Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   BMI is drastisch.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1457545)

The_kiwii 12-08-2006 20:21

BMI is drastisch..

Hey ik ben een meisje van 16, ik ben 1 meter 82 groot en ik weeg maar 44 kilo..Dit geeft mij een BMI van 13.5!!Om een normaal gewicht te hebben moet dat tussen 18 en 25 zijn..Het probleem is dat als ik veel snoep eet ik juist vermager!!! :| Wat kan ik hier aan doen?? Ik ben het zat om te worden verweten anorexia te hebben want ik kan er niets aan doen!!Ik eet en eet en eet en ik vermager alleen in plaats van te verdikken!!Wat moet ik doen?

Love,SweetLove 12-08-2006 20:27

hey

Toen ik 16 was, was ik ook dun. Ik ben 175cm en ik woog toen rond de 45. Maar toen ik 18 werd ben ik vanzelf aangekomen. Zolang je maar gezond eet en je goed voelt moet je de mensen maar negeren. Jij weet en voelt het beste wat goed voor je is.

Gothic 12-08-2006 20:30

je kunt van die energieshakes nemen, zitten geloof ik 500 cal in en daar kun je er een paar per dag van nemen...

verder verwijs ik je naar het voedings en gezondheidstopic... mag je daar vertellen hoeveel je eet op een dag...

Gothic 12-08-2006 20:31

Citaat:

Love,SweetLove schreef op 12-08-2006 @ 21:27 :
hey

Toen ik 16 was, was ik ook dun. Ik ben 175cm en ik woog toen rond de 45. Maar toen ik 18 werd ben ik vanzelf aangekomen. Zolang je maar gezond eet en je goed voelt moet je de mensen maar negeren. Jij weet en voelt het beste wat goed voor je is.

die mensen zijn bezorgd en logisch, zo'n laag bmi is slecht voor je lichaam, hierdoor zul je tegen allerlei lichamelijk problemen gaan oplopen en dat en gewoon niet gezond. Dus niet helemaal negeren...

Balance 12-08-2006 20:48

Ga naar een diëtiste. Zo'n iemand weet niet alleen hoe mensen kunnen afvallen, maar ook hoe mensen kunnen aankomen.

Andijvie 12-08-2006 20:53

Citaat:

Balance schreef op 12-08-2006 @ 21:48 :
Ga naar een diëtiste. Zo'n iemand weet niet alleen hoe mensen kunnen afvallen, maar ook hoe mensen kunnen aankomen.
Precies, dat is een veilige en hele goede optie!

~lienepien~ 12-08-2006 21:18

Citaat:

Balance schreef op 12-08-2006 @ 21:48 :
Snoepen lijkt me sowieso niet de manier om aan te komen...(het werkt (soms) wel, maar is niet echt de gezondste weg)
Succes!

duivelaartje 12-08-2006 21:44

Citaat:

The_kiwii schreef op 12-08-2006 @ 21:21 :
Hey ik ben een meisje van 16, ik ben 1 meter 82 groot en ik weeg maar 44 kilo..Dit geeft mij een BMI van 13.5!!Om een normaal gewicht te hebben moet dat tussen 18 en 25 zijn..Het probleem is dat als ik veel snoep eet ik juist vermager!!! :| Wat kan ik hier aan doen?? Ik ben het zat om te worden verweten anorexia te hebben want ik kan er niets aan doen!!Ik eet en eet en eet en ik vermager alleen in plaats van te verdikken!!Wat moet ik doen?
Ik ben net iets kleiner dan jij (2 cm ;)), maar wel even oud. Ik weeg echter 60 kilo, wat ik ook nog te licht vind. Snoepen doe ik niet. Ik eet vooral veel brood en voedsel waarin veel koolhydraten en calorieen enz. in zitten. Het klinkt misschien wat saai, maar juist een lekker laagje roomboter en chocopasta is voor ons geen probleem. Heerlijk. :D Anders een flinke bak cornflakes. Probeer ook tussendoortjes met veel calorieen te eten, dus sultanes, mueslirepen, meergranenkoekjes (desnoods met chocolade ofzo). Maar goed, ik denk dat het tijd word om eens goed naar je voedselpatroon te gaan kijken.

Leonoor 12-08-2006 21:50

Citaat:

HeOm een normaal gewicht te hebben moet dat tussen 18 en 25 zijn...
Voor een volwassen iemand wel idd, voor iemand van 16 is boven de 16,6 genoeg, volgens de site van het voedingscentrum.

Je hebt meer aan gezond eten dan aan snoepen, dat is om zoveel redenen niet goed. Overleg eens met je huisarts of je idd veel te licht bent en zo ja, wat je daar aan kunt doen.

vosje16 12-08-2006 23:16

Wat eet je dan zoal op een dag? Wat je zegt dat je eet en eet, maar als dat enkel fruit is enzo, dan ga je idd niet verdikken maar vermageren. En wat is voor jou 'veel' snoepen? Want ik kon op die leeftijd ook eten wat ik wou (enkele leo's en chacha's, 20tal chocotoffs, brood met chocolade,...) op een dag zonder een grammetje aan te komen.

Dit veranderd nl wel naarmate je ouder wordt. Binnen enkele jaartjes zal je wel wat sneller aankomen ;)

Chloe Siere 13-08-2006 10:25

Pas op met veel ongezond eten. Een vriendin van mij was ook te mager en at alles wat los en vast zat. Op haar 19e is ze opeens heel erg aangekomen en hierdoor is ze niet dik, maar wel erg vet. Niet mooi dus. Zo heeft ze een dikke buik en een onderkin.

Dietiste lijkt mij een betere optie inderdaad.

vosje16 13-08-2006 10:57

Tja, je moet weten wanneer te stoppen hé :p Ik krijg al die koeken en snoep nu ook niet meer op zonder dikker/vetter te worden. Om op gewicht te blijven hou ik het nu bij 1à2 chocotoffs en 2 koeken.

Sarah 13-08-2006 10:58

Als je echt zó veel eet en toch zó dun bent, ga er dan eens mee naar de huisarts; het kan zijn dat je een darmziekte hebt waardoor je de voedingsstoffen uit je eten niet goed op kan nemen, of een schildklierziekte waardoor je verbranding veel te hoog is.
Als blijkt dat je verder wel gezond bent, kan hij je doorverwijzen naar een diëtist die je kan helpen met aankomen, want zo'n ondergewicht als jij hebt oplossen is nogal moeilijk om in je eentje te doen.

The_kiwii 13-08-2006 11:03

Citaat:

Sarah schreef op 13-08-2006 @ 11:58 :
Als je echt zó veel eet en toch zó dun bent, ga er dan eens mee naar de huisarts; het kan zijn dat je een darmziekte hebt waardoor je de voedingsstoffen uit je eten niet goed op kan nemen, of een schildklierziekte waardoor je verbranding veel te hoog is.
Als blijkt dat je verder wel gezond bent, kan hij je doorverwijzen naar een diëtist die je kan helpen met aankomen, want zo'n ondergewicht als jij hebt oplossen is nogal moeilijk om in je eentje te doen.

Héél erg bedankt voor deze reactie :) Hier kan ik heel veel mee aanvangen!! (y) Huisarts staat al genoteerd in mijn agenda voor overmorgen :D Echt nog eens bedankt!! :)

Vip3r 13-08-2006 11:48

En vooral niet een hele zooi aan snoep naar binnen gooien omdat je niet aankomt. Gewoon normaal blijven eten, maar proberen om de 2 uur te eten. Jezelf volstoppen met normaal gezond voedsel is nooit slecht.

The_kiwii 13-08-2006 12:19

Citaat:

Vip3r schreef op 13-08-2006 @ 12:48 :
En vooral niet een hele zooi aan snoep naar binnen gooien omdat je niet aankomt. Gewoon normaal blijven eten, maar proberen om de 2 uur te eten. Jezelf volstoppen met normaal gezond voedsel is nooit slecht.
Ook héél erg bedankt :) hier kan ik ook veel mee aanvangen (y) Thnx!!! :rolleyes:

Tsu 13-08-2006 15:12

Citaat:

Eet wat koolhydraten

Balance 13-08-2006 15:15

Citaat:

The_kiwii schreef op 13-08-2006 @ 13:19 :
Ook héél erg bedankt :) hier kan ik ook veel mee aanvangen (y) Thnx!!! :rolleyes:
Offtopic: Die :rolleyes:-smiley is juist negatief bedoeld; sarcastisch. Dus niet om je dankbaarheid uit te drukken oid.

Broeder 13-08-2006 15:47

Citaat:

Chloe Siere schreef op 13-08-2006 @ 11:25 :
Op haar 19e is ze opeens heel erg aangekomen en hierdoor is ze niet dik, maar wel erg vet. Niet mooi dus. Zo heeft ze een dikke buik en een onderkin.
Niet dik maar wel vet en een dikke buik? :confused:

Chloe Siere 13-08-2006 22:16

Citaat:

Broeder schreef op 13-08-2006 @ 16:47 :
Niet dik maar wel vet en een dikke buik? :confused:
Mja, ze heeft denk ik dezelfde broekmaat als ik (36/38), maar mijn benen zijn gewoon mooi gespierd en niet vet. Bij haar bevat het voornamelijk alleen maar vet.

ikkuh15 14-08-2006 06:48

Citaat:

Wat eet je op een dag?
Kunnen misschien nog wat gezonde dingen als extra boterhammen e.d bij? Of extra glazen vruchtensap?

beesje 14-08-2006 13:52

Citaat:

HALLO, BMI geld voor uitgegroeide mensen vanaf 18 jaar niet voor kindertjes dus...

colour_of_fire 14-08-2006 15:00

Ik was op me 16e erg mager en woog iets van 48 kg. Nu, bijna 2 jaar later weeg ik alweer 10 kg meer en heb ik een beter figuur. Je kunt beter veel gezonde dingen eten dan snoep enzo. Want van teveel suiker en verkeerde vetten kom je aan op verkeerde plekken en je komt qua gewicht minder snel aan dan van gezonde dingen met veel calorieen.

Streepjescode 18-08-2006 20:27

Het is waar dat je nog in de groei bent, maar toch vind ik het schrikbarend weinig... De huisarts zal het denk ik niet zo zorgelijk vinden (tenzij je andere verschijnselen/klachten hebt) maar je hopelijk wel naar een dietiste sturen. Die kan je helpen op een gezonde manier wat vlees te kweken.

Veel snoepen zal niet alleen niet werken, je verkloot er ook je lichaam mee! Dat merk je nu nog niet, maar als je over 10 of 20 jaar een torenhoog cholesterol hebt baal je. Dun blijven betekent niet dat slecht eten geen invloed op je heeft! Je merkt dat nu alleen nog niet.

Overigens zou je kunnen overwegen om ook naar de sportschool te gaan. Een fitness of een andere low-impact training met kleine gewichten kan helpen om wat spieren op te bouwen - je word dan wat 'gevulder', en spieren wegen zwaarder als vet.

mepsteen 18-08-2006 22:24

eet veel fruit als tussendoortjes, doe ik ook vaker, ik heb een bmi van 22.5, maar ik doe ook aan fitness en heb redelijk wat spieren.

Ik ben niet ontevreden met mijn gewicht, en ik leef best gezond, ik fiets 25 kilometer op een gewone dag, fitness 2x per week, en eet gezond en gevarieerd.

Veel fruit en iets vaker iets lekkers kan best wel, maar pas op dat je niet te veel ongezonde dingen eet, van elke dag een frietje kom je wel aan, maar het zal niet goed voor je zijn.

Je BMI is gewoon gevaarlijk.

Freyja 19-08-2006 09:38

Citaat:

Chloe Siere schreef op 13-08-2006 @ 23:16 :
Mja, ze heeft denk ik dezelfde broekmaat als ik (36/38), maar mijn benen zijn gewoon mooi gespierd en niet vet. Bij haar bevat het voornamelijk alleen maar vet.
Haha, die ken ik ook. Ze is bij lange na niet dik, maar omdat ze zo snel is aangekomen, heeft ze wel opeens een onderkin en bolle wangen en vrij dikke bovenarmen enzo. Het is niet mooi op een gelijke manier aangezet...

A Lot Of Rock 25-08-2006 21:13

Vraag je huisarts eens naar een voedingsconsulente. Die ''behandelen'' gezonde mensen met onder- of overgewicht. Zo leer je wat je beter wel kan eten, en wat niet.

Poepkind 25-08-2006 21:35

Ik hoop dat de huisarts er goed naar kijkt, want het is idd gewoon mogelijk dat je stofwisseling niet op orde is(schildklier) of iets mis met je darmen. Laat hem dat maar goed onderzoeken en naar kijken.
Op de site van voedingcentrum.nl staat handige info over hoe aan te komen. Dat kan je proberen als blijkt dat er toch niets mis is met je lichaam.
Laat je weten hoe je bezoek is verlopen(stond ergens dat je al een huisartsafspraak had)

-Liianne- 17-09-2006 18:45

je kunt evt. ook een sport gaan doen waarbij je spieren kweekt, klinkt misschien raar, maar hierdoor lijk je wat 'dikker'. het is ook belangrijk dat je meer maal daags eet en ook gezond, niet alleen vette dingen.
verder kan ik er weinig over vertellen want zelf heb ik dat probleem niet, ik zou juist wat willen afvallen. ;)

Fantôme 17-09-2006 21:49

@ -Liianne- + topicstartster, dat vind ik helemaal niet vreemd klinken hoor ;)
spieren wegen meer dan vet, waardoor je dmv sporten idd aan kan komen. Maar het lijkt me dan handiger om iets van krachttraining te doen (of een sport waar je iig je spieren mee ontwikkeld en niet alleen je conditie traint). ikzelf heb vroeger redelijk veel (of iig genoeg) gesport (4 uur wedstrijdzwemmen, 1 uur synchroonzwemmen, turnen en ik fietse elke dag 10 km naar school en terug). vooral door het wedstrijdzwemmen ontwikkelde ik spieren waardoor ik aankwam. nu wil ik niet zeggen dat ik supergespierd ben, maar vooral in mn armen en benen nog wel redelijk. mn gewicht is omhoog gegaan en daarmee mn bmi. dus misschien het proberen waard?
(overigens ben ik vaak niet blij met mn gewicht, vind het iets te veel, maar voor jou zou het een optie kunnen zijn)
groetjes, fantome

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.