![]() |
Eredivisie 2006/2007 topic
Zo, gisteravond is het seizoen dan eindelijk begonnen, daarmee meteen een einde makend aan de voorbereiding. Clubs hebben aangekocht en kunnen nog een dag of tien extra versterking halen, maar dit weekend moet het al gebeuren.
Gisteravond is de spits afgebeten door Sparta en Vitesse, die een aardige wedstrijd op de mat legden. Vitesse-aankoop Lazovic bewees zijn waarde en Vitesse won met 1 - 2. De overige wedstrijden in ronde één zijn ook veelbelovend, met toch twee erg leuke wedstrijden tussen Feyenoord en FC Groningen en tussen Heracles en Twente. Praat hier dus verder over de gebeurtenissen en nieuwtjes in de Eredivisie. De overige wedstrijden: Zaterdag, 19.30 uur: Willem II - FC Utrecht ADO Den Haag - sc Heerenveen 20.00 uur: AZ - NAC Breda Excelsior - Roda JC Zondag, 14.30 uur: Ajax - RKC Waalwijk FC Groningen - Feyenoord PSV - NEC Heracles Almelo - FC Twente |
morgen begin vh kampioenschap in Amsterdam :D
|
AZ - NAC 8-1! :eek:
En opvallend gezien de eindstand van vorig jaar begint Willem II goed met een overwinning op Utrecht. Excelsior kon nog nooit een openingsduel winnen en deed dat nu ook niet, Aachen-Nord was met 0-1 te sterk door een eigen doelpunt van de nieuwste aanwinst, Gyan. En Heerenveen won in de slotminuut met 2-3 van ADO Den Haag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Rankovic :D
AZ meteen verrassend sterk, maar van NAC verwacht ik ook erg weinig, dit seizoen. Het duel tussen Utrecht en Willem II was leuk en lelijk tegelijk. Smerige overtreding van Hadouir. |
Citaat:
|
Citaat:
|
NAC laat iets te veel steekjes vallen en AZ bewijst toch wel erg goed op elkaar ingespeeld te zijn. Mocht Braindamage dit nog lezen; ik heb goed gekeken en zowaar één mooi puntje aan het stadion weten te ontdekken, namelijk de dakrand ;) Wel jammer dat het lang niet vol zat en er nog steeds niet echt overtuigen gezongen wordt :(
|
Citaat:
|
Spoiler
|
hm ja, das vrij vervelend. tot nu toe wiinig bijzondere uitslagen, alleen dat van AZ, daar sta ik toch van te kijken
|
Spoiler
|
Jezus wat ziet dat Vitesse tenue er spuuglelijk uit, al die sponsorreclame erop. Mja goed het is mijn club niet, het zal me verder jeuken
en de mooie punten aan deze ronde: -...Cziommer :eek: Zo schjoot ik ze vroeger ook nog wel ns binnen, goeiedag zeg -Ajax, hoewel 5-0 te weinig was -Groningen :) -Talpa, het programma is in veel opzichten verbeterd |
Citaat:
Opvallend: geen gelijke spelen de eerste speeldag. Ajax en PSV winnen hun eerste wedstrijden relatief eenvoudig na een stroef eerste half uur bij beiden. Feyenoord... wat slecht, het gemis van diverse spelers (Kuyt, Kalou, Hofs, Paauwe) is duidelijk. Er moeten echt wel wat mensen bij, anders vrees ik zelfs voor een top 5 klassering. Ook Twente viel tegen, maar die rode kaart was wel een soort breekpunt in de wedstrijd. Had trouwens niet gerekend op de vele ruime overwinning die eerste speeldag. |
Citaat:
bij ajax: Aantal toeschouwers: 46668. Ik heb echt behoorlijk wat lege plekken gezien, kan me nauwelijks voorstellen dat ze meer dan 40000 hadden. En dan nog Excelsior: 2825 mensen zouden er gezeten hebben. Echt ongelofelijk weinig. :s Maar dat wisten we vooraf. |
Au, ik denk dat Feyenoord echt beter gaat moeten spelen als ze de playoffs voor de CL willen halen.
AZ, Ajax en PSV hadden alledrie een beetje een stroef begin, AZ en Ajax heb ik live gezien. AZ was de eerste helft niet bijzonder sterk, maar die tweede helft was geweldig, alles ging goed. Ajax won zonder veel moeite, grappig dat vorig jaar niemand kon scoren behalve Huntelaar, en deze wedstrijd wordt er 5 keer gescoord, en dan scoort Huntelaar niet. |
Citaat:
|
Inderdaad, dat is ook zoiets. (is dat een goed woord?)
|
bah, en dan moet je ook nog meeluisteren vanuit een bus <_<
|
Hoeveel mensen zouden er op basis van tv-beelden geschorst worden? Ik heb er 3 of 4 gezien denk ik, maar ik heb niet alles gezien.
Van Hooijdonk, die spuger en die wat op dat been ging staan. En natuurlijk van dijk van utrecht :D |
24 uur lang nummer 1 van Nederland geweest, lekker gevoel (y)
Nog niks gezien, dus ik hoop dat ik vanavond nog wat kan mee pakken, en inderdaad de shirts zijn lelijk, maar ja geld is geld |
Van Hooijdonk wordt niet geschorst
ROTTERDAM - Het incident tussen Pierre van Hooijdonk en Arnold Kruiswijk van afgelopen zondagmiddag krijgt geen vervolg. De Feyenoord-spits zou de verdediger van FC Groningen een elleboogstoot hebben gegeven. Scheidsrechter René Temmink heeft het moment in de wedstrijd FC Groningen - Feyenoord (3-0) wél waargenomen, maar bestrafte de actie niet. Reglementair gezien kan de aanklager betaald voetbal daardoor niet meer tot vervolging overgaan aan de hand van tv-beelden. Hij is dus gewoon beschikbaar voor de komende thuiswedstrijd, zondag tegen Heracles :| :s Hoewel ik ook wel weer blij ben, want een Feyenoord met deze PVH haalt het linkerrijtje nooit natuurlijk :cool: |
Haha. nieuw seizoen, nieuw gediscussieer over ellebogen en soortgelijke dingen. ;)
|
Ik vond het wel meevallen om eerlijk te zijn. Het was ene lompe actie, maar ik vond het geen bewuste moordaanslag, heb het erger gezien. :bloos:
|
Je spoort niet. Het is moeilijk om een elleboog nog harder en nog duidelijker te maken dan dat. Alleen die speler is een idioot dat hij meteen weer opsprong. Als hij gewoon 3 minuten over de grond had doorgerold zoals het een proffesioneel voetballer betaamt had pi-urr gewoon 5 wedstrijdjes gekregen.
|
Citaat:
Als jij met droge ogen durft te beweren dat het moeilijk is om een elleboog(stoot??? :confused: of wat bedoel je?) nog harder te maken, dan ben jij degene die niet spoort. Het was een overtreding, misschien een gele kaart, meer niet. |
Tegenstanders duwen doe je niet ingesprongen met een elleboog ter hoogte van hun neus.
|
Tsja, bij AZ-NAC is in ieder geval duidelijk geworden dat we dit seizoen weer een aardig kutseizoen tegemoet gaan. Hopen dat het zondag tegen Ajax en als het goed is mét Leonardo wat beter gaan. In ieder geval niet weer zo'n pak slaag.
Want zoals Rob van de Smaakpolitie zou zeggen: Daar word ik niet vrolijk van. |
leonardo :') Dat er nog steeds mensen in hem blijven geloven en hem nieuwe kansen geven, onbegrijpelijk :rolleyes:
Die gozer heeft nu met 6 verschillende trainers op rij mot gehad geloof ik en toch ligt het steeds aan iemand anders |
Hoppa, Japie heeft weer internet.
Ik heb gisteren hardop gelachen om FC Twente. Wat was dat schandalig slecht :o |
1-0, briljant :D (Y)
|
Niet geheel ontopic, maar gefeliciteerd, Mr. Oizo, ik zat aan radio Limburg gekluisterd vanavond ;)
|
Pff... 0-1 verloren in Kerkrade, Blankenstein overleden, Baan weg. Kutdag gister. Over 2 weken NAC thuis dan maar proberen met onze nieuwe aanwinst Goran erbij.
|
Citaat:
Weer ontopic: Het enige smetje op de avond: Aachen-Nord wint met 1-0 van Den Haag en staat bovenaan. Maja, na vanavond zal dat wel weer anders zijn. :) |
Ik vind die dominique van dijk aardig arrogant. Ook toen de journalist DVD en GVD bij elkaar haalden en vroeg wie de beste was vandaag, antwoorde DVD meteen: 'ik' :D (n) Terwijl hij genene klap had uitgevoerd.
|
Citaat:
|
Iemand Heerenveen gezien gister. (y) (y)
|
http://teletekst.nos.nl/gif/images/818-01.gif
Grensrechter onwel geworden :eek: Opmerkelijk duel, begon ook 10 minuten later. Ps. Groningen stond eerst 1-0 achter. Edit: grensrechter wordt afgevoerd naar het ziekenhuis :| |
Na Feyenoord verliest nu ook PSV al zijn eerste competitiewedstrijd. :o En Feyenoord morst ook weer punten, thuis tegen Heracles slechts 0-0, slecht hoor...
Misschien is dit wel een voorbode voor een verrassend competitieverloop. ;) |
Buitenspel.
|
Ongelooflijk, als een krant tegen Levadia Vodka en Heracles en vervolgens verdient winnen van PSV. Het wordt weer een vreemd jaar, en hopelijk ziet Rutten datgene dat 13.500 man al jaren zien; Bas Sibum maakt het verschil. Maar het is wel weer duidelijk dat we échte goede buitenspelers nodig hebben of gewoon een extra spits om over te schakelen naar 4-4-2 want de vleugels komen gewoon niveau en stabiliteit tekort.
|
Citaat:
|
Het nieuwe doek voor komend seizoen.
http://www.forzanec.nl/images/news/gtdoek-legio.jpg Nu maar hopen dat deze niet te erg gaat stinken, want ik sta eronder :o |
Citaat:
Maar van Denneboom was ook geen buitenspel, dus jullie is wel een doelpunt door de neus geboord. Opmerkelijk dat de commentator er twee keer naast zat. Natuurlijk heb ik rustig de tijd kunnen nemen en terugspelen en goed zoeken naar hulplijnen enzo, maar toch. |
Ik zag op het moment van spelen wel dat de Groninger een stap extra naar voren stond, maar dat kan gezichtsbedrog geweest zijn. Bij de tweede van Denneboom had hij al gefloten toen hij erin ging, dat vind ik een iets ander verhaal. Wel een mooie duik, natuurlijk ;)
|
Citaat:
Er moet echt eens iets op dat buitenspel verzonnen worden, dit soort discussies zijn wel leuk, maar niet echt nuttig. :p |
Citaat:
|
Alle spelers met een gps zendertje uitrusten om hun exacte locatie op het veld te bepalen. :p
|
Ik wil geen Luinge meer als Scheidsrechter :(. Niet dat Vitesse door hem verloren heeft, maar toch had het anders kunnen lopen.
Vitesse was niet slecht tegen AZ, maar hun waren helaas slimmer :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |