![]() |
geloven jullie in karma ? en in reincarnatie? |
Nee
|
Citaat:
Citaat:
Ik geloof in karma in de zin van gewetenskwesties. Ik heb een swterk geweten en wanneer ik iemand iets aandoe dat ik mezelf niet zou gunnen, dan voel ik me daar wel klote over. Dus in die zin hebben slechte dingen die ik doe weldegelijk invloed op mezelf. Maar echt karma als in het bovennatuurlijke? Nee, dat lijkt me sterk, maar ik sluit het niet uit. |
Citaat:
Zo ook karma. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Karma is toch eerder een soort schuld? Ik doe iets voor jou, ik verwacht dat jij ook iets voor mij doet?
Of is Karma eerder een soort naastenliefde? Ik zoe iets voor jou om daar zelf ook beter van te worden, maar niet alleen... ? |
karma is hoop verzonnen door slachtoffers
|
Nee, ik geloof niet in karma. Iemands lot wordt door veel meer bepaald dan alleen zijn daden. Er zijn genoeg factoren die zelfs volledig buiten de mens liggen, maar toch van grote invloed zijn.
Nee, ik geloof ook niet in reïncarnatie. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het mogelijk is en er zijn genoeg redenen om aan te nemen dat iemand zijn lichamelijke dood niet kan overleven (op wat voor manier dan ook). |
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt gelijk als je zegt dat veel verschijnselen die 'vroeger' bovennatuurlijk werden genoemd, nu verklaard zijn door de (natuur)wetenschappen. Misschien is het zelfs waarschijnlijk dat in de toekomst bepaalde bovennatuurlijke verschijnselen niet langer bovennatuurlijk zijn, omdat ze verklaard kunnen worden. Echter, deze uitspraak: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat klopt dus niet. Een van de redenen waarom ik dus niet in karma geloof. Karma is overigens een vorm van een deugd/zonde systeem zoals andere godsdiensten ze ook kunnen. |
Citaat:
|
ik geloof in karma,maar sluit me aan bij dat we veel niet begrijpen in de natuur,en dat dit dus 100 procent natuurlijk kan zijn
je krijgt alles terug wat je doet zo niet nu, dan wel in een volgend leven;ja ik geloof in reincarnatie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik geloof in karma omdat ik ondervind dat als ik iets verkeerd doe,ik dat trug krijg
en als ik iets goed doe ook en reincarnatie lijkt me gewoon logisch,daarom geloof ik erin ik vind het idee dat na de dood er niets zou zijn ,dat dat nogal triest is |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
je moet meerdere keren leven om al je zonden terug te krijgen die kun je niet in een leven krijgen liever naar walhalla dan nike air max worden ;) |
Citaat:
Dat kan. Niet iedereen kan leven met het idee dat er waarschijnlijk niets is na de dood, maar dat geldt dan dus niet als iets dat je kunt noemen in een discussie natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ja maar niet na dat je een paar levens hebt gehad
ik geloof niet in eeuwig bestaan ik geloof ook in het niets hoe moeilijk ik dat ook te aanvaarden vind |
Citaat:
De stelling dat alles ooit logisch te verklaren zal zijn is natuurlijk onzinnig, maar de spiegelbeeldige stelling daarvan is ook niet erg aannemelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik geloof ook in geesten na een paar levens word je een geest klinkt vaag he |
Citaat:
|
Kan iemand mij een voorbeeld geven van een bij ons bekend bovennatuurlijk verschijnsel, waar geen logische verklaring voor is? Daarbij doet het er even niet toe of wij ooit achter die verklaring zullen/kunnen komen, want dat doet totaal niet ter zake. Sowieso, Il Organista, hoe kun jij nu beweren dat er ergens geen logische verklaring voor kan zijn? Bot gezegd kan iemand met jou vertrouwen tenslotte alles toch terugvoeren op God, is die verklaring niet logisch genoeg? En: Staat God voor jou boven de natuur?
(Geen pestende bedoelingen in deze post, overigens, ik begrijp dat dat zo kan overkomen, dus ik zet het er even bij.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vroeg me af of jullie er in geloven
|
Citaat:
|
Citaat:
Of die 'bovennatuurlijke' gebeurtenissen ook echt hebben plaatsgevonden is weer een ander verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, je kunt logica wel iets ingewikkelder maken, natuurlijk. Dat hoef ik jou niet te vertellen. :D
|
Ja, maar ingewikkelde logica heb ik niet gehad. :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30. |