Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Win2k] Register (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=145941)

eddie 01-07-2002 15:57

[Win2k] Register

Hoe heet en waar staat het registerbestand van Win2k?

Ik wil iets vervangen in het register dat nogal vaak (>3000 keer) voorkomt. Dus dacht ik dat te doen mbt een tekst-editor. :)

Maar ik kan het bestand dus niet vinden...
Iemand?

Chimera 01-07-2002 16:00

Het bestand heet ook daar "user.dat", maar je kunt het sowieso niet in een teksteditor openen. Is binary. Je hebt wel geavanceerdere registry editors die goede search & replace functies hebben.

eddie 01-07-2002 17:43

Citaat:

Chimera schreef:
Het bestand heet ook daar "user.dat", maar je kunt het sowieso niet in een teksteditor openen. Is binary. Je hebt wel geavanceerdere registry editors die goede search & replace functies hebben.
In Win98 heb je er twee:
system.dat en user.dat.
In de eerste staat het systeem register en in de tweede de gebruikersinstellingen ofzo...

Is dit ook niet bij Win2k?
Mijn register is volgens Windows zelf 25 MB :eek:
Er staat geen een bestand in mijn Windows directory groter dan 22 MB... (alle bestanden worden weergegeven, inclusief de 'beveiligde' systeembestanden)

Weet jij dan een goede editor?
edit.com kan als binary openen... :)

[edit]
Kut Chello! :mad:
Connect - Disconnect - Connect - Disconnect - Connect ... :mad:
[/edit]

McMotion 01-07-2002 19:53

Citaat:

eddie schreef:
edit.com kan als binary openen... :)

ow dat kunnen ze allemaal wel :) tenzei het expliciet is afgeschermd door alleen bekende ASCII extenties te openen :) maar zo'n texteditor zou ik niet willen hebben

eddie 01-07-2002 19:57

Citaat:

McMotion schreef:

ow dat kunnen ze allemaal wel :) tenzei het expliciet is afgeschermd door alleen bekende ASCII extenties te openen :) maar zo'n texteditor zou ik niet willen hebben

Maar nu weet ik nog niet welk bestand dat is, of welke registry editor ik kan gebruiken... :)

McMotion 01-07-2002 20:01

weet ik ook niet maar ik zie dat je programmeert.. en het is erg makkelijk zoiets zelf ff te maken... voordat je een goeie registry-editor hebt gevonden heb je dat al 3000x gemaakt :P

eddie 01-07-2002 20:03

Citaat:

McMotion schreef:
weet ik ook niet maar ik zie dat je programmeert.. en het is erg makkelijk zoiets zelf ff te maken... voordat je een goeie registry-editor hebt gevonden heb je dat al 3000x gemaakt :P
moet ik wel eerst het bestand weten natuurlijk... :rolleyes: :p

McMotion 01-07-2002 20:04

nee hoor daar heb je een hele makkelijke API voor :D
'k zal ff zoeken.. momentje

McMotion 01-07-2002 20:06

http://msdn.microsoft.com/library/en...egapi_59mb.asp

eddie 01-07-2002 20:08

Dus ik moet zelf een programma schrijven voor een bewerking die ik eenmalig wil doen in het register, terwijl zo'n programma ook al bestaat?

Lijkt me niet :p :D

McMotion 01-07-2002 20:10

uhm jah.. anders ben je een half uur bezig met zoeken.. je had nu al lang op de bahama's kunnen liggen man

ik zeg dit juist omdat IK lui ben... mijn luiheid kan je slechts benaderen :D

McMotion 01-07-2002 20:11

maargoed ik ga weer voor de TV liggen.. suc6 ermee

eddie 01-07-2002 20:11

ik doe het wel op de omslachtige manier...

het complete register exporteren naar .reg, bestand openen in een editor (EditPlus), search & replace uitvoeren, .reg bestand importeren :D :)

eddie 01-07-2002 20:22

Het .reg-bestand is 42.8 MB :eek: :eek:

McMotion 01-07-2002 20:29

kan je de inhoud van dat .reg bestand ff hier op het forum posten? misschien kunnen we er nog wat van leren

zo'n bestand is namelijk wel gewoon ASCII :P

eddie 01-07-2002 20:58

wat wil je ervan leren dan?

eddie 01-07-2002 21:04

grutjes...

Citaat:

Kan compleet.reg niet importeren: niet alle gegevens zijn naar het register geschreven. Sommige sleutels worden gebruikt door het systeem of door andere processen.
Hmm...
Hoe kan ik het wel compleet veranderen/importeren?

*zucht*
Toch maar ff een proggie in elkaar knutselen die het veranderd?
*zucht*

eddie 01-07-2002 21:37

nou... het is (hoop ik) gelukt met exporteren/importeren :)

Maar... nu wil ik eigenlijk nog alle .lnk bestanden afgaan, en 'doel' en 'beginnen in' veranderen.

Zijn daar programma's voor, of moet ik
- zelf een proggie schrijven, of
- zelf de snelkoppelingen aanpassen?

Voor de geinsteresseerden: Ik heb net mijn harde schijf opnieuw ingedeeld (met Partition Magic) en een aparte schijf aangemaakt voor mijn progam files. Dus de 'c:\program files'-directory bestaat niet meer. In plaats daarvan heb ik nu de D-schrijf.

En ja... er staat al best veel op mijn computer, en om alles opnieuw te installeren... nee. :)

Chip Zero 01-07-2002 21:51

In Partition Magic zit ook een tool "DriveMapper" die zo'n directory-verandering voor je kan doen. En dan niet alleen in het register, ook in snelkoppelingen, .ini's en batch files IIRC. Misschien handig?!?

eddie 02-07-2002 09:58

Citaat:

Chip Zero schreef:
In Partition Magic zit ook een tool "DriveMapper" die zo'n directory-verandering voor je kan doen. En dan niet alleen in het register, ook in snelkoppelingen, .ini's en batch files IIRC. Misschien handig?!?
ooo... :)

Ja, ik heb Partition Magic net, dussuh... :)

Dank!

Lethalis 02-07-2002 10:02

Citaat:

eddie schreef:
Hoe kan ik het wel compleet veranderen/importeren?
Door dit te doen wanneer Windows niet geladen is :D Leuk he? ;) :p

eddie 02-07-2002 13:51

Citaat:

******** schreef:
Nou... lachen! :rolleyes: :p

Maar als het goed is werkt alles nu naar behoren :)

Quintiano 04-07-2002 11:41

Citaat:

******** schreef:
Wanneer je dat programma'tje van Partition Magic gebruikt, gebeurt dit on the fly.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.