![]() |
tips voor gezond lijnen gevraagd
eej mensen, ik wil graag wat kilootjes eraf hebbe (ben 1.55 m en weeg 55.7 kg) , wat is trouwes het minimale aantal kcal dat je mag nuttigen??
alvast bedankt! |
gezond blijven eten, alleen niet te veel.
voor de rest: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1432314 |
Je zegt het verkeerd:D Je bedoelt zeker wat is het minimale wat je moet nuttigen. Of het maximale wat je mag nuttigen.
|
voedings en gezondheids topic
verder moet je op jouw leeftijd helemaal niet lijnen, tenzij je bmi hoger dan 25 is... |
Normaal is iig 2000 voor een vrouw, 2500 voor een man.
Maar als jij inderdaad 14 bent ben je in de groei en denk ik dat je zelfs iets meer mag/nodig hebt. Het lijkt me niet verstandig om op je 14e al af te gaan vallen, je zou wel op je eten kunnen letten zodat je wél langer wordt, maar niet veel in gewicht toeneemt. Het minimale aantal kcal weet ik niet... |
Het minimale moet je ook helemaal niet wìllen weten. Calorieën tellen is niet slim om te doen, want het wordt een crime. Je kunt beter regelmatig eten: goed ontbijten, goed middageten, goed avondeten, en gezonde tussendoortjes (als in: fruit, brood). Tellen moet je gewoon nìet doen.
|
Alsjeblieft, lijnen is niet echt gezond gezien je nog in de groei bent. Zorg voor een normaal eetpatroon, regelmatig en gevarieërd.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56. |