![]() |
Programma om Frans te leren
Omdat ik van 5 Havo naar 5 Vwo ga, moet ik weer Frans leren. ( :( )
Dit gaat echter alleen over leesvaardigheid (teksten dus), en hoef ik geen Frans te leren spreken (godzijdank). Weet iemand een goed programma om mijn Franse woordenschat zo veel mogelijk uit te breiden? Dus niet die zooi van Davilex, om een kop koffie te kunnen bestellen op een Frans terras. Alvast bedankt!! |
Franse boeken lenen bij de bieb? :confused:
|
ik heb niet zoveel ervaring met zulke programma's, maar vertaalsites wel :)
interglot.com is wel een goede site om je frans een beetje op te krikken |
Wat echt supergoed helpt is lezen in het Frans. Dat klinkt stom want, d'oh, je moet toch juist leren lezen, maar daar leer je echt het meest van. Ik, tenminste. En de rest van mijn Frans1,2 klas. :)
|
Examenbundels voor Frans 1 kopen en die oefenen (y)
|
Of gewoon vwo onderbouw boeken huren / lenen... dan begin je in ieder geval op het goede niveau.
En om toch maar bij de programma's te blijven: het enige goede programma dat ik ken is een heel handig werkwoord programma, maar daar heb jij dus niets aan. |
Oke, bedankt voor de tips allemaal! :)
Ik ga maar eens Franse boeken lezen. Nog enige tips voor boeken voor beginners? |
Le petit prince ;)
Ik verplaats dit even naar MT. |
De bibliotheek heeft zeker franstalige boeken, op verschillende niveaus ook. Probeer gewoon eerst eens een dun jeugdboek, als je een woord niet kent, probeer dan eerst naar de context te kijken en te beredeneren wat het kan betekenen, zoek het vervolgens op een in woordenboek (en schrijf het desnoods op in een schriftje om later nog eens door te nemen). Als een jeugdboek je goed af gaat, pak dan eens een iets moeilijkere boek (ik geloof dat een beetje bibliotheek wel B-niveau en C-niveau franstalige boeken heeft). En tja, ga zo door :)
Als je af en toe grammaticale dingen wil opzoeken, dan is Prisma Grammatica Frans een aanrader, zoekt heel makkelijk en geeft hele heldere uitleg, als je er erg in geïnteresseerd bent, kan je het zelfs gewoon van begin dat eind doorwerken. (Maar dat is op zich helemaal niet nodig, je kan het ook 'spelenderwijs' leren door te lezen, lezen en nog eens lezen.) |
Citaat:
|
Als je echt alleen voor hoge(re) cijfers gaat, dan kun je het beste met examenbundels oefenen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36. |