![]() |
Acces - formulieren
Hoe zorg je bij een formulier, dat je bv bij "ritdatum" de dag van vandaag krijgt voor wat je moet invullen, maar hetgene die al ingevuld is mag niet gewijzigd worden.
|
Ik weet dat het mogelijk is, maar weet niet zo 100% precies waar je het in kan stellen.
|
=NOW() met formule bescherming ?
|
Je kan bij het ontwerp van de tabel toch gewoon een standaardwaare ingeven (die =NOW() zou daar volgens mij wel ingeraken) en dan in je formulier disable je dat veld gewoon via het eigenschappenvenster van die input). Of iets dergelijks, zou volgens mij wel moeten lukken, denk ik zo (zonder hier Access open te hebben op dit moment).
|
Wel, de tabel is reeds gemaakt. Ik zou in het formulier een formule moeten plaatsen zodat als ik nieuwe gegevens invoer via het formulier dat daar auto de datum komt, maar het formulier is nl gelinked met de tabel en heeft dus al ingevoerde gegevens en dus ritdatums. En die zou ik moeten juist weergeven maar als ik dan nog iets invoer zou ik auto de datum moeten hbn, dus volgens mij klopt geen enkele van de bovenstaande voorstellen.
|
*data, niet datums
en verder, klinkt nogal als een schoolopdracht in mijn oren, je kan mij in elk geval niet duidelijk maken dat je echt snapt wat je doet Maar, als ik het goed intepreteer; je hebt een externe tabel (SQL ?), wiens gegevens je moet invoeren? En die krijgt al een datum mee? dan lijkt 't mij dat je gewoon die datum moet gebruken? Of anders, de now() datum invoeren in de tabel met je gegevens? Zodat hij bij opvraag van de data gelijk gebleven is als we je nog steeds verkeerd begrijpen, lijkt 't me handig als je zo duidelijk mogenlijk aangeeft wat je precies moet doen en wat je tot nu toe hebt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |