![]() |
House MD
SBS 6 komt in augustus met hitserie House
De Amerikaanse topserie House is vanaf donderdag 17 augustus te zien bij SBS 6. De serie is in alle landen waar het wordt uitgezonden een absolute kijkcijferhit en is in Amerika al aan het derde seizoen toe. De Engelse acteur Hugh Laurie speelt de hoofdrol in de met een Emmy en Golden Globe onderscheiden serie. Hij is de cynische dokter Gregory House, die vaak de laatste hoop is voor ‘onbehandelbare’ patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes. House is vanaf donderdag 17 augustus wekelijks om 21.30 uur te zien. In House draait het allemaal om de cynische arts Gregory House (Hugh Laurie), die erg op zichzelf is en het liefst alle contact met zijn patiënten zou vermijden. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn feilloze instinct. Dit en zijn voorliefde voor medische puzzels maken van hem de laatste hoop voor ‘onbehandelbare’ patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes. House heeft een eliteteam van jonge medische experts om zich heen verzameld. Dr. Eric Foreman (Omar Epps) is een neuroloog met een enigszins verdacht verleden, dr. Allison Cameron (Jennifer Morrison) een gepassioneerde immunoloog en dr. Robert Chase (Jesse Spencer) is een slimme, maar verwaande IC-arts. Samen met hen probeert House op onconventionele wijze het leven van patiënten te redden. Zo laat hij bijvoorbeeld gerust een teamlid inbreken in het huis van een patiënt voor aanwijzingen. In de eerste aflevering krijgen House en zijn team te maken met Rebecca Adler, een jonge kleuterjuf. Zij is voor haar klas in elkaar gestort, nadat ze wartaal uitsloeg. Vervolgens kreeg ze stuiptrekkingen. In het ziekenhuis wordt besloten dat dokter Gregory House de juiste persoon is om deze patiënt te behandelen omdat haar toestand snel achteruit gaat. House en zijn team hebben veel moeite om de juiste diagnose te stellen, maar uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes op hun plaats… House is in alle landen waar het wordt uitgezonden, zoals de Verenigde Staten, Engeland, Australië en Italië, een absolute kijkcijferhit. In de Verenigde Staten is vanaf september al het derde seizoen te zien. De serie ontving bovendien diverse prijzen, waaronder een Emmy Award en een Golden Globe voor hoofdrolspeler Hugh Laurie (bekend van o.a. Blackadder en Sense and Sensibility). House Vanaf 17 augustus om 21.30 uur bij SBS 6 ----------------------------------- Ik heb de eerste 2 seizoenen al gezien (in september begint in de VS het derde seizoen). Het is echt een leuke serie! Iedere aflevering moet er een diagnose gesteld worden. En Dr. House zit ook iedere aflevering in de kliniek (het grappigste deel uit iedere aflevering). Hier alvast een voorproefje: http://www.metacafe.com/watch/135824...o_the_hoo_hoo/ |
Het klinkt me vaag bekend en ik dacht dat ik het niet zo leuk vond, maar ik heb het stukje bekeken en ik herken er eigenlijk niks van het lijkt me toch weer wel best leuk :)
Is het meer een drama of komedie serie? En duurt het een half uur of een uur? Als ik er aan denk ga ik wel eens kijken :) |
Het is voornamelijk drama, en het duurt een uur.
|
Dat ga ik kijken (y)
|
He die dude ken ik. ;)
Ik ga wel kijken (als ik het niet vergeet). |
ja ik ga t zeker volgen !
|
het is leuk, je moet zeker kijken!
|
Jaa lijkt me leuk, ga het zeker kijken (y) .
|
Ik heb nu anderhalve aflevering gezien, die gast is echt gestoord :D :o Maar ik ga het wel volgen of downloaden ofzo. (y)
|
Ik ga absoluut kijken. Hugh Laurie is geweldig. :cool: (y)
|
Hugh Laurie is geweldig, respect voor die man, maar waarom nou zo'n amerikaans accent? Dat past niet bij 'm. :(
|
Had ik al gepost een keer :|
|
Ik kijk echt ontzettend naar deze serie uit :) (y) . Die dokter House lijkt me echt hilaaaarisch :D !!
|
Citaat:
|
Ik vond het in Stuart Little ook al heel vervelend.
