![]() |
Nederlandse toppers?
Een vraagje:
Mijn vriend gaat volgend academiejaar in Nederland studeren (we zijn van België). En nu wou ik, kwestie van al wat te acclimatiseren, een cd'tje maken met allemaal écht Nederlandse meezingers, belachelijke nummers, ... in ieder geval: op en top Nederlandse (én Nederlandstalige) liedjes. Iemand suggesties? Alvast bedankt! |
xD
|
Andre Hazes en Frans Bauer mogen in ieder geval niet ontbreken, en ook Toppertje van Tropical Danny & Guillermo moet erop.
Wat een beeld zul je van ons mooie landje krijgen tijdens het samenstellen. |
:D Vergeet 'toeter op de waterscooter' niet. :D (n)
|
'Bier en tieten.' Dat nummer hoor je hier (Terschelling) het meest, dus het zal wel op en top Nederlands zijn. :|
|
kutschurft - neuk je oma in d'r stoma
ik miste hem al op de hitzone cd's! |
The Star-Spangled Banner
|
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus...
|
En Wolter Kroes: ik heb de heeee-le nacht liggen dromen!
|
Nederland, oh Nederland / jij bent mijn kampioen / wij houden van Oranje / om zijn daden en zijn doen
|
Chain of Strength - True 'till Death
Burzum - Jesus' Tod |
Citaat:
|
Citaat:
|
Herman van Veen moet er op, anders is je cd mislukt. Ehm, welk nummer.. Cirkels. Of Andere Namen (<3). Of Hilversum III/Opzij als je voor echt de bekendste nummers wil gaan.
Het Goede Doel - Vriendschap. Alhoewel ze ook een nummer hebben dat België heet, dat is vast heel toepasselijk :( Boudewijn de Groot - Land van Maas en Waal. Doe Maar - Nederwiet. Want drugs mogen niet ontbreken aan een cd over Nederland blablablaa. Farce Majeur - Kiele Kiele. Dat gaat over Koeweit. :D Golden Earring - Mood Indigo. Niet Nederlandstalig, wel een gave Nederlandse band. Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt. Puur omdat 'ie zo stom is. :D Klein Orkest - Over de muur. Omdat het zo'n mooi nummer is. Gaat wel over Berlijn. :D Maar goed, wel Nederlands van oorsprong. Osdorp Posse - Origineel Amsterdam. Abel - Verleden Tijd. Nederlandse dronkemanslol: Skik - Betonpoalties, One Two Trio - Toedeloe, Band Zonder Banaan - Koning Pinteman, willekeurige nummers van Normaal. En als laatste, pwnmuziek: Raggende Mannen - Was ik maar doof. |
TOPSTARS :mad: :mad: :mad: :mad:
|
Hij vraagt om Nederlandse toppers en nog NIEMAND heeft Tropical Danny & Guillermo genoemd?!
|
Beter lezen, E.A.
|
My bad!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zanger Bob schijnt het helemaal te worden aankomend jaar (y)
|
Johny Jordaan - Pruimenpap
Marco Borsato - Ik leef niet meer voor jou Oh, en Drs. P - De Dodenrit Boudewijn de Grot - Meester Prikkebeen Oh, die laatste twee zijn niet echt belachelijk, maargoed. |
Jop - Jij bent de zon
|
Citaat:
|
Iets van Jannes, Rene Becker, Henk Wijngaard, Dennie Christian misschien?
Tip: De Esperando's - Sexy Weekend :o |
Boudewijn de Groot - avond.
Acda en de Munnik met allerlei nummers. |
De Zangeres Zonder Naam met 'Hij Was Maar Een Neger'.
|
'kom van dat dak af' en 'guus kom naar huus'
:( |
Guus Meeuwis, Marco Borsato, Frans Bauer, André Hazes, Gebroeders Ko, Toppers in Concert oid (Gerard Joling, Gordon en René Froger)..
(t valt me op dat er maar weinig vrouwelijke 'toppers' zijn, of ik ken ze gewoon niet of ik vergeet ze..) |
Annie hou jij m'n tassie ff vast.
|
kedeng kedeng
|
Citaat:
Ik zat trouwens met Braadvraat van Heidevolk in een alliantie op Travian. En heb 'm volgens mij zelfs nog zien lopen op Wacken, maar dat weet ik eigenlijk helemaal niet zeker want ik was niet degene die 'm dacht te herkennen en toen ik me omdraaide zag ik alleen z'n rug. |
Als je dan ook nog iets wilt wat een beetje fatsoenlijk is mag Anouk natuurlijk niet ontbreken. Ook Blöf moet er zeker op. Zoals gezegd Acda en De Munnik die mogen zeker niet ontbreken. Als je van ska houd mogen ook The Bouncers zeker niet ontbreken.
O ja en Ilse De Lange is ook wel ok. Het is gelukkig niet alleen maar kutzooi die er hier gemaakt wordt. :) |
Gabber Piet's gehele ouvre mag uiteraard ook niet ontbreken.
|
Geweldig! Hier kan ik al heel wat mee :)
Heel hard bedankt! |
luv? (n)
|
Citaat:
Euromasters uiteraard ook niet. |
En Charlie Lownoise & Mental Theo in dat geval ook niet..
|
Hoeveel nederlandstalige nummers hebben die? Nou, nou?
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ie het echt goed wil doen moet ie natuurlijk De Mosselman erop zetten. |
De vlieger hè, en brabantse nachten zijn lang.
|
Linda Roos & Jessica
|
Extince - Spraakwater
|
Beand Baas & Smarrike Skep - Wacht op Fuorutgong
Oh nee, da's Fries, en Friesland hoort niet bij Nederland. |
Alles naar de klote!!!!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
meezingers zei je he
(ik voel me een beetje beschaamd) Hermes house band - I will Survive Paul de leeuw - Vlieg met me mee naar de regenboog henny huisman - met zijn alle bonny st claire (niet zeker) - dokter bernard |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |