Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hellup!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1457535)

The_kiwii 12-08-2006 19:58

Hellup!!

Ongeveer een maand geleden leerde ik een héle leuke jongen kennen. Na een tijdje zei hij dat hij mij wel leuk en lief vond enzo.. Op dat moment was ik op iemand anders verliefd en kon ik die ene niet uit mijn hoofd zetten..Nu een maand later zijn die jongen die ik leerde kennen en ik een koppel! Het probleem is dat ik nogal stil en verlegen ben tegenover hem..Maar hij kan daar niet tegen!En nu zei ik tegen hem: "ik zie je heel graag, maar ik ben héél verlegen en stil tegenover jou omdat ik je zo graag zie." hij reageerde daarop met: "ik zie jou ook graag maar als je zo stil blijft hoeft het niet meer voor me!" Ik was gekwetst en ben boos weggegaan..Sinsdien praten we afstandelijk tegen elkaar, maar zijn nog steeds een koppel..Ik wil hem echt niet kwijt!!!Maar ik ben gewoon zo stil en verlegen..Hoe kom ik over mijn verlegenheid en stilte heen??

Ik weet dat dit dramatisch klonk!!Sorry maar ik ben echt wel gefrustreerd...

Shredder 12-08-2006 20:12

Als jullie langer bij elkaar zijn wordt je vanzelf wel openlijker en spontaner. Maar je moet niet verwachten dat je een hele karakter verandering ondergaat. Als het nu eenmaal in jouw persoonlijkheid zit om stil en verlegen te zijn dan zal hij dat moeten accepteren.
Ben je altijd stil en verlegen of alleen bij andere mensen en ben je thuis gewoon luidruchtig en duidelijk aanwezig?

Als je thuis ook altijd rustig en stil bent dan zul je niet veel veranderen later in je relatie. Als je thuis echter wel luidruchtiger bent dan komt dat vanzelf ook wel bij hem, je moet alleen nog even je draai vinden en eraan wennen.

The_kiwii 12-08-2006 20:26

Thuis ben ik niet echt stil...Eerder het grote lawaai :bloos: Maar we gaan nu al redelijk lang met elkaar en ik blijf maar verlegen tegen hem doen...Het is alsof hij mijn spraakvermogen bevriest waardoor ik helemaal toeklap bij hem... :s

Neushaar 12-08-2006 21:12

Lullig van hem dat hij zo reageert. Hij zou het niet erg moeten vinden als jij wat tijd nodig hebt, tenminste niet als hij je echt leuk vond.

The_kiwii 12-08-2006 21:19

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen!!! Moet ik het uitmaken? het aan blijven hebben?? ik bedoel maar..Neem nu daarjuist: we waren op msn aan het babbelen en ik zweeg ff...Morgen vertrekt hij op vakantie en hij gaat weg zonder afscheid te nemen!!! :( :s Dat is toch niet meer normaal??? of wel soms??

Piloff 12-08-2006 21:59

Rustig adem blijven halen. :)

Denk na, probeer er over na te denken en te relativeren.

Van mijn vriend zou ik verwachten dat hij mij en al mijn onvolkomenheden accepteert. Zou ik in jouw schoenen staan, dan had ik hem waarschijnlijk verteld dat als hij dit niet accepteert, hij mij niet accepteert en dat dat voor mij het einde van een "relatie" zou zijn. Hoe verliefd dan ook, sommige dingen, zoals acceptatie van de ander, zijn essentieel en vormen (vind ik) de basis van een relatie. Wanneer dat stukje acceptatie mist, hoeft het voor mij niet.

Poepkind 12-08-2006 22:52

Citaat:

The_kiwii schreef op 12-08-2006 @ 22:19 :
Morgen vertrekt hij op vakantie en hij gaat weg zonder afscheid te nemen!!! :( :s Dat is toch niet meer normaal??? of wel soms??
Nee dat is niet normaal.

__ 13-08-2006 02:17

rustig blijven idd, niet zo panieken meteen. zit het goed, dan zit het goed en anders heeft ie pech en jij ook MAARJA DAN IS IE JE TOCH NIET WAARDF. :) maargoed het komt niet echt over alsof ie echt een aardige kerel is iig.

The_kiwii 13-08-2006 10:14

Citaat:

Piloff schreef op 12-08-2006 @ 22:59 :
Rustig adem blijven halen. :)

Denk na, probeer er over na te denken en te relativeren.

