![]() |
Uitslag, HELP :S
Afgelopen zondag ontdekte ik 2 bultjes op mijn pols. Ik dacht er vrij weinig van. Maar dinsdag, toen ik wakker werd, ontdekte ik dat ze zich verspreid hadden naar mijn vingers, armen. Ik ben toen naar de dermatoloog gegaan. Die heeft een stuk uit mijn huid gesneden waar de bultjes zitten, urine en bloed afgenomen, en ik mag doodleuk 23 augustus pas weer terug komen voor de uitslag van de proeven. Ik zit ontzettend in de stress door deze uitslag, die heel af en toe jeukt.
Ondertussen, zijn er weer bultjes bijgekomen, op mijn schouders, en 2 á 3 op mijn rug. Ik heb geen idee wat het is, en ik kan op het internet ook geen goede diagnose stellen. Ik betwijfel dat het herpes is anders had de dermatoloog dat meteen moeten zien en die had me dan meteen kunnen vertellen wat het is. Toch? Verder heb ik ook geen symptomen van herpes, zoals koortslip of genitale herpes. Helemaal nergens last van verder. Ook geen koort Ik heb de volgende medicijnen meegekregen: Locoid: gebruik bij eczeem, psioriasis, jeuk Azitromycine Sandoz: Word gebruikt om bepaalde infecties - veroorzaakt door azitromycine gevoelige micro organisme - te bestrijden Xyzal: een anti-allergisch middel, bestemd voor de behandeling van ziekteverschijnselen die verband houden met allergische aandoeningen zoals: - hooikoorts, met inbegrip van hiermee verband houdende oogklachten - chronische allergische neusverkoudheid (overgevoeligheid voor huisstofmijt) - chronische netelroos (urticaria) --- Ik heb ook foto's in deze post gegooid om te tonen hoe het eruit ziet. Heeft iemand van jullie misschien een idee van wat het zou kunnen zijn? Bedankt. http://i79.photobucket.com/albums/j1...m/schouder.jpg http://i79.photobucket.com/albums/j1...iform/hand.jpg |
Het is iig geen herpes, want dat verspreidt zich niet zo snel, maar aaneengesloten.
Verder denk ik dat je gewoon de uitslag moet afwachten, als de dermatoloog het niet zo kan zeggen wat het is, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat iemand hier even een diagnose stelt. :s |
Citaat:
En wat zie je gelig. :o |
Hm, ik heb ook al een maand of 2 zo'n soort uitslag..
Ik heb me er wel nog nooit zorgen over gemaakt wat het mogelijk kan zijn, maarja. :| |
Mijn vriend heeft ook al een jaar een soort uitslag. Het lijkt op een soort inwendige korstjes. Het ziet er rood uit, maar ze hebben nog nooit gebloed.
Hij is al naar een dokter gegaan die zijn bloed op alles onderzocht heeft maar nix vond en hij is ook al enkele keren naar een dermatoloog gegaan. (Die ook alles onderzocht had, maar ook nix gevonden) Dus na een jaar weet hij nog steeds niet wat het is. :s Gelukkig jeukt het niet ofzo. Is enkel lelijk om te zien en hij krijgt er littekens van wanneer die 'korstjes' genezen zijn. |
Ik heb een voedselallergie en precies zulke bultjes als ik verkeerde dingen heb gegeten. Het lijkt mij dus een allergische reactie, maar waarvoor je allergisch bent zul je moeten uitzoeken :) Volgens mij hebben meer mensen met een voedselallergie zulke plekken.
|
Hmm apart, mijn zusje en ik hebben allebei sinds ongeveer een week ook zulke bultjes.
Ik had ze eerst alleen op mijn arm maar nu zitten ook mijn rug en hals onder, heel vreemd Ik ben benieuwd wat het is |
Ziet er best bekend uit, ik heb het geloof ik 1 keer gehad en dat kwam door de stress. Dus ik zou me als ik jouw was vooral niet druk gaan maken, grote kans dat het dan juist sneller gaat en dat het er meer worden. Gewoon rustig afwachten kan je denk ik alleen maar.
|
Het lijkt wel een beetje op netelroos, dat jeukt ook vreselijk. Dat is trouwens ook een allergische reactie op tig dingen waarvan de oorzaak vaak moeilijk te achterhalen valt.
Hoe kon je trouwens zo snel bij de dermatoloog terecht, dat moet toch via een verwijzing van de huisarts en zo snel krijg je die niet volgens mij. En ik vind het ook wel een beetje raar dat hij je die medicijnen heeft meegegeven, nog zonder een goede diagnose. :confused: (Maar ik ben geen arts, dus ga er maar van uit dat hij weet wat hij doet) |
Citaat:
Daarbij kun je wel aan symptoombestrijding doen, ook al is de precieze diagnose nog niet gesteld. Soms vallen er mensen uit en wordt je gebeld of je daarvoor in de plaats wilt. |
lijkt mij hittebultjes
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb sinds een maand of 2 ook van die bultjes. Vooral op m'n bovenarmen, schouders en nek.
Heb zelf het idee dat het gewoon wat met de warmte ofzo te maken had. Ze trekken bij mij iig nu weer wat weg. |
Citaat:
|
ik gok op optie 3. iig een vorm van urticaria. Maar het is inderdaad een beetje een vreemd iets. Maar gezien de voorschrijvingen heeft de dermatoloog ook niet echt een precies idee.
|
Ik had ook een tijd zulke bultjes en die bleken van bloedluizen te komen waarvan ik een nest had zitten op het dak (en ik sliep op zolder). Of naja, ik had een nest met duiven en daar kwamen ze geloof ik vandaan :o
|
het ziet er niet zo ernstig uit :x
ik zou me er in ieder geval niet zoveel van aantrekken als jou:S |
En weet je al wat t is?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59. |