![]() |
Poes
Verpoezend kus je de stilte
diep in een snorrend snurkende slaap, in het lome licht van lengende dagen, waar je wacht, op het beginnen van de nacht. Als dan eindelijk de kilte valt in ’t lange gras, het laatste gemekker van een schaap weerklinkt en de schaduwen het licht verjagen, dan heb je lang genoeg gelegen, begeeuw je het lot om op te staan en parmantig –met de staart omhoog- schuddelkontend de trap af te wiegen en steels sluipend te verdwijnen in de boomgaard. Een jager is op jacht maar de vogels vliegen veel te hoog en de weg naar boven is langer dan verwacht. http://img220.imageshack.us/img220/2043/164az6.th.jpg |
Ik vind het heel mooi geschreven! Mooi einde! niks meer aan doen
|
Ik vind het leuk, doet me denken aan een paar katten die ik heel goed ken.
Als dan eindelijk de kilte valt in ’t lange gras, het laatste gemekker van een schaap weerklinkt en de schaduwen het licht verjagen, Dat vind ik het beste stuk, schilderachtige sfeer neergezet met een paar woorden. Over het algemeen heb je heel mooi gespeeld met woorden die met katten te maken hebben, zodat het origineel en leuk blijft om te lezen. Soms ga je naar mijn smaak wel net iets te ver, schuddelkontend zullen sommige mensen vast grappig vinden maar ik vind het net iets te. Je rijm is leuk, hier en daar ligt het wel voor de hand maar opzich is dat niet storend. En de foto erbij is zeer schattig, zelf genomen? |
Dank je :)
Die schuddelkontend daar kan ik echt niet aan doen maar m'n kat heeft nogal een typische manier om de trap af te lopen, zal bij gelegenheid eens een filmpje ervan maken. Je zal dan begrijpen waarom ik het schrijf ;) Kon er geen beter woord voor vinden. Foto is zelf genomen, is m'n kattebeest die hier bij mij in de kamer woont (een ragdoll van 2 jaar oud). Superleuke kat en heel erg aanhankelijk, soms té. @wilookmeepraten: Bedankt voor je reactie. Lang geleden trouwens, alles goed? |
wat een origineel gedicht, ik zie gewoon voor me hoe je kat 'schuddelkontend' de trap af wiegt. :)
(ik vind het trouwens een leuk woord) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02. |