![]() |
Liever te dik of te dun?
Ik ben zelf overdreven vet geweest (100 kg), maar nu weer (zogenaamd) te dun (52 kg). Ik ben 1.70m, dus 'n BMI van 18,5 ongeveer.
Eerst werd ik uitgemaakt voor vet varken en nu voor gratenpakhuis. Heb 't niet getroffen in dit leven :rolleyes: Ik kan je in ieder geval vertellen dat aankomen en afvallen allebei even moeilijk is, geloof me... Ben me dus af aan het vragen wat beter is: te dik of te dun. Beetje 'n uitgekauwde vraag, maar kan zo snel geen vergelijkbare, bestaande topic vinden. |
ik kan toch echt niks anders verzinnen dan de gulden middenweg. als ik moet kiezen liever een béétje te dik denk ik toch wel, maar kiezen tussen 'te dik' en 'te dun' kan ik niet, allebei lelijk en ongezond.
|
Dik. Uit onderzoek is gebleven dat een te laag gewicht gepaard gaat met een grotere toename van de mortaliteit (sterfte) dan een te hoog gewicht.
|
Hm. Ik weet hoe ik eruit zag met ondergewicht, dat beviel me niet. Ik ken meisjes met mijn figuur en lengte maar dan 15 kg zwaarder, die zien er gewoon goed uit. Liever te dik dus. Maar dan dus liever niet echt moddervet :p
edit: maar eigenlijk zijn betreffende meisjes ook niet 'dik', ze hebben alleen een dikke kont, en volgens het BMI overgewicht. |
Ik ben ook dun. Ik vind mezelf eigenlijk ook een beetje te dun. Heb een bmi van ongeveer 18 en baal soms van de vrouwelijke vormen die ik niet echt heb, de ribben die je ziet en botten die op bepaalde plekken meer opvallen.
Toch ben ik altijd blij geweest dat ik dun ben, niet op mn eten hoeft te letten enz. Ik kan me niet voorstellen om overgewicht te hebben en vind het ook al snel niet mooi. Ja, ben er toch wel blij mee zoals ik ben :). |
Citaat:
|
Honderd kilo was inderdaad erg veel voor je lengte, maar 50 kilo eraf is wel erg drastisch afslanken/afvallen?
Als je een slanke bouw hebt, dan is aankomen heel moeilijk. Maar als je van nature dik(kig) bent dan lukt afvallen je ook niet zo gemakkelijk. Ik heb liever (iets) te dik, BMI van 25,26 of zo. Dat is slechts een klein beetje overgewicht. Bij te dun denk ik aan snel koud hebben en slechte weerstand of zo (maar dan heb je het al over een erg laag ondergewicht). Het is trouwens wel zo dat wanneer je nog in de groei bent (borstgroei is tot ong. 21 jaar) er nog wel het een en ander bij kan komen. |
Citaat:
Ik heb er idd ook wel last van. Eigenlijk altijd koud, of iig erg snel en koude handen, maar dat kan natuurlijk ook aan je doorbloeding liggen. Of ik echt sneller moe ben dan anderen weet ik niet. Ik zou daarom ook wel iets dikker willen zijn maar dat lukt niet. Ik weeg al jaren hetzelfde. En toch ben ik liever iets te dun dan te dik :). |
Op dit moment zou ik zeggen, liever een beetje te dun. Maar ik denk als ik dun zou zijn, dat ik liever wat te dik zou zijn.
Als ik moest kiezen, ik denk liever iets te dik. In verband met de vrouwelijke vormen en beter voor de gezondheid. Maar ik ben liever gewoon slank. |
Ik ben alleen als baby te dun geweest en echt te dik ben ik nooit geweest, kan niet oordelen hoe dat is, maar afgaand op hoe ik me 'voel' en gevoeld heb, zou ik, als het bij mijn lijf zou passen (dus niet dmv extreem lijnen of sporten, maar dat het gewoon zo is), liever te dun zijn dan te dik.
Is deze post nog te volgen? :o |
Ik denk dat het heel moeilijk is om daarover te oordelen.
Ik ben al vanaf dat ik een baby ben te licht voor mijn lengte. Als 1,5 jarige viel ik juist af in plaats van dat ik aankwam omdat ik toen al goed kon lopen en veel te actief was. Daar kreeg ik toen wel medicijnen voor, maar iets ondergewicht heb ik altijd gehouden. Ik weet niet beter dan dat en kan me er ook geen voorstelling van maken over hoe het voor me zou zijn als ik te dik was... Zoals ik er nu over denk, zeg ik: Nee, liever te dun dan te dik. |
ik denk te dun... :)
ik ben zelf best wel dun.. niet dat ik het echt prettig vind ik ben liever gewoon gemiddeld maar ik heb er geen last van ofzo... :S en als je te dik bent kan je niet goed meer bewegen rennen heb je geen conditie krijg je last van je gewrichten... enz... |
Dik is lelijk. Vooral als je wat ouder wordt, dan krijgt de zwaartekracht er ook nog vat op. Om van de cellulitis maar te zwijgen, die je er ook nog gratis bijkrijgt.
|
Ik zou werkelijkwaar niet weten hoe zwaar ik ben. Ik ben 1.89 en ik denk dat ik...*kijkt naar buik*...wel iets te dik ben. Maar das meestal in de vakantie, ik sport nu niet, ik fiets niet elke dag naar school en terug en ik eet onregelmatig. Wordt straks wel weer beter.
Maar ot: Ik denk dat ik zelf liever te dun zou zijn. Want als je te dik bent krijg je allemaal hart en vaatziekten, zegt men. Tsja, tis moeilijk kiezen tussen 'te dik' en 'te dun'. Maar als ik echt zou moeten kiezen, dan toch liever te dun. |
Liever te dun.
|
lieverwat te dik
geen zin in constand ziek zijn , het koud hebben, vel over been zijn, en weet ik veel wat meer. kortom ik heb liever dat mijn leuter een afdakje heeft dan dat ik een lopend skelet ben waar nog wat vel overheen gespannen is |
Citaat:
|
Citaat:
|
Liever te dun... Ik verafschuw vetrollen op mijn lichaam :o
|
ik ben ook liever te dun.
|
Ik denk dat ik dan toch liever een beetje te dik ben. Ik bel altijd al mollig geweest, maar de afgelopen jaren echt te dik. Inmiddels ben ik 13 kilo afgevallen en weeg nu niet echt veel te veel meer, maar zit op nog wel net iets meer dan een gezond gewicht. Opzich voel ik me daar wel okay bij, maar misschien ook omdat ik niet anders gewend ben.
Echt te dun vind ik niet mooi en helemaal niet vrouwelijk en daarnaast ben je veel kwetsbaarder als je ondergewicht hebt. Dus ja, liever een beetje teveel vetjes dan te weinig. |
Citaat:
|
Voor het zien: iets dunner. Maar iets dikker is natuurlijk veel beter voor je gezondheid en dus zou ik daarvoor gaan.
|
Ik denk dat ik liever iets te dun wil zijn als te dik. Omdat je er dan niet zo op hoeft te letten wat je eet. Omdat ik nu te dun ben zou ik liever een paar kilo aan willen komen.
Ik ben nu namelijk ook te dun, en ook altijd al geweest. Vroeger had ik verschrikkelijk erge spillebeentjes. Dat heb ik nu gelukkig niet meer, maar ondergewicht heb ik nog steeds. Ik woog normaal gesproken altijd 50 kg, met een lengte van ca. 1.65. En vraag me niet hoe maar heb het in de vakantie nog klaargekregen 5 kg af te vallen, dus nu weeg ik nog maar 45 :| Dit vind ik toch echt veel te weinig, maar hoe ik het ook probeer ik kom geen gram aan. Ik ben verder wel gezond. Ik heb het ook redelijk snel koud, koude voeten heb ik nooit last van maar mijn handen zijn vooral s'winters wel ijskoud. Ook heb ik het idee dat ik meer hoofdhaar verlies als een "normaal" mens. Dit schijnt ook één van de tekenen van ondergewicht te zijn. Over het snel moe zijn kan ik niet echt een zinnige uitspraak doen eigenlijk, dat verschilt bij mij namelijk enorm. Soms ben ik echt uitgeput als ik thuiskom van school of stage. Terwijl ik een andere dag s'nachts moeite moet doen om in slaap te komen, omdat het lijkt dat er maar geen einde komt aan de energie die ik heb. |
Citaat:
|
Liever iets te dik. Zelf vind ik dat te dunne jongens geen gezicht zijn, niet iets te dik vind ik dan beter.
|
Kiezen uit twee extremen is stom.
Heb je liever dat je moeder dood is of je vader? Verlies je liever je benen of je armen? Ben je liever blind of doof? Spongebob-broodtrommel of Spongebob-beker? |
Ik kies trouwens liever voor te dun. Dan kan ik me namelijk helemaal kapotvreten totdat ik weer een goed gewicht heb.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, je zou maar voor die keuze komen te staan :(
|
Liever te dik, lekker warm. :D
|
ik ben al mn hele leven te dun dus ik denk niet dat ik er mee zit behalve dat andere mensen dan gaan zeiken dat je geen tieten hebt en dat je dun bent en geen zak weegt waar ik geen last van heb
|
Citaat:
|
persoonlijk zelf zou ik
liever wat te dun zijn dan te dik:p maarja te dik is gezonder dan te dun:P |
is te dik echt gezonder als te dun...??
|
"te" is nooit goed. Het ligt er ook maar net aan hoe te dik of te dun je bedoelt. Met 0% lichaamsvet ben je natuurlijk gewoon dood. En als je 1.35 m bent en 200 kg weegt, zal de dood ook snel volgen.
|
Te dik schijnt gezonder te zijn dan te dun
Te dun is (voor mijn gevoel) beter geaccepteerd door de maatschappij dan te dik. Dus jah...moeilijke vraag...doe maar iets er tussenin;) |
Nou ja, beide extremen lijken me niets. Als ik moet kiezen tussen <40 kg en >120 kg ofzo, dan liever geen van beiden :P
Kiezen tussen 5 kilo onder gezond gewicht, of 5 kilo er boven, dan liever de laatste. |
Citaat:
|
Bij de keuze te dik of te dun ga ik voor te dik, er zijn meerdere manieren om af te vallen dan om aan te komen.
|
Te dun dan maar.
Hoewel, als ik dunner word, steken straks mijn botten uit. :| |
'Te' is nooit goed :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou liever te dun zijn, heb ook heel kleine borsten die niet groeien als ik aan kom, dus dat past beter bij mijn bouw.
|
Liever te dun, dan heb je ook gezeur met opmerkingen. Ik ben wel 5 kilo te dun geweest, en ook wel 5 kilo te dik en ik vind dat eerste prettiger.
|
liever te dun, het is makkelijker om aan te komen dan om af te vallen.
|
Ik ben zelf ook tamelijk dun, en erger mij hier enorm aan..
Het is zo ergerlijk om de juiste broeken etc te vinden. Ook de opmerkingen zijn na een tijd afgezaagd. Dus liever iets dikker eerlijk gezegd.. |
Citaat:
Als ik 5 kg zwaarder wil zijn, dan krijg ik er dat echt met geen mogelijkheid bij. :| |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20. |