Van mijn vriend zou ik verwachten dat hij mij en al mijn onvolkomenheden accepteert. Zou ik in jouw schoenen staan, dan had ik hem waarschijnlijk verteld dat als hij dit niet accepteert, hij mij niet accepteert en dat dat voor mij het einde van een "relatie" zou zijn. Hoe verliefd dan ook, sommige dingen, zoals acceptatie van de ander, zijn essentieel en vormen (vind ik) de basis van een relatie. Wanneer dat stukje acceptatie mist, hoeft het voor mij niet.

Ik heb hem ook gezegd dat hij mij moet nemen zoals ik ben..Maar nu zegt hij gewoon niets meer tegen mij.. :| Da's toch ook niet de oplossing?? Ik vind het leuk om naar hem te luisteren, maar ik babbel niet graag.. :bloos:

vosje16 13-08-2006 10:54

1) Toen jullie net iets hadden was je toch ook verlegen en zei je ook niet veel, maar toch was hij verliefd op je geworden? Dus 'k snap niet wat hij er nu plots tegen heeft.

2) Wel raar dat je na die tijd toch nog stil en verlegen tegen hem bent. Ik ben ook stil en verlegen bij mensen die ik niet zo goed ken, maar bij mijn vriend was dat eigenlijk extreem snel over!

3) Misschien dat je vriend daardoor de indruk krijgt de je niet echt jezelf bent ofzo? Of dat hij niet genoeg dingen over je weet omdat je niet genoeg over jezelf verteld ofzo?

Forceer je een beetje om wat meer te vertellen ofzo...

The_kiwii 13-08-2006 11:54

Citaat:

vosje16 schreef op 13-08-2006 @ 11:54 :
1) Toen jullie net iets hadden was je toch ook verlegen en zei je ook niet veel, maar toch was hij verliefd op je geworden? Dus 'k snap niet wat hij er nu plots tegen heeft.

2) Wel raar dat je na die tijd toch nog stil en verlegen tegen hem bent. Ik ben ook stil en verlegen bij mensen die ik niet zo goed ken, maar bij mijn vriend was dat eigenlijk extreem snel over!

3) Misschien dat je vriend daardoor de indruk krijgt de je niet echt jezelf bent ofzo? Of dat hij niet genoeg dingen over je weet omdat je niet genoeg over jezelf verteld ofzo?

Forceer je een beetje om wat meer te vertellen ofzo...

Is forceren niet een beetje té?? :bloos: Ik bedoel als ik me echt moet gaan forceren is het niet meer goed hé... :s

Missy 13-08-2006 12:21

Citaat:

The_kiwii schreef op 13-08-2006 @ 12:54 :
Is forceren niet een beetje té?? :bloos: Ik bedoel als ik me echt moet gaan forceren is het niet meer goed hé... :s
Volgens mij bedoelt ze niet écht forceren, maar gewoon proberen om tegen je eigen te zeggen om wat (uitgebreider) te vertellen of te antwoorden.

The_kiwii 13-08-2006 12:23

Citaat:

Missy schreef op 13-08-2006 @ 13:21 :
Volgens mij bedoelt ze niet écht forceren, maar gewoon proberen om tegen je eigen te zeggen om wat (uitgebreider) te vertellen of te antwoorden.
Ow jah..Ik snapte 'm niet helemaal :bloos: Maar goed..'k vind het wel grof van 'm dat hij vertrokken is op vakantie ZONDER iets te laten horen van Slukes hé!!

Get Psycho 13-08-2006 13:40

hij moet ej maar nemen zoals je bent en anders istie je niet waard!

thegoodlife 13-08-2006 14:28

Citaat:

Get Psycho schreef op 13-08-2006 @ 14:40 :
hij moet ej maar nemen zoals je bent en anders istie je niet waard!
Hoe kan hij er achter komen hoe zij is als ze praktisch niets zegt?

Piloff 13-08-2006 14:34

Citaat:

The_kiwii schreef op 13-08-2006 @ 11:14 :
Ik heb hem ook gezegd dat hij mij moet nemen zoals ik ben..Maar nu zegt hij gewoon niets meer tegen mij.. :| Da's toch ook niet de oplossing?? Ik vind het leuk om naar hem te luisteren, maar ik babbel niet graag.. :bloos:
Dan zou ik hem lekker dumpen. :)

vosje16 13-08-2006 15:28

Citaat:

Missy schreef op 13-08-2006 @ 13:21 :
Idd, dat bedoelde ik.

vosje16 13-08-2006 15:31

Soms 'verplicht' ik mij om bij mensen die ik niet (goed) ken steeds het laatste woord te hebben. Dus als zij iets vertellen, daarop reageren. En als ze iets vragen, zo uitgebreid mogelijk antwoorden.

