Citaat:
hookee schreef op 26-08-2006 @ 10:26 :
Als het 3 jaar stil heeft gelegen was er na de laatste uitgave waarschijnlijk geen verbetering noodzakelijk (y) . Zoals een kaasschaaf zo langzamerhand wel "uitontwikkeld"is :)
|
Op puur functioneel vlak was het inderdaad mature, maar wat betreft integratie en dergelijke, is het zeker géén product dat af is: geen integratie met autoplay van Windows XP, grafisch een beetje verouderd (geen XP-manifest, maar wel XP-icons), moeilijk om als gewone user er gebruik van te maken (je hebt een admin nodig). Dat zijn geen zaken die de doelfunctie van het programma verbeteren, maar enkel randfuncties die het programma op z'n geheel verbeteren. En wat er volgens mij even goed op zou mogen verbeteren is dat je niet "Artist / Title" moet werken, maar dat hij die automatisch in twee kolommen zet; ondersteuning voor discnumber in de tags. Nu is mijn workflow als volgt: CDex ript alles naar MP3 met zo mogelijk de gegevens uit FreeDB in de tags, dan foobar2000 erover en zo een discnumber/albumartist/... toevoegen, laten kopiëren naar mijn muzieklocatie door foobar2000 (zodat alle bestanden een juiste plaats en goede naam krijgen) en dan ofwel de cover scannen of downloaden van internet en in dezelfde map folder.jpg noemen. Er zijn heel wat stappen die in foobar2000 veel mooier zijn dan in CDex (omdat je meer controle krijgt over de tags) en als ze dat in CDex zouden inpompen, zou dat voor mij mooi meegenomen zijn (hoef ik niet meer manueel in foobar2000 de tags aan te passen en laten verplaatsen).
Wat dat voor de kaasschaaf betekent; iedere kaasschaaf heeft misschien wel ongeveer dezelfde vorm, maar het materiaal waaruit het vervaardigd wordt, kan soms anders zijn bij verschillende schaven en dat maakt soms het verschil.
|