![]() |
Zitten Blijven
Hoi
Ik ben net opgebeld door mijn mentor "Hoi Jenny, ik belde om te zeggen dat je niet bevorderd bent naar 3vwo+ maar wel naar 3 atheneum" Dat was een half uur geleden en ik heb niks anders gedaan dan huilen, ik kan mijn opleiding niet afmaken, ik raak mijn klas kwijt... En ik kan er niks tegen doen... Ik ben nog nooit blijven zitten, altijd een goede leerling... Maar nu ineens, een keiharde klap in mijn gezicht De deur naar mijn doel is dichtgeslagen... :( Ik ben zo verdrietig... Maar om even terug te keren op het topic: Zijn er nog meer mensen die blijven zitten? Of bijv. van VWO naar HAVO gaan? groetjes, Jenny |
ister zo'n groot verschil tussen vwo+ en atheneum???????? bij ons heet t tzelfde alleen atheneum + is dat je gelijk vavaf de 1ste op t atheneum zit......... en vroeger kon je pas vanaf de 2de :confused:
ik zit nu in de 5de en ben " bespreekgeval" ik was op mn vorige rapport " zittenblijver" dus kzie wel! STERKTE! |
Op mijn (vorige) school is er erg weinig verschil tussen VWO+ en VWO. VWO+ is de eerste 3 jaren van de middelbare school en in de 4e wordt VWO+ en VWO gemengd tot een 'gewone' VWO-klas en blijft er niks meer van dat +je over. En volgensmij is dit op elke middelbare school zo'n beetje op deze manier.
Jammer voor je dat je een iets lager niveau moet doen, maar je kunt er dezelfde vervolgopleidingen mee doen en je klasgenoten krijg je misschien de volgende jaren weer in de klas. Dus ik zie het probleem niet echt. Maar als je er moeite mee hebt wens ik je sterkte! :) Ik ben trouwens nooit blijven zitten, op groep 1 na dan. ;) |
ik heb ook vwo+ gedaan en eigenlijk was het enige verschil dat wij ietsje sneller gingen als de havo/vwo klassen, omdat die meer rekening moesten houden met de havo'ers... ik zit nu (in de 4e en volgend jaar de 5e) gewoon tussen alle andere vwo'ers... maakt op zich dus niet zo veel uit, die opleiding kan je gewoon afmaken!
wel jammer dat je idd naar een andere klas gaat, maar daar zul je je heus wel kunnen vermaken! maar ik vraag me af hoezo het zo'n schok is... had je het niet een beetje zien aankomen dan wat betreft je cijfers? iig wel veel sterkte d'r mee! |
Citaat:
|
Bedankt voor de reply's
Maar ik wil wel even zeggen voor mijn gevoel heb ik gefaald ik bedoel mijn doel was een 3 jarige opleiding afmaken zodat ik ervaring had in de ICT en zow... Nou moet ik bij het 2e jaar kappen omdat ik misschien volgend jaar een "probleempje" kan krijgen met natuurkunde en biologie (wat we volgend jaar niet eens hebben) en wiskunde (heb ik bijles in) Dus volgens mij word er ook nog een beetje 'gesjoemeld' Want ik weet zeker van mezelf dat ik dat 3e jaar vol kan maken! En ik had er zo op gehoopt... Nou ik wist het eigelijk zeker dat ik overging... Maar ja... Het is moeilijk uit te leggen wat ik voel maar ja... |
Wat houd VWO+ dan precies in :confused:
Bij ons bestond dat niet eens, en het enige dat ik kén als VWO+ is VWO met latijn... Maar leg eens uit? Vind persoonlijk dat je iig behoorlijk overdrijft in de reactie, het is het einde van de wereld niet, en als het niet op je cijfers is, dan zou ik gewoon snel van school veranderen. Lijkt me dan dat ze je geen bindend advies kunnen geven. |
VWO+ (bij ons) is zo:
Je hebt alle normale vakken alleen een paar krijg je er versneld om nog andere vakken erbij te doen. Je hebt geen KGL maar Filosofie. Je krijgt wiskunde ipv 4 lessen in 3 lessen. Voor dat uur krijg je dan informatica voor terug. In de brugklas is dat 3 uur informatica en in de 2e klas 2 uur informatica. Ook krijgen we versneld engels. Dat wil zeggen we hebben minstens 1 keer in de week een conversatieles en die andere 2 lesuren gebruiken we voor de normale stof. Als laatst hebben we Management. Dat zit vermengd in de les economie en informatica samen. Je krijg dan modules en die ga je afwerken. En als je die 3 jaar vol hebt gemaakt met deze vakken, krijg je een diploma er voor. Daarna ga je gewoon naar Atheneum 4 natuurlijk. Vwo+ is een pittigere opleiding. |
Neeeeeeeeeeeeee echt waar? Bah wat klote voor je! :( :( :( Heeft Hettinga opgebeld dan??
