![]() |
Spelen met draagband tips
Hey,
Ik wil dus met draagband leren spelen (gitaar) en daar oefen ik dan ook op enzo (nog al wennen). Maar zijn er nog tips o.i.d. die dit misschien wat makkelijker kunnen maken ? Ik speel beter zonder draagband dan met met. Maar ik moet natuurlijk op draagband leren spelen. Ik weet dat je er veel op moet oefenen maar zijn hier nog extra tips voor ofzo ? Alvast bedankt ! :) |
Belangrijk: je gitaar hoog genoeg hangen. Ontspannen staan, ook als je iets moeilijks speelt. En een goede draagband hebben, die breed genoeg is en dus niet in je schouders snijdt.
|
Snees, in het begin is het wel handig maar uiteindelijk als je het doorhebt maakt het geen ene moer meer uit.. M'n bass hangt inmiddels zo laag dat ik mn leuter over de body heen kan hangen en krijg er toch nog de desgewenste herrie uit ;)
dus ja begin hoog ;) en vooral veel oeffenen ;) |
Mijn draagband is breed genoeg. Ook goed draagcomfort.
De gitaar hangt gewoon op normale hoogte. Niet extreem hoog dus. De hals hou ik ook ietsjes schuin om makkelijker te kunnen spelen. Klopt dat ? |
Dan speel je idd makkelijker. Ik zou zelf gewoon eens wat hoogtes uitproberen. Sommige dingen speel ik makkelijker als de gitaar laag hangt, en andere riffjes of passages juist niet. Ik moet zelf nog de juiste balans vinden :P.
|
Hmm oke. Dus verschillende hoogtes e.d. (y)
|
Gewoon vele mee experimenteren dus :) ieder zo z'n ding ;)
|
Hoog hangen is makkelijk, laag hangen is stoer:p Probeer em iig niet te laag te hangen, te laag kan klote zijn voor je pols.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat heel hoog vindt ik eerlijk gezegd een beetje spastisch spelen eerlijk gezegd. Ik denk dat ik em gewoon op de normale manier houd. Niet te hoog en niet te laag en daar gewoon op gaat oefenen.
Iedereen bedankt voor de tips enzo ! (y) :) |
Citaat:
Ik heb 't ooit geprobeerd om te kijken hoe dat speelde. Maar ik moest tot de conclusie komen dat ik geeneen bassloopje meer kon spelen. Alleen het akoord meerammen lukte nog. De rest deed au. Maar goed, iedereen vind iets anders fijn. |
Ik heb em heel erg "niet rock & roll" hoog hangen :D (als ik em laag hang moet ik gaan forceren om nog loopjes te spelen. Voor grondtonen rammen in punkrock werkt het wel maar als ik wat moeilijker moet dan houd het al op :o)
|
Citaat:
imo is het ook fijner als je veel beweegt etc. |
Ik heb em de laatste tijd ook weer wat hoger hangen. Had em eerst behoorlijk laag, maar met mijn hardrockband hebben we een hele energieke show, als ik sta te soleren is het altijd wel met een been ergens op of de een of andere pose, en dan is voor het klimmen en springen de laagte wel fijn:-) Nu hangtie uit ergonomisch standpunt toch nèt wat hoger:p
|
Zoals hierboven al ergens is gezegd, gewoon kijken wat fijn speelt. In mn oude band speelde ik met mn vingers en had ik heb liever laag hangen, maar in mn huidige band heb ik hem toch wat hoger hangen aangezien ik dat weer prettiger vindt spelen met mn plec
|
Niet te hoog, niet te laag hier. :)
|
Heel belangrijk: Schaller security locks. Dat voorkomt dat je gitaar op de grond klettert als je een beetje gaat rondhupsen op een podium.
http://www.klangfarbe.at/shop/bilder/G0008516_2.jpg |
Straplocks *bows and worships* _O_
|
ik heb ipv straplocks er zelf 'n ringetje tussengezet (en rubberen ringen van grolsch beugels werken niet perfect).
een gitaar die bij je knieën hangt speelt kut en het ziet er ook behoorlijk puberaal uit. |
Ik heb mijn straplocks gelast, nadat die krengen steeds uit elkaar vielen:p
|
Citaat:
scheelt inderdaad een hoop deuken en krassen! |
Straplocks, goeie tip !
Maar volgens mij moet je toch nog best gekke dingen doen om een gitaar uit je draagband te laten schieten of zie ik dat verkeerd ? |
Hangt af van de stugheid van je gitaar band. Leer kan bijvoorbeeld ook soepel worden.
Ik heb ook straplocks op 1 gitaar, op de andere heb ik Grolsch beugel rubbertjes. Die rubbers werken naar mijn idee toch beter.. |
Citaat:
|
Dat is waar. Maar ze gaan toch nog best lang mee als je kijkt dat ze toch niks kosten, dan kun je ze zo nu en dan ook makkelijk vervangen.
|
Citaat:
straplocks work for me (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36. |