windows vista uitkomt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59. |