Zul je zien, gaat M. wel door naar V3...... :mad: Na jah je red het wel meid! *digi-knuf* |
ik ben over naar 5vwo, en heb er in de 2e zelf voor gekozen om atheneum te doen ipv gymnasium, omdat k latijn en grieks nutteloos vind en de mensen die in de gym klas zaten niet aardig vond.. k ga volgend jaar wel kcv doen :)
|
4 havo ik blijf zitten :S:S
een 4 (standaard op me rapport voor engels) een 5 Nederlands (twijfel) maar anw is ook een 5 en geschiedenis |
ik heb vandaag te horen gekregen dat ik met 6 onvoldoendes :eek: ben bevordert naar 4 gym ze zagen het niet zitten als ik nog een jaartje overdeed :D
|
VWO, HVO dinges...Het is een ander onderwijssysteem hier in België...Maar ik moet wel mijn jaar overdoen....Over 3 dagen mijn C-attest in de bus ontvangen...Ik mag lekker naar informaticabeheer waar ik totaal niemand ken...In het eerste trimester had ik mentale problemen enzo en moest ik uit medelijden van de leraars niet alle examens maken, 1 tekort, in het 2e had ik het er naar mijn denken heel goed vanaf gebracht...mis poes, 48 met 6 tekorten. In het derde heb ik me echt ingezet met de examens, en haalde ik slechts 54.5 met 4 tekorten in het totaal, de 3 trimesters opgeteld...De leerkrachten willen dat je slechts 3 tekorten hebt en 55 procent...yes, kben genaaid voor dit jaar, je snapt het...Ik kan maar blijven volhouden nu, er zit nix anders op...
Wel vreemd van je leraar dat ie zo kort aan de telefoon was Bij ons zijn ze wel meer met de leerlingen begaan en mag je een serieus gesprek met goede bedoelingen verwachten...dat geluk heb ik nog tenminste Wel, jenny meis, je bent niet alleen |
Ja ik ben vorig jaar ook blijven zitten in 5v... maar het is echt niet zo erg hoor! Je komt wel in een nieuwe klas, maar (als je er een beetje moeite voor doet) leer je zo weer nieuwe mensen kennen. En je bent toch niet echt blijven zitten??? Nou ja het komt vast goed! Sterkte
|
Ik ben nog nooit blijven zitten. Nu doe ik 5gymnasium en doe volgend jaar 6gymnasium :) . Ik moet vanavond of morgen nog officieel bericht krijgen dat ik over ben, maar dat zal wel goed zitten. Ik voldoe nl. aan de overgangsnorm. Ik heb twee vijfen. Eén voor Engels (4,8) en één voor Frans (5,4). Dus hoe graag mijn docente Engels het wel wil, blijven doe ik ook dit jaar niet.
