![]() |
Melk goed/slecht?
Ik ben sinds paar weken ivm een voedingsschema iedere dag rond de liter melk aan het drinken, soms 1,5 liter zelfs. muv kanker en calcium tekort die je krijgt, wat is daar slecht aan? en hoeveel zou wel mogen dan? alternativen misschien wel dan?
|
|
veel mensen kunnen er niet goed tegen.
|
en wat wil je precies bereiken door zoveel melk te drinken, eigenlijk? :confused:
|
Citaat:
Naar mijn mening kan je beter zonder zuivel leven. Maar als je het toch neemt dan zo minimaal mogelijk. Zie ook het andere topic. Wat is het voor voedingsschema? En waarom moet je zoveel melk drinken volgens dat schema? |
Dat is wel erg veel. Kun je niet beter water of zo drinken? Of drink je daar ook 1,5 liter van? Ben benieuwd naar je voedingsschema.
|
uhm hier is net een topic over geweest
|
Voor mij is melk slecht, want ik krijg er last van m'n darmen van.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat melk ontkalkt is allang ontkracht mja. Ik denk dat je meer kaas moet eten. Meer weten? www.cheese.com Ik ga nu de lijst af en het bevalt me prima!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Doe dan gewoon sojamelk.
|
Citaat:
We kunnen dus stellen dat het kanker-van-melk-argument dezelfde waarde heeft als het hierboven ge-etaleerde argument |
Volgens mij kan je het beste volgen wat je lichaam aangeeft (wat misschien weer lastig is als je aan een schema vastzit, maargoed).
Ik heb zelf ook een periode gehad dat ik soms wel 1,5 l melk per dag dronk en daar voelde ik me toen goed bij. Een tijdje geleden vond ik het niet meer lekker (te zoet) en ben ik naar karnemelk overgestapt. Op dit moment drink ik weinig zuivel, maar ik maak me er niet druk over, heb er nu gewoon geen trek in, komt wel weer... :) |
Citaat:
|
Melk is f0cking goor =|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42. |