![]() |
OV-Jaarkaart
Wie weet wanneer mn ov-jaarkaart weer geldig is. ik kan het niet terugvinden op de website van ib-groep... :)
www.ib-groep.nl |
16 augustus. Staat gewoon op de kaart zelf.
|
euwh...jah haha dat is 1plaats waar ik nog niet had gekeke :s
|
17 augustus weer? Het was toch tot en met? Naja, boeiend. Hij is weer geldig, en ik heb hem gemist. :o
|
Citaat:
|
verkeerde topic
|
Citaat:
Kan je dat declareren? :o |
Citaat:
|
Citaat:
En het mocht weer vanaf de 16de inderdaad :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik moet 25 augustus al naar school en mijn OV gaat pas 1 september in. Dat is dus 5x voor de trein en bus betalen :S Is dat geld terug te vorderen ofzo?
|
ja echt onzin dat de ov later ingaat dan dat het studie jaar begint...
ik kan niet wachten! (op mn ov dan he) |
Mijn OV geldt pas 1 oktober. :o :(
|
Ik vind dat ze daar echt iets aan moeten veranderen. Het slaat toch nergens op als je voor je eerste maand elke dag een treinkaartje moet kopen, of bijvoorbeld een trajectkaart voor weet ik hoeveel geld. De kinderbijslag is veel minder dan wat je kwijt bent aan kaartjes dan. Gewoon die grens op 1 september voor iedereen trekken.
|
Je krijgt geen geld terug voor dagen dat je al naar school moet en je OV nog niet geldig is. Eigenlijk vind ik dat ook meer de fout van scholen dan van de IB-Groep.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'k Vind echt dat een OV voor iedereen vanaf 16 augustus moet ingaan; juist mensen met intro's hebben daar baat bij. En ik vind ook dat iedereen die per september aan een opleiding/studie begint meteen zo'n kaart moet krijgen, slaat echt nergens op om mensen een maand te laten betalen. Maar ja, 'k maak geen regeltjes :(
|
Ik zou persoonlijk niet proberen te reizen met een ov-kaart die nog niet geldig is, er wordt op gelet en de conducteur móet gewoon 35 euro boete geven. En die kan je niet terugkrijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
En die krijgen natuurlijk ook nog kinderbijslag. Maar als je dan ook moet reizen moeten die ook een OVkaart krijgen natuurlijk. Waar slaat het hele gedoe anders op. MBO is niet minder ofzo :s |
Ik vind dat van het MBO ook stom, mijn moeder moest voor mijn broertje een treinkaart kopen van 1100 euro, alsof het niets is (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik begin 4 september, maar moet 31 augustus al langs voor mn rooster en zo. Is dat ding dan nog niet geldig, of wel ? (moet m nog ophalen).
|
Citaat:
|
Citaat:
mwa, t zal wel vanaf 1 september zijn. ach, wat geeft t, die paar tientjes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb vandaag mij OV gehaald. Alleen jammer dat die pas in sept. geldig is.
|
Als je in had gevuld dat je opleiding in augustus al zo beginnen bij het IBG, zo hij al wel vanaf 16 augustus geldig zijn :) Dat had ik iig vorig jaar (y)
|
Citaat:
|
waarom moet je eigenlijk 2 pasfoto's mee? 1 voor op je kaart, en de ander?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tenzij je opleiding ook daadwerkelijk in augustus begint of als je zo'n achterlijke onderwijsinstelling hebt die pas 2 weken voordat de school begint, vermeldt wanneer je eerste schooldag begint en je dus maar moet gokken tijdens het invullen van je ibgpapieren.
|
Je studiefinanciering begint pas in september, dus is je ov-kaart ook geldig vanaf september. Lullig, maar het is niet anders.
|
Citaat:
Dit jaar begint het onderwijs bij veel instellingen pas de 4de, maar dat is gewoon omdat dat handiger is dan op een vrijdag te beginnen. Maar goed, 't jaar begint nog steeds de 1ste, niet de 4de. |
Ik moet wel in augustus naar school (hbo). En dat wist ik dus niet een paar maanden geleden toen ik heel die rommel invulde van de ibg. Maar ik heb trouwens wel 1 september ingevuld als startdatum :s
|
Citaat:
Als dat het geval is; wijzig je startdatum via Mijn IBG, misschien heb je er nog iets aan qua stufi ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06. |