![]() |
Vetlaagje kwijtraken
Ik ben nu al ruim 2 weken bezig met m'n vetlaagje proberen kwijt te raken, maar ik zie geen enkel resultaat. Ik eet 's morgens als ontbijt 2 boterhammen met pindakaas en 1 met kaas en drink daar een glas melk bij. 's Middags ga ik 40 - 50 op de hometrainer fietsen en 3 kwartier daarna eet ik 1 boterham met kaas, een banaan en neem ik daar weer een beker melk bij. 's Avonds eet ik gewoon avondeten (verschilt uiteraard, maar wel bijna altijd gezond) en daarna neem ik nog een appel, banaan of perzik of zo. Paar keer per week doe ik wat gewichtjes voor de armspieren en soms ga ik ook wat touwtjespringen. Over de hele dag drink ik ongeveer 2,5l water. Doe ik iets verkeerd of zo, want ik zie echt helemaal niks. Heb ik dan toch te weinig geduld?
Ps. misschien verkeerde onderdeel, maar volgens mij zit ik wel goed. |
je kunt ook gewoon een week niet eten /lulligheid
helaas is dat fietsen nogal weinig, te weinig om binnen 2 weken verschil te merken. probeer er 2 uur of zo van te maken, en dan nog steeds duurt het een tijd voor je iets merkt. |
Geen pindakaas en ander fruit dan banaan.
|
2 weken is inderdaad wat kort. Dat gaat echt langer duren. (afhankelijk van de hoeveelheid vet)
Ik zou zeker niet minder gaan eten, als je gezond eet en stopt wanneer je geen honger meer hebt zou je door flink te sporten vanzelf dat vetlaagje kwijt moeten raken. De toverwoorden hierbij zijn: doorzettingsvermogen en geduld. |
Maak er nu wel een uurtje fietsen op de hometrainer van. In plaats van pindakaas kaas en worst nemen. Eet wel witte boterhammen, maar komt omdat ik bruin echt te vies vind helaas.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het helpt wel, door dat fietsen krijg je meer mitochondrieen in je cellen en daardoor heb je meer energie nodig.
|
Er is niks mis met 1 boterham met pindakaas op een dag, eet dat zelf ook al maanden en ben blijven afvallen dus gewoon blijven eten! (gezonde vetten!)
Om je stofwisseling optimaal te krijgen is het beter 5 eetmomenten op een dag te hebben dus om de 2 a 3 uur een kleine maaltijd. Dit in combinatie met 3x per week cardiotraining (65% van je max. hartslag) wanneer je bloedsuikerspiegel op zn laagst is en krachttraining en gewoon goede keuzes maken in wat je allemaal eet! |
Is hardlopen met een lage hartslag (dat kun je uitrekenen aan de hand van je leeftijd en gewicht) niet beter dan fietsen? Je traint dan in je zone waarbij je alleen vetten verbrand nml. Ik weet niet of dit voor fietsen ook geld (dacht het wel) maar je moet je maar eens gaan verdiepen in hartslagmeters.
|
Hoe fiets je precies op die hometrainer? Je moet je niet helemaal kapot gaan fietsen, want vet verbrand niet zo snel en dan worden er andere reserven aangesproken. (Geloof glucogon in de lever die dan weer wordt omgezet in glucose door glucogeen, naja is ook niet zo belangrijk)
Je moet gewoon een rustig fietsen en lang, vooral lang. Het beste kun je dan fietsen op het randje van licht zweten en niet zweten. Verder heb ik geen idee of je beter een andere sport kunt gaan doen om het sneller te laten gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je vet wilt verbranden moet je gewoon rustig aan bewegen, je mag wel vermoeien, maar liever niet gaan zweten. |
omg geen pindakaas en al helemaal geen 2 boterhammen.
|
Citaat:
Bovendien blijft je bloedsuikerspiegel zo ook goed op peil. |
Citaat:
Tja, het is verwarrend allemaal :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hoezo krijg je dat niet weg dan denk je? :P teveel? (ik verbaas me dr trouwens ook over hoeveel je eigenlijk kan eten voor een beperkt aantal kcal, zolang je maar bepaalde proucten kiest maja dat lijkt me logisch :P ) |
Je bent gewoon goed bezig, ga zo door en je merkt het verschil vanzelf wel
|
Citaat:
|
Banaan en druiven is het 'slechtste' soort fruit dat er is. Je kunt beter een appel nemen ofzo.
Daarnaast kun je wat light producten proberen van kaas ofzo. En véél sporten. |
Citaat:
|
Citaat:
Optimale vetverbrandingstraining: eerst krachttraining daarna cardiotraining. |
Citaat:
|
Citaat:
(...) Nu is dit niet voor iedereen weggelegd, en dus zal ik een alternatief geven: doe je cardio-training direct na je gewichtstraining. Je lichaam is dan redelijk door z'n koolhydraten heen door de gewichtstraining, en zal dus ook sneller moeten overschakelen op vet. Ga dan niet na je gewichtstraining eerst wat eten of een sportdrankje nemen, want dan vul je je koolhydraten weer aan, en is het effect een stuk minder! Doe je cardio-training ook niet vóór je gewichtstraining, want dan houdt je lichaam te weinig energie over om die training zinvol te volbrengen. Bron: http://www.giantpt.com/Training/GIAN...iotraining.htm klinkt eigenlijk heel logisch toch ;) omgekeerd zal zeker ook resultaat boeken maar voor optimaal resultaat: eerst krachttraining daarna cardio |
Citaat:
Citaat:
|
Je eet en beweegt te weinig.
|
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding.htm (en bij training)
maargoed ga hier maar eens rondneuzen heb je vast wat aan! |
Citaat:
|
Volgens mij is het beste tijdstip om te sporten voor het ontbijt, aangezien je doelt op vetverbranding. Je lichaam moet dan namelijk zijn energie uit de bestaande vetreserves halen en dat is wat je kwijt wilt. Ik loop nu zelf al een tijdje voor het ontbijt en ik moet zeggen dat ik vrij snel resultaat zag.
|
Citaat:
|
Wat dacht je van VARIATIE? Elke dag hetzelfde ontbijt & lunch is echt niet goed. Verder is het belangrijk om op vaste tijdstippen te eten.
|
Citaat:
|
je moet eerst door je koolhyrdraten heen komen o vet te gaan verbranden, dus sport is wat langer achter elkaar (2 uur ofzo)
of ga aan de pillen, speed of ephedra of liters koffie=P |
Je eet slecht en je bent pas twee weken bezig, wat wil je nou?
|
Citaat:
Oh ja, en de cardio kun je het beste doen om 60% à 70% van je Vmax (=220-leeftijd) en minimaal 30 minuten. |
Citaat:
toen ik 16 was bijvoorbeeld een keer goed gemeten 220- 16 = 204 en mijn hartslag na de coopertest was 236 en als ik een keer lekker sprint op een fiets als ik een keer naar een sportschool ga dan haal ik de 220 ook zo (niet da tik dat langer als een paar minuten volhoud magoed) magoed mijn hartslag in rust (dus als ik gewoon in eens toel zit ofzo) is altijd rond de 80 geweest toen ik veel sporte en nu ook nogsteeds dus miss ben ike en appart verhaal |
Citaat:
|
Citaat:
Die 220 is overigens waarschijnlijk gewoon een gemiddelde. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43. |