![]() |
Zacht tot vloeibaar eten
In verband met een gebroken kaak kan ik momenteel in principe alleen erg zacht tot vloeibaar eten naar binnen werken. Alleen kom ik zelf niet echt verder tot vla, soep, brood zonder korsten etc... Heeft iemand misschien nog tips voor een soort van lekker eten dat ik op dit moment ook nog echt naar binnen kan krijgen?
|
appelmoes, compote, aardappelpuree, ragout, pap (maar je kunt brood eten, dus dat laatste lijkt me dan niet nodig)
|
Is het misschien een idee om wat fruit met (soja)melk in de blender te gooien, totdat het glad is en dat op te drinken? Krijg je nog vitamientjes binnen ook. Yoghurt kan je eten maar dat is een beetje saai misschien, al kan je dat natuurlijk ook weer met het fruit in de blender doen..
Veel verder kom ik eigenlijk ook niet! |
Kersen op siroop <3
|
Bedankt voor de tips. Meeste is al uitgeprobeerd maar dat begint na een week toch wel enigzins te vervelen. En het probleem met de meeste dingen is dat het gewoonweg niet goed vult. Alleen ragout nog niet geprobeerd, dus dat een dezer dagen ook maar eens in huis halen.
|
Je kunt ook gewoon een maaltijd pureren, doen ze in ziekenhuizen en bejaardentehuizen ook. Of desnoods overgaan op van die potjes babyeten, al vind ik dat maar vies. :o Ragout vult btw wel aardig, volgens mij, brinta/havermout ook.
|
Wat Santje zegt kan ook zonder melk. Heerlijk en makkelijk! (y)
Wat een vriend van mij deed, waren stoofpeertjes, daar hoef je niet op te kauwen. |
Wentelteefjes kan ook btw, deed ik ook toen mijn verstandskiezen getrokken waren.
|
oeh wentelteefjes klinkt goed :) oh ja toen z'n die breuk aan het repareren waren hebben ze ook meteen al m'n verstandskiezen d'r ook maar meteen uit gehaald.
En maaltijden pureren kan inderdaad... maar lekker is anders stoofpeertjes zal ik ook nog eens uitproberen :) |
Je kan bechamelsaus maken, daar heel erg lang gestoofd gehakt met een gebakken uitje bij doen, en wat gebakken champions. En dat weer erg lang stoven.(wordt het zacht van)
Het vult goed, en het is ook lekker. Het is redelijk zacht/vloeibaar, maar dat hangt er ook vanaf hoelang je dat gehakt stooft. En met aardappelpurree is het zeer goed te eten. Je kan eigenlijk alles in bechamelsaus flikkeren, en dat daarna stoven. |
Fruitpap:d. Je kan ook ratatouille blenden, die smaak valt nog mee..
Er bestaan ook maaltijdvervangers voor dieeters, daar kan je in de ochtend en in de avond je te goed aan doen, ze bestaan in verschillende smaken zoals chocolade, pistache.. Nu ik eraan denk; IJSJES. Puree moet ook niet gekauwd worden, gehakt ook niet..Erwtjes zijn makkelijk door te slikken.. Verder heb ik geen verdere ideeën, hopelijk heb ik je al wat geholpen.. |
Bedankt voor alle tips! (y)
Denk dat ik hier nog wel even mee vooruit kan :) |
Ik zou daar echt blij mee zijn (wat eten betreft dan :P), elke dag gekookte aardappels, gehakt en appelmoest met elkaar gepureerd eten ♥ :cool:
|
Kan je rijst eten? Rijst met ragout (en doperwten maar dat gaat misschien niet) vind ik altijd wel lekker en vult zeker goed.
Als je pasta erg lang laat koken wordt het ook wel zacht, dat is misschien ook een idee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
haha nee rijst is geen goed idee, daar was ik al wel achter ;)
sowieso alles wat bij voorbaat al klein is gaat lekker tussen dat hechtdraad zitten, wel makkelijk op zich... als ik wat later weer honger krijg hoef ik dus alleen maar even wat tussen dat draad of uit die gaten vandaan te vissen :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Aardappelpuree
Spinazie a la creme Een gekookt of gebakken eitje Hele zachte worteltjes uit een potje, die kan je zo kapotzuigen Gepureerd fruit, evt met wat yoghurt erdoor Misschien is het sowieso lekkerder om, als je iets pureert, niet alles door elkaar te gooien, maar gewoon apart. Dan lijkt het wat meer op een normale maaltijd ;) Een beetje jus erbij maakt het ook al wat smakelijker. |
Ik zie nu net dat drinkontbijt hier helemaal nog niet genoemd is? Dat is ook een heel goed idee natuurlijk :) Vult ook wel goed.
|
Ben d'r nu ook achter dat poffertjes erg goed naar binnen te werken zijn :) En milkshakes natuurlijk (maar om dat nou te bestempellen als een goede maaltijd...wel lekker :) )
|
Alles uit de blender.
|
(Marokkaanse) groente-stoofschotel? Dat wordt altijd wel redelijk zacht. Of anders groenten stomen, dat lijkt me ook goed te doen.
|
Nogmaals bedankt voor alle tips. Heb waarschijnlijk nog ongeveer 1,5 tot 2 weken te gaan voordat ik weer normaal mag eten. Hangt er een beetje vanaf wat de arts vrijdag bij de controle te zeggen heeft.
|
toen m,n verstandkiezen waren getrokken kon ik ook even niet eten.. Toen had m,n moeder een keer eten(aardappels,gehaktbal en brocolli dacht ik) in de blender gedaan en toen er water bij gedaan :o dit was echt té ranzig! Net of je kots zit te eten, het was echt zo'n lauwe bruine pap (n)
|
Citaat:
Dan kan je nog beter de ingredienten apart blenderen, heb je nog een beetje smaak :D |
Tonijnsteak of een biefstukje :>
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33. |