Wat is vwo+ nou weer? Bij ons op school hebben ze dat niet. Waarin verschilt vwo+ van het atheneum en het gymnasium? |
Volgens mij is VWO+ gymnasium. Maar was het dan zo'n verrassing? Je hebt toch wel wat een beeld van de cijfers die je haalt? Maar 3 Ath. is volgens mij helemaal zo lecht nog niet.
|
@gerwin: Vwo+ is vergelijkbaar met het gym okay..
maarreuh.. over die cijfers voor mijn gevoel ston ik één 5 en hooguit twee... Dat bleken er drie te zijn... maar ik heb er nu eigelijk best wel vrede mee... na een week dus nou ik ga dat atheneum halen met tienen dus daar ga ik hard aan werken en laten zien dat de school het mis had... dat ik die vakken wel kan |
VWO+ is op elke school anders. Bij ons op school heb je geen VWO+ maar ik ken wel iemand die op VWO+ zit bij ons in de buurt en die hebben ook Spaans enzo.
Daarnaast, zo erg is het toch niet? Je gaat toch gewoon over naar de 3vwo? Ja okay, 3 atheneum. Trouwens, je zegt dat het ligt aan natuurkunde, biologie en wiskunde. Maar dat zijn toch algemene vakken? Dat heeft iedereen toch in 3 VWO? Dan vind ik de reden wel erg dom! |
Ikke ben dit jaar ook blijven zitten... (havo-3 naar havo-3 :eek: ) Maar ik vin het heelmaal nie zow erg.. je moet gwoon positief blijven.. en trouwens.. als je profielen moet gaan kiezen als je in de veirde zit, raak je je klas toch oowk kwijt???? Ik had dit jaar oowk een onwijze kutklas, dus drom vinnik et oowk niej erg dat ik een andre klas krijg (denk ik) :confused:
|
*zucht* Ik ben ook blijven zitten op mn ouwe school, ging naar andere stad verhuisen, d8 dak daar nog gym mocht doen, zit nog in bespreking :confused:
|
ik heb het voorbije jaar ook blijven zitten,vond het wel rot,maar dat was omdat ik in een ongelooflijke kinderachtige klas zat.....
|
Ik was un twijfelgeval! Omdat ik een 3.6 voor engels stond (een 4 dus) en een 5 voor frans maarja! Ik ben dus wel net over! Trouwens jij blijft eigenlijk helemaal niet zitten maar gaat gewoon 'n stapje lager...nou je kan altijd nog die extrqa vakken doen (een cursus ofwatdanook) duss...het zal wel goed komen!
Anders moet je in een vak waar je slecht in bent ofzo bijles nemen :confused: maarja..! zo errug kan 't toch niet zijn! Gewoon goed je best doen, en trouwens als je zegt dat je vwo+ WEl goed aankunt nou..dan moet atheneum niet zo moeilijk zijn dus heb je wat meer tijd over enz.! Veel suc-10 volgend jaar! gr. Myrthe |
He? dit is de eerste keer dat ik van VWO+ hoor.
Ik zou het haast verwarren met gynasium. Zelf doe ik atheneum. Bestaat VWO+ alleen in belgië ? Als het ook in nederland bestaat - wij hebben helemaal geen vwo+ klas ( wel gym. maar dat is alleen extra talen er bij ). |
Citaat:
Ik ging dit jaar N&T doen, en een paar meisjes bij mij uit de klas N&G, en wel kwamen wel bij elkaar in de klas, maar een paar jongens die net als ik N&T gingen doen, daar kwam ik weer niet bij in de klas. Dat ligt gewoon aan welke vakken je hebt, en dan zetten ze degene met veel dezelfde vakken bij elkaar in de klas. Dus je hebt kans dat je klas maar gedeeltelijk uit elkaar valt, maar er komen ook altijd mensen uit andere klassen in een klas (beetje vaag verhaal :o ) ik ben btw niet blijven zitten dit jaar. Ik had verwacht dat ik met een 4, misschien een 5 voor natuurkunde over zou gaa, maar das een 6 geworden :)) |
Ik heb dit jaar 4 vwo gedaan. Ben niet bevorderd, en ga nu naar 4 havo. Let wel: als je je propedeuse haalt in de 1e klas van de HBO kun je ALSNOG een universitaire opleiding doen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |