Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Recept bij vakantie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1455598)

grandmommy 08-08-2006 09:27

Recept bij vakantie?

Ik heb vanochtend mijn huisarts gebeld voor een recept voor de nuvaring, die ik eigenlijk voor morgen weer moet hebben ( dom want ik had hem veel eerder moeten vragen, maarja), maar nu bleek mijn huisarts op vakantie.
kan ik nu voor dat recept bij een vervangende huisartsenpost terecht of moet dat echt door mijn eigen huisarts gedaan worden? of is het misschien zelfs zo dat ik bij de apotheek in de computer sta en daar direct terecht kan?

n.b. ik heb dus al eerder een recept gehad voor de nuvaring

Sarah 08-08-2006 09:53

Bij de meeste medicatie die niet verslavend is en waarvan een herhaalrecept gebruikelijk is en een overdosis niet dodelijk, ligt er gewoon bij de apotheek altijd een recept voor je klaar. Dus bij de nuvaring vast ook wel.

grandmommy 08-08-2006 10:36

dat is relaxt(Y) dan kan ik dus vandaag nog een nieuw recept halen. alleen jammer dat het ruim een uur fietsen naar de apotheek is :D

Op dit topic kan dus een slotje(Y)

Andijvie 08-08-2006 10:50

Idd, gewoon naar de apotheek. Scheelt je ook geld; als je telkens de huisarts belt voor een recept, betaal je een consult. Nu niet :)

grandmommy 08-08-2006 11:05

Citaat:

Andijvie schreef op 08-08-2006 @ 11:50 :
Idd, gewoon naar de apotheek. Scheelt je ook geld; als je telkens de huisarts belt voor een recept, betaal je een consult. Nu niet :)
ik hoef geen extra geld te betalen voor mijn huisartsenbezoek, dat zit allemaal in m'n ziektenkostenverzekering. maar het scheelt wel het langsgaan;)
is het zo dat ik gewoon 1 keer in het jaar een recept moet halen?

Andijvie 08-08-2006 11:35

Citaat:

grandmommy schreef op 08-08-2006 @ 12:05 :
ik hoef geen extra geld te betalen voor mijn huisartsenbezoek, dat zit allemaal in m'n ziektenkostenverzekering. maar het scheelt wel het langsgaan;)
is het zo dat ik gewoon 1 keer in het jaar een recept moet halen?

Ik heb al 3 jaar geen recept meer gehaald, maar krijg m'n pil altijd gewoon mee. Dus ik geloof dat je nooit meer een recept hoeft te halen :)

grandmommy 08-08-2006 15:40

ben inmiddels bij de apotheek geweest, kreeg het mee na veel uitgeleg over hoe en wat. ze wisten niet zeker of het voor de nuvaring ook gold maar dat zouden ze dan voor de volgende keer wel uitzoeken zeiden ze. 't is een nog niet heel veel gebruikt anticonceptiemiddel, vandaar dat ze niet zo goed wisten of het ophalen hiervoor ook gold. maar ik kan in elk geval weer drie maanden vooruit(Y)

Roosje 09-08-2006 16:35

Citaat:

Andijvie schreef op 08-08-2006 @ 12:35 :
Ik heb al 3 jaar geen recept meer gehaald, maar krijg m'n pil altijd gewoon mee. Dus ik geloof dat je nooit meer een recept hoeft te halen :)
Ik ook altijd. (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.