Maar ik ben dan ook extreem pro-engels. |
nog een paar dagen :)
|
Lijkt me wel leuk, ga het waarschijnlijk wel kijken.
|
Citaat:
|
Eerste seizoen gezien, ik ben verkocht. :cool:
|
Citaat:
|
by the way, de kinderjuf uit de pilot is Robin Tunney: Veronica Donovan uit Prison Break
|
Ik vond het gaaf! (y)
Ga zeker vaker kijken :) |
Citaat:
Maar goed, de eerste aflevering van "House" vond ik niet bijzonder spectaculair of spannend. Dat is meestal zo bij pilots, dus hopelijk wordt het gaandeweg beter. :) |
Was het gisteren al?! Pff, gemist dus (n)
|
Citaat:
|
House M.D. is best tof (y) :D
- What are you, eight? - Could an eight-year-old do this? http://upload.marcade.net/house.JPG Non nadat Dr. House haar collega non heeft geholpen, nadat hij haar zes uur liet wachten :D : Nun: Doctor? I want to thank you for your patience. Doctor: She talkin' to you? House: I don't know. She's certainly looking at me. .. Nun: The sisters tend to interpret their illnesses as divine intervention House: And you don't? Then you're wearing an awfully funny hat. :D (n) |
Vanavond toch?
Ik ga kijken! |
@Marcade: zorg er aub voor dat je dingen in spoiler zet als ze iets verklappen...
@andijvie: yeps, om 21.30! |
Citaat:
|
nee, dit is ook niet zo erg, maar gewoon even voor het geval dat je het ooit wel van plan bent ofzo :)
|
Citaat:
|
Anders komen alle series even op hetzelfde tijdstip... House en PB om 21.30 en om 22.00 begint NCIS... whaaa... :mad:
|
Zo, ik heb er weer zin in vandaag. :) Ben benieuwd of het wat interessanter gaat worden dan de vorige keer. :)
|
Vandaag voor het eerst gezien en moet zeggen dat ik het wel vrij geniaal vind. Die cynische de hele tijd opmerkingen doen het em (y) .
|
Hmm, nog steeds niet echt spannend. :| In de toekomst moeten ze maar eens gauw op andere medische problemen gaan concentreren (vorige aflevering iets met de hersenen, deze aflevering ook, en de volgende aflevering heeft ook weer iets met de hersenen) en zeker ook het personage van Dr. House wat meer uitwerken, anders vind ik er niet zo veel meer aan.....
|
Ik vond het nu nog leuker (y)
Al ben ik bang dat het idee steeds hetzelfde blijft: iemand heeft iets, idee na idee wordt voorgesteld, persoon wordt behandeld, behandeling werkt niet of averechts, house krijgt geweldige ingeving, en alles komt goed. Hoop dat er ook iets meer variatie in komt.. En ik moet steeds denken dat die 3 van het team nog studenten zijn, terwijl dat helemaal niet zo is :p De cynische opmerkingen van House zijn wel geweldig :cool: |
Citaat:
|
Ik vond het echt heel leuk (y)
|
Aardige serie, maar zijn accent irriteert me ontzettend.
|
Leuke serie, heb gelijk dinsdag seizoen 1 gedownload en gekeken (y)
Nu nog seizoen 2 kijken en ben ik klaar als seizoen 3 begint :) |
hmm, ik heb iets gemist volgens mij :o
|
Net gelezen waar de aflevering van vanavond over zal gaan, klonk leuk, dus ik kijk zeker weer :)
|
Lompe serie.
|
Ik vraag me af waarom hij op krukken loopt? is het tijdelijk of permanent?
|
Citaat:
Ik dacht misschien is het duidelijk geworden in de 1e aflevering, die heb ik gemist. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij had volgens mij een bloedstolsel gehad in zijn been en toen is er weefsel afgestorven geloof ik. En het wordt niet beter (of moet dat in een spoiler?) althans ik ben nu aan het einde van seizoen 2 en daar heeft hij het nog steeds....
|
Omtrend het been, dat word aan het einde van Seizoen 1 iets beter uitgelicht. Om daar in detail op in te gaan is een spoiler.
|
Zojuist seizoen 2 gekeken. zaten weer erg leuke aflevering tussen.
Kan niet wachten tot morgen seizoen 3 begint. Heb ook nog de bloopers van seizoen 2 gevonden erg leuk :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |