![]() |
geen voetbaluitslagen in onzin
zou dat mogelijk zijn? want ik wil altijd de samenvatting op televisie en dan is het niet leuk als je de stand al weet :(
en ik denk dat meer mensen dit wel vinden. groeten, mugen |
Het is een ongeschreven regel op Sport dat je tussenstanden in spoilers moet zetten, dus dat lijkt me ook geen slecht idee voor Onzin.
|
Lijkt me heel goed, maar zie het maar eens na te leven. :|
|
Dan kijk je gewoon niet op onzin?
|
Citaat:
|
Het zou ook fijn zijn als spoilers van films en series e.d. ook in spoilertags gezet moeten worden, het zou niet de eerste keer zijn dat ik daar iets lees wat ik nog helemaal niet wil weten.
|
Onzin is een plek waar je gewoon lekker kan zeuren over van alles en nogwat, ik vind niet dat je kan verwachten van leden dat ze dan geen wedstrijd tussenstanden etc mogen posten.
|
Citaat:
|
Laat onzin nou lekker onzinnig en leefbaar blijven, als je wilt wachten op de samenvatting van de tv, moet je in de tussentijd alle media buitensluiten, zodat je op geen enkele manier per ongeluk erachter kan komen wat de uitslag is, behalve bij de samenvattingen.
Tijdens het EK/WK ga je toch ook niet aan mensen in de straat vragen of ze niet te hard willen schreeuwen als er gescoord is? |
Citaat:
De wedstrijden uit de eredivisie zijn NIET live op het open net, in tegenstelling tot de wedstrijden op een WK en EK. Je vergelijkt dus appels met peren. Ik zou het ook waarderen als mensen wat voorzichtiger zouden zijn met het verpesten van het kijkplezier van anderen. |
Ik vind dat Talpa de samenvattingen maar live moet uitzenden.
|
Citaat:
|
Citaat:
kan er geen ban als straf op worden gezet :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is ook een regel op onzin dat je normaal Nederlands moet posten en niet vervelend moet spammen. Dat is voornamelijk een gedragsregel om het forum leuk te houden, net zoiets als je voorstelt met de voetbaluitslagen.
Zoals je weet is iets verbieden op onzin erg moeilijk, kijk maar eens naar jezelf hoe je gedrag is op onzin en hoe goed je aan de gedragsregels houdt. Ik denk niet dat het haalbaar is om dit te verbieden op onzin. |
Ach ja, ik kan me er nooit druk om maken. Ik wist voor ik aan de Potter-boeken begon ook altijd al wie er wel of niet doodging. Mijn plezier bederft het niet.
Ik vind het gemiep, maar als de Onzinfbs er zin in hebben, fijn doen. |
Citaat:
En waarom staat er "bah" als ik met de muisaanwijzer boven de ":s" hang? :confused: |
Citaat:
|
Sjah, ik geef er weinig om. Meer de keuze voor de FB's, betekent dat ze 24/7 online moeten zijn om Onzin dan te modereren.
|
Uit ervaring kan ik ook zeggen dat mensen het expres gaan doen, alleen om de grenzen op te zoeken en vervelend te zijn. :)
En wanneer je er iemand voor bant dan krijg je weer heel de discussie waarom iemand om zoiets gebanned moet worden enz enz ;) |
Er is al een topic over geweest, hele tijd geleden. Dus, de regel zou er al moeten zijn.
M&M: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=834731 Beleidszaken: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=837739 |
Citaat:
|
Als je de radio om 17.00 uur op zondag aanhebt staan hoor je ze ook of je wilt of niet. Onzin lijkt me wat dat betreft lastig (lees: niet) te moderen omdat alles zo snel gaat. Maar als de plaatselijke FB's het willen doen, het is mij om het even.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je een seriespoiler oid Onzin op knalt, zonder dat je erbij nadenkt. :D Maar goed, misschien doen mensen het met opzet, en dan is het jammer. Lijkt me ook weinig aan te doen, maar weer: als de FB's hun tijd ermee willen vullen moeten ze het vooral gaan proberen het te bestrijden. |
De fb's hoeven er wat mij betreft niet extra op te letten. Maar dat leden, wanneer ze een vervelende spoiler zien op Onzin, een fb(+) daarop attent kunnen maken en dat die dan ook actie onderneemt lijkt me wel goed.
|
Ik vind het niet vervelend.
Snap ook niet geheel dat het kijkplezier van mensen verminderd word door de uitslag al te weten. Snap niet wat er leuk is aan het kijken van een samenvatting.. kijk dan de live wedstrijd, en over het algemeen word er door degene waardoor het programma gepresenteerd word verteld wat de uitslag was voordat de beelden getoond worden volgens mij.. dus ik zie het nut er totaal niet van om het te verbieden of om er regels voor in te stellen. |
Met bovenstaande wil ik eigenlijk zeggen.
Wat heeft het voor zin om sportuitslagen te censureren op een forum, en dus andere gebruikers te verplichten daarmee rekening te houden, als dezelfde mensen die het niet op s.com willen lezen de hele dag in de media overspoeld worden met dezelfde sportuitslagen? En het is voor het plezier van de mensen die het pas na de samenvattingen willen weten, maar hoe zit het met de ontspanning en plezier van de mensen die het s.com forum bezoeken die het wel vantevoren willen weten en/of posten? Welke groep moet zich aanpassen aan de andere groep? Welke groep is er belangrijker? Als je de sportuitslagen niet wilt weten voordat het met de samenvattingen op de tv is, moet je niet op het forum komen, niet in een stad rondlopen, niet met klasgenoten of collega's praten, de radio uitlaten en ook de tv pas aanzetten als het sportprogramma begint. |
Ik stem tegen.
|
ik vind dit nogal mja, onzinnig. Laten we eens kijken wat er onder onzin staat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Onzin moet onzin blijven en niet dat het ineens aan alle regels van andere fora moet voldoen.
Mugen draagt zelf ook niet bepaald bij aan een happy onzin, dusja. |
IK ben er voor om dit in te perken, omdat het een grote groep onzinners treft. Voor hen is het heel hinderlijk. Het aantal mensen dat voetbalwedstrijd wil kijken zonder voorkennis is vele malen groter dan het aantal dat één bepaalde soap kijkt. Zelf kom ik bewust op zondagmiddag niet op Onzin, om de miserie te voorkomen. Ik wil mij er wel voor inzetten om dit tegen te gaan. Dat kan echter alleen werken middels één waarschuwing en daarna een ban.
|
Volgens mij intereseert maar weinig mensen op onzin voetbal, zeker in verhouding met hoeveel mensen er dagelijks zitten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uitslagen zijn prima te ontwijken in het dagelijks leven, behalve blijkbaar op Onzin en een enkele keer op Sport (ik kijk dan ook zelden in de voetbaltopics op Sport tussen de wedstrijden en de samenvattingen, omdat ik het niet leuk vind de uitslagen al te weten). Ik kom (bijna) niet op Onzin, maar ik zou me er ook dood aan ergeren. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ok, zonder overleg met medefb's kan ik alvast het volgende mededelen:
- er worden geen nieuwe regels gemaakt hierover, de regelstructuur van s.com is al ingewikkeld genoeg. - er wordt hier niet voor gewaarschuwd en gebanned. - wie zijn voetbalplezier graag wil delen wordt vriendelijk verzocht de uitslagen niet in de titel te zetten; degene die uitslagen wil delen wordt ook geacht degene te zijn die hier begrip voor op kan brengen. - hebben de fb's zin en tijd kunnen ze hier wat mee helpen en mensen eraan herinneren, maar ze gaan er niet speciaal voor controleren. Lijkt me heel redelijk en ik heb zo een vermoeden dat het hier toch wel op uitdraait. Dus neem mijn woorden niet voor officiëel, maar wees gewoon lief voor elkaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, lekker dan. Ik kom, zoals ik al zei, vrijwel niet op onzin, maar dat zou betekenen dat je daar gewoon weg moet blijven als je geen uitslagen en andere spoilers wil weten?
Fatsoensregels werken niet op onzin, dat weet je. |
Citaat:
Natuurlijk wil ik niet dat je hierom weg blijft, maar behalve mensen vragen die zaken buiten titels te houden en fb's te vragen even een extra oogje in het zeil te houden zie ik echt geen oplossing. Natuurlijk willen we rekening houden met iedereen en dus ook met jou, maar wat is haalbaar? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja Kruimel, zeggen dat waarschuwen en bannen niet werkt, is natuurlijk gewoon onjuist. Het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat dat vrij goed zou werken. :confused:
|
Citaat:
|
Als je gewoon een strict waarschuw/banbeleid voert werkt dat best. Of ze leren het af, of ze krijgen uiteindelijk een perm :) Lost het probleem vanzelf op.
|
Citaat:
Wat is er mis met een vriendelijk verzoek en wat waakzaamheid van forumbazen? Zien jullie zo graag bans? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27. |