![]() |
[indie rock] Polaris
http://i.pbase.com/v3/45/124245/2/48709168.PICT0001.jpg
Zwaarmoedige en lichtelijk jazzy indie-rock uit Leeds, Engeland. Bestaande vanaf 1993, de periode waarin bands als Bob Tilton en Baby Harp Seal verantwoordelijk waren voor het begin van "emo" in Groot Brittanië; nu rest alleen Polaris nog. Eind vorig jaar is dan eindelijk hun tweede (zelfgetitelde) LP verschenen, waarbij men mag denken aan Slint en hier en daar het eerste album van Tristeza. Enkele nummers van hun zelfgetitelde LP: Sky Blue Pink Kissing Een nummer van hun eerste LP "Belated" uit 1998: No Misadventure En tot slot hun nummer van de split met Baby Harp Seal uit 1994: Monkey Puzzle Laat de herfst maar komen... |
Er was ook ooit een bandje bij Pete and Pete dat zo heette.
|
Erg goed. Melancholisch, jazzy, ik dig.
|
ik heb laatst een sampler gekregen waar volgens mij een nummer van ze op stond, zal het eens checken
|
kwam net een andere polaris tegen op wiki/myspace, had wel iets van the smiths maar was niet deze band :). Dus let op antigone.
|
Ik heb die nummers die je linkte ff geluisterd, maar ik vind het op het eerste gehoor een beetje saai. Misschien dat ik het vaker moet luisteren
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22. |