Shredder 13-08-2006 16:57

Citaat:

vosje16 schreef op 13-08-2006 @ 11:54 :
Naar mate je langer bij elkaar bent durf je ook meer open en eerlijk tegen elkaar te zijn. Hierdoor kan het goed zijn dat hij nu gewoon dingen aanhaalt die hij liever iets anders zou willen. Dit zou geen probleem moeten zijn, maar zoals hij reageert kan wel anders!:nono:

Citaat:

vosje16 schreef op 13-08-2006 @ 11:54 :2) Wel raar dat je na die tijd toch nog stil en verlegen tegen hem bent. Ik ben ook stil en verlegen bij mensen die ik niet zo goed ken, maar bij mijn vriend was dat eigenlijk extreem snel over!
Ja, dit is wel een beetje gek dat je verlegen blijft bij je vriend. Probeer wat meer te zeggen, niet kortaf zijn.

Voor de rest, het is inderdaad niet normaal dat hij niet eens afscheid wil nemen voordat hij op vakantie gaat. Wees eerlijk tegen hem hierover en vertel hem duidelijk hoe jij je voelt, wat jij ervan vindt dat hij zo overtrokken reageert. Als hij je niet wil accepteren zoals je bent en zo lomp tegen je blijft doen, dan kun je het inderdaad maar beter uit maken. Maar praat er eerst maar eens goed over, dit zal nu dat hij op vakantie gaat wel niet gaan, dus begin met je gevoelens op een rijtje te zetten. Waarom je verlegen blijft etc en dat je wil weten waarom hij zo reageert en vooral of dit nog een toekomst heeft.

FerrariR 13-08-2006 18:23

Heeey,

Ben zelf ook verlegen en stil, maar hij moet je nemen zoals je bent. Wat je ook tegen hem hebt gezegd, maar dat hij zo dan reageert en ook geen afscheid van je neemt is niet leuk.

Verliefd zijn is soms ook moeilijk als het meer van de ene kant komt dan van de andere kant. Wat ik denk dat bij jouw het geval is. Dat jij meer verliefd ben dan hem.

Maar toen hij je leerde kennen was je toen ook al zo verlegen en rustig? Vast wel, waarom wilde hij dan met jouw? En nu niet, dat klopt niet.

Probeer met hem hierover te praten over hoe jij je voelt, door wat hij gezegd heeft tegen jouw, als hij dan jou nog steeds niet normaal behandeld zoals hij toen in het begin tegen je was.
Dan zou ik als het met mij gebeurd was, het uitmaken.

Dan was hij niet voor jouw bedoelt, zal in het begin dan misschien moeilijk zijn voor je.
Maar er zijn volgens mij zat jongens die jou nemen hoe jij zelf bent. Wil zelf ook namelijk dat ze me nemen hoe ik ben.

Maar verlegen zijn, blijft moeilijk. Maar misschien dat het met de jaren minder word. Dat je dan zelf nadenkt en dan lange antwoorden geeft, of het zo verteld dat het langer wordt.
Dat probeer ik zelf namelijk. Maar dat kun je leren namelijk.

Maar hoop wel dat je snel gelukkiger voelt in de liefde dan nu, want dit is niet leuk voor je.

Liefs,
FerrariR

The_kiwii 13-08-2006 18:30

eeey,

Héél erg bedankt...Dit is tot nu toe hetgene waar ik het meeste aan heb...

Aan de anderen: aan jullie hulp ook hoor!!
Echt bedankt iedereen!!! :)
Jullie zijn zo een goeie steun in deze moeilijke tijd voor me..Thnx daarvoor!!!! :)

deurbel 14-08-2006 08:39

Ik word ook altijd erg verlegen als ik mensen nog niet goed ken, ik kan pas mezelf worden als ik me écht op m'n gemak voel. Daaraan kan ik merken of het goed klikt met iemand of niet, als ik verlegen blijf klikt het gewoon niet. Als ik dat in een relatie zou hebben zou ik het gewoon uitmaken, de kans dat het nog gaat werken zou dan voor mij niet zo groot zijn.

Ik weet niet of dit voor jou ook geldt, maar zoja dan denk ik dat je er beter een punt achter kunt zetten. Zo oud ben je nog niet, dus de kans is groot dat je nog iemand tegenkomt waar je je veel meer bij op je gemak voelt en die je wel gewoon neemt zoals je bent.
Wat een kutopmerking trouwens dat het niet meer hoeft voor hem als je zo stil blijft (n) dat zou ik sowieso niet pikken.

The_kiwii 19-08-2006 17:59

Iedereen bedankt voor jullie hulp!!
Maar...Het heeft niet mogen werken.. :(
Ik heb met hem gepraat maar het is toch op een breuk uitgedraaid.. :( :confused:
Toch nog eens érrég bedankt voor jullie hulp..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.