![]() |
Wat lezen we nu?
Ben je op dit moment iets klassieks aan het lezen, op school of voor jezelf, in Latijn/Grieks of in vertaling? Vertel er iets over.
(Onder het motto: blaas dit forum nieuw leven in.) |
Ehm... Epikouros in het Grieks (ja lekker simpel, moet er weer even inkomen :p ). En dan nog tragedies van Aischylos/Euripides/Sofokles in vertaling, over (het geslacht van) Agamemnon. Ben nu bezig met Euripides - Elektra. Leuk! (y)
|
Jawel, ik ben "druk" bezig met Seneca's brieven aan Lucillius en Augustinus' Confessiones voor mijn herkansing maandag.
|
topicstarter begint.
|
Citaat:
|
Jullie snappen er ook niets van he? Chatten met pm, relevante info posten op forum, niet andersom :o ;)
Het enige klassieke wat ik aan het lezen ben is Handelingen, maar dat telt vast niet :) |
Citaat:
|
Topicstarter leest de Odyssee Naso's lessen in de liefde in vertaling. Ik kan zelfs verklappen dat een muzikale compositie op de Odyssee in de steigers staat.
|
Citaat:
|
bijna? (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niets. Nihil agere delectat. (y)
|
Ovidius over zijn Corinna (L)
|
Citaat:
|
Plato's Apologie en Caesars De bello Gallico (1e jaar GLTC :D)
|
Euripides' Hippolytos
Daarnet met de proloog begonnen. Zo'n 25 regels van de 'gekrenkte trots' van Aphrodite. De examenstof van dit jaar dus. Binnenkort of verderop dit jaar maar eens een apart topic openen, voor de enkeling die ook eindexamen Grieks doet dit jaar ;). |
Citaat:
En ik lees nu Handelingen. |
Middeleeuwse poezie bij Latijn en Lysias bij Grieks. :)
|
De nativitate Mariae. Middeleeuws latijn is raar :s
|
Citaat:
|
Euripides' Hippolytos en Vergilius' Aeneis. De Examenstof dus.
|
Antigone van Sophocles, want dat moet ;) en straks de eerste rede van Cicero vs. Catilina, iemand enig idee waar ik die kan vinden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn nieuwe Grammatik des Neutestamentlichen Griechisch van Blass/Debrunner/Rehkopf, maar dat is natuurlijk niet echt klassiek :o
|
Tacitus Annales, maar dan voor een opdracht.
|
Citaat:
|
Nog steeds Handelingen :o
|
Plinius, op school (voor Latijn).
En ik ben een n00b want ik heb nooit Grieks gehad :(:(. |
Je kunt toch nog altijd beginnen met Grieks? Zelf of m.b.v. een bijlesleraar. Het is nooit te laat om met Grieks te beginnen! Experto crede!
|
Citaat:
Nee, zonder gekheid, ik heb het te druk met de andere vakken op school. Mijn profiel is erg zwaar voor me en ik ben al blijven zitten. Dus.:) |
Wij zijn bij Latijn Caesars De bello Gallico aan het lezen. Niet mijn favoriet, maarja. Ik heb liever Ovidius <3
|
Over twee weken tentamen over 16 hoofdstukken Handelingen :(
|
ik lees momenteel odyssee vertaling van bertus aafjes en tegelijk zijn boek dooltocht van een griekse held waarin hij Odysseus na reist
:) |
Om even een antwoord te geven op de vraag van docent uit het Grieks eindexamen topic:
Bij Grieks zijn we nog steeds met de Apologie van Plato bezig en vanaf vandaag zijn we begonnen met een redevoering van Lysias erbij (de verdedigingsrede ten behoeve van de moord op Eratosthenes) en bij Latijn hebben we gister net Caesar afgesloten en gaan we met de zaak van Verrus (ofzoiets :rolleyes: ) van Cicero beginnen. Euripides lezen we pas later in het jaar, we gaan de Io lezen. |
Citaat:
|
No hablo español!
|
Citaat:
|
Por qué, señorita? :(
|
Citaat:
Bij Latijn hebben we Middeleeuwse poezie gedaan, nu gaan we aan Cicero beginnen (weet niet welke tekst). |
Citaat:
|
"zaak van Verrus" :nono:
De redevoering wordt "in Verrem" genoemd > de man heet(te) Verres! Zoals ik ook altijd tegen mijn leerlingen zeg: één letter verschil kan bij het Latijn een boel uitmaken [tot twee keer toe typte ik "boek" :)] |
:rolleyes: Weet ik dat ook weer (ik wou het nog veranderen in mijn post, maar mijn 1440 minuten (of zoiets :s ) zijn verstreken en mijn fout zal eeuwig blijven staan. Maar goed, c'est la vie. We zijn nog niet begonnen en om heel eerlijk te zijn heb ik de syllabus alleen nog maar snel in mijn kast gezet, omdat hij grandioos dik is en ik niet hoop dat we die 151 capita werkelijk in 6 weken af moeten krijgen :eek: :rolleyes: .
|
Ik moet echt weer tijd gaan maken om wat te lezen...Miss mn Herodotus-project maar ns opppakken...
|
Wat is je Herodotus-project? 't Hele werk lezen? Leuk, maar ik zou er geen tijd voor hebben.
Off topic1: Wat ben je ontzettend vroeg op voor de zondagmorgen! Off topic2: Eerlijk gezegd lees ik in mijn vrije tijd liever iets anders dan de klassieken. Zijn er meer mensen die er zo over denken "of" moet ik een nieuw topic openen? Laat ik dat maar doen. |
Citaat:
Leuk idee voor dat topic! Owja...ik ben wel vaak vroeg wakker. Daarna kruip ik er vaak nog even weer in om wat te gaan lezen :p Maar t was nog te donker en met t licht maak ik mn vriendin alleen maar wakker. |
Grieks:
Herodotos' Historiën ( we werken met het eindexamenboek van 2002 en hebben tot nu toe het verhaal van "Gyges en Kandaules" en de verhalen van "Kroisos" gelezen. We zijn nu bezig met "De Tragedie van Atys" ) Latijn: Ovidius' Metamorphosen ( ook bij Latijn werken we met het eindexamenboek van 2002 en tot nu toe hebben we het verhaal van "Daphne en Apollo", "Battus", "Aphrodite en Mars" en "Atlas" gelezen. Nu beginnen we met "Orpheus") |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |