![]() |
Onontdekte plekjes in Parijs?
Hoi,
Ik ga met 3 vrienden naar Parijs toe voor een week. Ik ben een jaar weggeweest en zodoende gaan we wat leuks doen met z'n allen. Een week is best lang om alleen langs de hoogtoeristische spots te gaan. Dus bij deze. Kent iemand nog onontdekte plekjes of iets wat heel erg aan te raden is? |
Citaat:
|
Koop een Time Out of Lonely Planet van Parijs en je bent wel meer als een week zoet met alle (ook meer onbekende) dingen te bezoeken. Ook handig voor zgn. 'cheap eats'.
|
Citaat:
Ja, misschien wel goed idee. (ik hoopte alleen dat ik door het hier te posten het geld er niet aan hoefde uit te geven, maar misschien toch maar wel). dankje iig |
Ze zijn misschien wat duurder als de standaard boekjes, maar zeker het geld waard.
|
Citaat:
|
ik las in de ArkeFlyer op onze vlucht dat je ook voor een niet al te hoog bedrag met een oude fiat door de stad kan tuffen, met gids, ik dacht dat het rond de 35 euro lag, moet je ff googlen, misschien is het een idee
|
---> Europa
|
Pere Lachaise (het kerkhof) is niet zo heel bekend, maar wel super leuk en interessant! Daar kun je uren dwalen en de meest mooie grafhuisjes bekijken. Verder schijnt het riool idd erg mooi te zijn.
|
Citaat:
|
Père Lachaise is inderdaad juist een trekpleister, aangezien daar vele bekende Fransen begraven liggen.
Het riool is inderdaad uniek, maar je moet niet bang zijn van ongedierte en een goede kaart ervan hebben. De metrotunnels zijn ook een belevenis wanneer je deze te voet bezichtigt, wel metrokaart meenemen en oppassen voor de stroomleiding, deze loopt in het midden tussen de rails. Maar aan een week heb je niet genoeg hoor. Als je in de rij hebt gestaan voor de Eiffeltoren dan ben je al een halve dag verder ;) En als je het Louvre helemaal wil bekijken, dan heb je ook minimaal een week nodig. De paleizen van Versailles en Fontainebleau zijn als excursie ook de moeite waard! |
pere lachaise is wel een trekpleister maar het is daar niet druk ofzo... wij liepen daar bijna in ons eentje
|
Citaat:
En ik denk dat je als je wandelt in Parijs vanzelf mooie gebouwen tegen komt. Aanrader vind ik studenwijk quartier Latin... heel sfeervol allemaal. |
Inderdaad gewoon reisgidsjes halen, ga zelf binnenkort ook naar Parijs en heb om ideetjes op te doen bij De Slegte een engels boekje over Parijs gekocht, was maar 5 euries en er staat genoeg te doen in :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36. |